Ministar Hajdaš Dončić poručio Srbiji da se počne ponašati kao uređena država

Apelirao je na kolege u Srbiji da se organiziraju i uspostave koridore

16.04.2015., Zagreb – Ministar Sinisa Hajdas Doncic prije sjednice Vlade je na novinarsko pitanje o odustajanju od monetizacije autocesta odgovorio da pametniji popusta. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić u emisiji Novi dan televizije N1 komentirao je zatvaranje graničnog prijelaza Bajakovo i napete odnose Hrvatske i Srbije oko situacije s izbjeglicama. Objasnio je da da je promet robe u jednom dijelu preko Bajakova zatvoren i da apelira na kolege u Srbiji da se organiziraju i uspostave koridore za izbjeglice.

Objasnio je da to ipak nije ultimatum koji će do kraja zatvoriti granične prijelaze. “Neće, ali bi štete bile daleko veće. Ovo je samo poruka Srbiji da se počnu ponašati kao uređena država. Onaj tko se želi organizirati to može, mi smo primjer za to”, rekao je i dodao da ne postoji komunikacija između njegova ministarstva i kolega iz Mađarske i Srbije. “Ne komuniciramo, nisu nam se ni obratili. Komunikaciju vodi Ministarstvo vanjskih poslova”.

Ne strahuje da bi susjedi mogli blokirati ulazak Hrvatske u Schengen

Hajdaš Dončić pojasnio je i financiranje prijevoza izbjeglica autobusima i vlakovima. “”Trenutno se financira iz proračuna HŽ-a. To će u konačnici biti refundirano iz pričuva proračuna. Za sada nema nikakvog financijskog pritiska na prijevoznike. U ovom trenutku nemamo procjena, ali svi računi će biti plaćeni prijevoznicima”, kazao je.

Rekao je kako ne strahuje od prijetnji Mađarske i Slovenije da će blokirati ulaz Hrvatske u Schengen. “Ne, nikako. Oni se nemaju što petljati u naše projekte. Mi smo s Mađarskom sve dogovorili oko prijevoza i dodirnih točaka oko mediteranskog koridora. Ovo oni malo koriste za pritisak na Hrvatsku.”

Kaže da je najveći uspjeh vlade uvođenje reda

Ministar prometa osvrnuo se na rad Vlade i rekao da je njezin najveći uspjeh uvođenje reda jer je, kaže, država puno organiziranija nego prije. “Prvi put je donesena strategija prometnog razvoja – primjer je most na Čiovu. Spomenuo bih po prvi puta da HŽ dobiva nove vlakove, do veljače će biti isporučena 22 nova vlaka. Dovršeni su radovi u lukama, a dva dobra projekta su još koncesioniranje aerodroma u Zagrebu te aerodrom u Dubrovniku. Hrvatska radi, raste”, misli ministar.

O gubicima, restrukturiranju i smanjenju rashoda u HŽ-u

“HŽ nema gubitke. HŽ Cargo je u plusu, Putnički ima operativnu dobit. Na žalost, iz sustava željeznica je moralo otići 7.000 ljudi i sustav je definitivno bolji nego što je bio. Cargo će morati u dekapitalizaciju i privatizaciju, ali to rade sve europske države. Željeznički prijevoz nigdje nije profitabilan”, odgovorio je kad je upitan je li riješen problem HŽ-a.

Za sada neće biti ukidanje željezničkih linija, kaže, ali “restrukturiranje je u tijeku i bit će potrebno dodatno smanjenje rashoda, što ne znači nužno ukidanje nekih linija”. “U HŽ Putničkom mi tražimo smanjivanje rashoda. Ni u jednom sustavu, osim željezničkom, nije otišlo 7.000 ljudi. To je posao koji se morao obaviti. Sada u sustavu ima 17.000 ljudi, do 2018. godine mora ih biti 10.000”, rekao je o smanjenju plaća u HŽ-u.

Nema razloga za ne odobravanje Pelješkog mosta

“Do 5.10. 2015. traje uvid studije utjecaja na okoliš, nakon što bude odobrena, zajedno sa studijom izvodljivosti, bit će poslana Komisiji, koja odlučuje o visini sufinanciranja. Stvar je države da odluči gdje će ta sredstva potrošiti. Mi smo odradili domaću zadaću, nema nikakvog razloga da nam netko ne odobri taj projekt. Koncem desetog mjeseca se stisne enter i tada se šalje aplikacija. Svi troškovi su prihvaćeni, samo je pitanje koliko ćemo trošiti za sufinanciranje Pelješkog mosta”, pojasnio je situaciju s početkom izgradnje Pelješkog mosta.

‘Ne možete javni WC nazvati po prvom predsjedniku’

Pokušao je obrazložiti i svoj prijedlog da se terminal ZLZ-a zove po Franji Tuđmanu te premijerov prijedlog da se Markov trg nazove po Tuđmanu. “To je za mene aorist. Mi smo odluku donijeli – kada terminal bide gotov, on će se nazvati terminal Franje Tuđmana. Premijer je htio naglasiti da se ne može baš sve nazvati imenom Franje Tuđmana, ne možete javni WC nazvati po prvom predsjedniku”, poručio je Hajdaš Dončić za N1.