Mladić se očevim BMW-om, jureći 193 km/h, zabio u kućicu HAC-a i usmrtio djelatnika. Dobio je 6 godina

Visoki kazneni sud potvrdio je zatvorsku kaznu za prometnu nesreću na naplatnoj postaji Mraclin

FOTO: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Visoki kazneni sud danas je djelomično potvrdio presudu Županijskog suda u Velikoj Gorici u slučaju mladića koji se očevim BMW-om zabio u naplatnu kućicu HAC-a na naplatnoj postaji Mraclin. Vozio je 193 kilometra na sat i u krvi je imao 1,57 promila, a u nesreći je poginuo radnik HAC-a Dejan B.

Mladić je 22-godišnji Luka Puškarić kojemu je sada Visoki kazneni sud potvrdio kaznu od šest godina zatvora, ali je preinačio duljinu mjere zabrane upravljanja motornim vozilima. Županijski sud u Velikoj Gorici tu je kaznu odredio na tri godine, dok je Visoki kazneni sud sada i nju povisio, i to na pet godina.

Ova mjera će početi teći s Puškarićevim izlaskom iz zatvora. Usto, mora platiti 1746 eura sudskih troškova. Puškarić se već nalazi na služenju kazne, javlja Jutarnji list.

Povišenje mjere opreza

Slučaj je završio na Visokom kaznenom sudu jer su se tužiteljstvo i obrana žalili na šest godina kazne, dok se tužiteljstvo žalilo i na duljinu mjere opreza. Sud je žalbu tužiteljstva vezano za mjeru zabrane prihvatio.

Zaključili su kako je prvostupanjski sud s obzirom na visoku alkoholiziranost optuženog kao i na kršenje drugih odredbi prometnih propisa ispravno zaključio da ga treba isključiti iz prometa jer je realna opasnost u prometu.

“Kako bi se izbjegla stanja koja ubuduće mogu poticajno djelovati na ponavljanje sličnih kaznenih djela, optuženiku je potrebno zabraniti upravljanje motornim vozilima B kategorije pet godina”, zaključio je sud.

Koje su otegotne i olakotne okolnosti?

Sud smatra da je Puškariću šest godina zatvora dovoljna kazna te smatra i da je to dovoljan količina “društvene osude za zlo koje je počinjenjem djela nanio obitelji oštećenika te društvu u cjelini”. Kao olakotne okolnosti su mu uzeli priznanje djela i korektno držanje pred sudom, mladu dob i to što je i sam pretrpio teške ozljede u nesreći.

Otegotne su bile pet puta veća brzina od dopuštene, utjecaj alkohola i podatak da je već tri puta ranije imao prekršaje u prometu pod utjecajem alkohola. Govoreći o nesreći još na početku suđenja je rekao: “Same nesreće se ne sjećam. Ne znam ni gdje sam išao, a ni kuda. Moje sjećanje počinje teći od buđenja na bolničkom krevetu nakon čega su me odveli na operaciju stopala i koljena.”

‘Što sam pio? Ne znam.’

Dodao je: “Od te noći nesreće, ničega se doista ne sjećam. Auto je bio očev i inače sam ga vozio, a ne samo tu noć. Što sam pio? Ne znam. A moje zdravstveno stanje je loše. Još ću morati na nekoliko operacija stopala i koljena jer kosti nisu srasle kako treba.”

Tvrdio je da nije sklon konzumaciji alkohola nego da samo prigodno popije i to uglavnom pivo. Priznao je i da je već vozio pijan i da ga je policija takvog zaustavljala. Tako je, kaže, jednom i ostao bez dozvole na šest sati.