Legendarni pilot Ivan Selak objasnio kako je pao dron i ustvrdio: ‘Ovo je propust NATO-a’

Selak je uvjeren kako dron bio u posjedu Ukrajinaca

Legendarni pilot Ivan Selak danas je gostovao na N1 televiziji i govorio što se dogodilo s dronom koji je pao na području Zagreba. “Kao i drugi, mogu samo nagađati, no pokušat ću objasniti”, kazao je na početku.

“Dakle, riječ je o letjelici ruske proizvodnje koja je napravljena u prošlom stoljeću, negdje 80-ih godina. To nije borbena letjelica u smislu da nosi nauružanje, ona je špijunska. Dugačka je otprilike kao MIG-ovi ili Rafalei. I prilično je brza, otprilike kao i mlazni aviona kad leti; 800, 900 do 1000 kilometara na sat”, dodao je.

Dron je, smatra, pao otprilike na svom krajnjem dometu. “Letjelica je ostala bez goriva, nesumnjivo. Da je imala više goriva, zapalila bi se pri padu”.

Zračni prostor kontrolira NATO

Selak je uvjeren kako je ovaj dron bio u posjedu Ukrajinaca. “Rusi ga ne koriste više. Prestali su i Ukrajinci, no oni su nedavno osposobili više starih letjelica. Prilično sam siguran da ovo nisu bili Rusi, letjelice koje danas koriste su puno sofisticiranije”.

Smatra kako je došlo do propusta NATO-a. Zrakoplovna baza NATO-a iz Španjolske nadležna je za naše nebo. Oni letjelicu vide i trebali bi poduzeti mjere, odnosno alarmirati sustav protuzračne obrane i eventualno zatražiti podizanje borbenog dvojca.

“Ako je letjela brzinom 700 kilometara na sat, u zračnom prostoru Hrvatske bila je oko osam, devet minuta. Nije to propust toliko Mađara, ni Rumunja, nije ni naš. Ne može netko na našem radaru na Sljemenu dignuti uzbunu, znamo kako ta procedura ide”, smatra.

Oni su trebali alarmirati

“Postoji NATO kontrola zračnog prostora iznad zemalja članica. Slika sa svih radara linka se iz Mađarske, Rumunjske i Hrvatske na NATO-ov sustav. I onda NATO alarmira protuzračnu obranu, u pravilu je to podizanje borbenih lovaca”, detaljizirao je i zatim cinično komentirao nedavnu odluku ministra Banožića: “Naš ministar je deklarirao da naši vojni avioni ne mogu letjeti noću. S obzirom na to da on očito o tome zna više od mene, onda mi ni nismo mogli reagirati”.

Objasnio je i kako je točno došlo do pada. “Letjelica polijeće s kamiona i treba joj velika početna brzina. Ona leti s ranije ukucanim programom prema svom cilju. Prema svemu sudeći, program je u ovom slučaju otkazao. A kada se to dogodi, letjelica leti gdje joj je volja.