Muljatori se počeli služiti novim, prilično inventivnim, oblikom prijevare. Djevojci iz Dubrovnika ukrali su 871 eura

Policija upozorava građane da budu oprezni ako zaprime SMS poruke koji sadržavaju poveznicu na druge internetske stranice te u kojima se traži da upišu svoje podatke s kartice

An illustrative image of a person holding a credit card while shopping on-line on a computer, in an apartment during the coronavirus pandemic.
On Tuesday, January 11, 2021, in Edmonton, Alberta, Canada. (Photo by Artur Widak/NurPhoto) (Photo by Artur Widak / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
FOTO: NurPhoto via AFP

Dvije dalmatinske policijske uprave zabilježile su nove slučajeve online prijevara. Policijska uprava splitsko-dalmatinska priopćila je o još jednoj, sada već poznatoj, “phishing” prijevari.

Naime, 52-godišnjak je jučer prijavio policiji da ga je telefonski kontaktirala nepoznata osoba koja se predstavila kao agent za trgovanje kriptovalutama. “Agent” mu je rekao da je ostvario zaradu te od njega zatražio da instalira aplikaciju kako bi mu mogao uplatiti novac.

Oštećeni mu je nakon instalacije dao podatke koje koristi za internet bankarstvo, a novac mu nije uplaćen. Dapače, s njegovog računa skinuto je 1200 eura. Kriminalističko istraživanje je u tijeku.

Policija upozorava građane

Druga prijevara, ponešto inventivnija, dogodila se u Dubrovniku. Naime, 19-godišnjakinja je nakon online kupnje oštećena za 871,35 eura. Policija kaže da se radi o novom obliku prijevare. Djevojka je nakon kupnje koju je obavila preko PayPala dobila SMS u kojem se nalazio navodni link za ažuriranje adrese dostave. Međutim, radilo se o krivotvorenoj web stranici gdje je potvrdila autorizaciju za uslugu promjene adrese dostave.

Čim je to učinila, s računa joj je skinut spomenuti iznos. Policija upozorava građane da budu oprezni ako zaprime SMS poruke koji sadržavaju poveznicu na druge internetske stranice te u kojima se, pod krinkom plaćanja troškova poštarine od nekoliko eura ili centi za dostavu paketa, traži da upišu svoje podatke s kartice.

“Podatke o broju bankovne kartice, PIN broju i troznamenkastom CVV broju na poleđini bankovne kartice, kao i svoje osobne podatke, građani ne bi trebali ustupati nepoznatim osobama”, rekli su iz policije.

‘Dostavne službe ne traže broj kartice’

Hrvatska udruga banaka (HUB) također je danas upozorila da je posljednjih dana aktivna kampanja krađe identiteta SMS-om, odnosno lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte, u cilju krađe osobnih i financijskih podataka klijenata banaka radi ostvarivanja financijske koristi.

“Pokušaji prijevara najčešće se odvijaju putem SMS poruka i lažnih internetskih stranica, a sve je popraćeno zlonamjernim, sofisticiranim i vjerodostojnim korištenjem vizualnog identiteta Hrvatske pošte. U navedenim lažnim porukama najčešće se navodi lažna obavijest o nemogućnosti dostave paketa zbog nepotpunih informacija te se u takvim porukama nudi i poveznica koja vodi na zlonamjerne prijevarne servise koji vrlo često izgledaju uvjerljivo te se na takvim stranicama od potencijalnih žrtava prijevare traži upisivanje osjetljivih podataka”, poručuju iz HUB-a.

“Dostavne službe putem SMS poruka od korisnika nikad ne traže broj bankovne kartice”, upozoravaju iz HUB-a.