Jutros jedva izbjegnut sudar vlakova. 'Da je jedan krenuo 10-ak sekundi kasnije, dogodila bi se tragedija'

'Nema onih koji mogu odraditi poslove na vrijeme', smatra šef sindikata

Screenshot: RTL

U blizini Slavonskog Broda za dlaku je izbjegnut frontalni sudar putničkih vlakova. Nesreća je izbjegnuta zahvaljujući prisebnosti i pravovremenim reakcijama strojovođa. Do sudara je umalo došlo oko 13 sati kod Donjih Andrijevaca, kada je jedan strojovođa uočio kako mu u susret dolazi drugi vlak pa je blicao, a drugi mu je uzvratio blicanje, neslužbeno je doznao RTL-ov portal Danas.hr. Počeli su naglo kočiti te su time izbjegli moguću tragediju.

Šef sindikata strojovođa Nenad Mrgan je za RTL rekao da se svakodnevno obavlja velika količina radova na prugama te da je to jedan od razloga zašto je danas umalo došlo do nesreće.

“Danas smo imali sreće, da je vlak iz Andrijevaca krenuo 10-ak sekundi kasnije sigurno bi tragedija bila daleko veća, možda se ne bi mogla ni izbjeći jer sigurnosni sustav tada više ne bi mogao zaustaviti strojovođu s vlakom iz Garčina jer bi on već prošao pokraj signala koji je njemu u tom trenutku pokazivao zabranjenu vožnju”, kaže Mrgan.

HŽ: ‘Kriv je prometnik’

Telegram je poslao upit Hrvatskim željeznicama, a oni su potvrdili incident. “Danas, 5. svibnja 2023., u 12.34 sati između kolodvora Andrijevci i Garčin na istom kolosijeku zaustavljeni su vlakovi na međusobnoj udaljenosti od oko 2 kilometra. Oba vlaka trebala su proći istim lijevim kolosijekom, jer se na drugom desnom izvode radovi o čemu su svi dionici bili obaviješteni.

Prema prvim informacijama, oba vlaka su se našla u isto vrijeme na lijevom kolosijeku zbog pogreške prometnika vlakova, koji je odmah nakon uočenog propusta kontaktirao strojovođu i zaustavio vlak. U tijeku je istraga kojom će se utvrditi odgovornost i nakon koje će biti poznato više informacija. Vlakovi su prometovali na relaciji od Zagreb Glavnog kolodvora prema Vinkovcima, odnosno na relaciji od Vinkovaca prema Zagreb Glavnom kolodvoru”, poručili su iz HŽ-a ne navodeći koliko je putnika bilo u vlakovima.

Mrgan: ‘Nema građevinskih firmi’

Mrgan kaže da se modernizacijom može spriječiti da se ovakve situacije događaju. “Imamo zatvorenu prugu, velike radove Dugo Selo-Križevci, Križevci-Koprivnica, sad se otvaraju radovi na dionici Zagreb-Novska. Najavljuju se radovi na dionici Karlovac-Jastrebarsko. To ne ide, nema građevinskih firmi, nema onih koji mogu odraditi poslove na vrijeme”, kaže šef sindikata.

“Ono što se može odraditi za mjesec ili dva oduži se na par godina. A pod takvim uvjetima kad se radi, onda se nesreće sigurno događaju i vjerujemo da sve to treba ubrzati, raditi na jednom mjestu pa krenuti na drugi. Ovako imamo velike štete, putnike maltretiramo, a rezultat svega su velike nesreće i onda su krivac ili otpravnik ili strojovođa”, smatra Mrgan.

Šef sindikata smatra da je greška ipak negdje drugdje i ističe da se novci osiguravaju iz europskih sredstava, ali se mora osigurati građevinska služba, radnici kako ne bi došlo do zatvaranja pruge na nekoliko mjeseci ili čak i godina.