Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ne vidi se na slici, ali ovaj dečko s autizmom plače. Ne može u školu jer nema pomoćnika

Ako se asistent ipak pojavi, bit će odgovoran za čak troje djece s posebnim potrebama

ZADNJA IZMJENA: ruj 9, 2019

Tata jednog dečkića koji je krenuo u prvi razred osnovne škole, Hrvoje Kozmus, danas je na Facebooku podijelio priču o problemima s kojim se već danas susreo njegov sin Filip, dječak s dijagnosticiranim poremećajem iz spektra autizma. Gospodin je objavio fotografiju svog sinčića koji sjedi pred školom i plače. Filip danas nije dobio svog pomoćnika u nastavi na kojeg ima pravo, iako su roditelje u školi prošlog tjedna uvjeravali da će njihovog sina u Osnovnoj školi Bogoslav Šullek u Slavonskom Brodu dočekati asistent.

“Škola za budućnost. Moj sin s posebnim potrebama (spektar autizma) sjedi ispred škole i čeka pomoćnika u nastavi. Pomoćnika nema. Nitko nam ništa nije htio reći prije, iako smo bili u školi. Da bi danas saznali da nema pomoćnika jer je na obuci. E i da, jedan pomoćnik na troje djece. Stvarno krasno. Hvala vam na prekrasnom prvom danu škole”, napisao je gospodin Kozmus, koji je za Telegram ispričao kako je izgledao prvi susret njegovog djeteta s hrvatskim obrazovnim sustavom.

U petak su ih uvjeravali da je sve u redu

Filipa su roditelji u školu doveli ne očekujući probleme. Nisu, doduše, znali u koji razred će dječak ići, ali bili su uvjereni da će prije početka nastave upoznati pomoćnika u nastavi koji će im pomoći da se Filip snađe u školi. Prvi problem nastao je kada je postalo jasno da Filip neće moći gledati predstavu koju je škola organizirala za prvašiće. Filipov tata naglašava da za taj problem ne krivi školu. „Filipu smetaju buka i snažno osvjetljenje pa su on i mama pričekali vani, dok sam ja bio na priredbi nadajući se da ću pronaći nekoga tko će mi reći u koji je razred raspoređen i gdje je njegov asistent. Neugodno iznenađenje dočekalo me nakon završetka predstave”, kaže nam Hrvoje Kozmus.

„Doznali smo da asistenta nema, a ravnateljica nam je rekla da je na obuci, i da bi se u školi trebao pojaviti sutra”, priča nam dječakov tata. Filipove roditelje jednako je iznenadilo i saznanje da će njihov sin asistenta dijeliti s još dvoje učenika, nešto što im nitko iz škole nije spomenuo iako je za to bilo prilike. „Moja supruga je još u petak došla u školu želeći upoznati asistenta. Naravno, nije ga pronašla, ali razgovarala je sa školskom pedagoginjom koja ju je uvjeravala da je sve u redu i da je Filipu dodijeljen asistent. Uopće nije spomenula da ga u ponedjeljak neće biti u školi, kao ni to da će troje učenika s posebnim potrebama dobiti samo jednog asistenta”.

U srijedu se znalo da će biti samo jedan asistent

To bi bio problem čak i da sve troje djece imaju iste potrebe, smatra Hrvoje Kozmus, ali to ovdje nije slučaj. Drugo dvoje djece, naime, imaju Downov sindrom. „Down je sasvim drugačija dijagnoza od autizma, a ta djeca imaju sasvim drugačije potrebe od Filipa”, kaže gospodin Kozmus. Uzrujalo ga je i to što će sve troje djece s posebnim potrebama redovni dio nastave pohađati u istom razredu, premda je u OŠ „Bogoslav Šulek” ove godine krenulo pet prvih razreda. „Kako će to doprinijeti njihovoj integraciji?”, pita se Kozmus.

Filipov tata siguran je da su u školi ranije znali da će biti problema s pomoćnicima u nastavi. „Prošlu srijedu održan je sastanak s roditeljima djece koja će u školi biti na produženom boravku. Od roditelja koji su bili na tom sastanku čuo sam da je ravnateljica rekla kako će sve troje djece imati jednog asistenta. Dakle, taj podatak je škola imala najkasnije prije pet dana, ali nama to nitko nije spomenuo, iako je moja supruga, kao što sam već rekao, u petak došla u školu”, kazao je Hrvoje Kozmus.

Filip je u školu na kraju ipak ušao, ali samo na dvadesetak minuta. Toliko je vremena proveo s učiteljicom koja će voditi poseban razred za njega i ostalo dvoje prvašića s posebnim potrebama. Filip će u posebnom razredu pohađati hrvatski jezik, matematiku i prirodu. Na likovni, tjelesni i glazbeni ići će u redovan razred. Kada je postalo jasno da mu je prvi dan škole postao previše naporan, roditelji su Filipa odveli kući. „Bio je umoran, pod stresom i uplakan. Nadam se da će se asistent sutra pojaviti i da će drugi dan škole Filipu proći puno bolje”, rekao nam je dječakov otac.

Divjak kaže da su odobrili više asistenata

Da bi s asistentima u nastavi moglo biti problema najavili su iz Udruge roditelja OKO, iz koje su u petak najavili da djecu s posebnim potrebama danas neće dočekati pomoćnici. “Obavještavamo roditelje djece s teškoćama koja pohađaju COO u RH da njihova djeca neće u ponedjeljak ući u svoju školsku ustanovu s pomoćnicima jer Ministarstvo obrazovanja nije objavilo na vrijeme rezultate natječaja. Tako i ove godine su naša djeca zakinuta za miran početak školske godine. Također molimo kandidate za mjesto PUN da imaju strpljenje, nadamo se pozitivnom odgovoru ministarstva do kraja rujna”, stoji u njihovoj objavi.

Novinari su ministricu Blaženku Divjak danas pitali zašto još nije riješeno pitanje pomoćnika u nastavi. Divjak je odgovorila da je za ovu školsku godinu Ministarstvo obrazovanja do sada odobrilo 800 pomoćnika u nastavi više nego prošle godine kada ih je bilo oko tri tisuće, pa ih je tako sada odobreno već 3800. Podsjetila je da su neki zahtjevi udruga dolazili i do kraja kolovoza, te objasnila da to pitanje rješavaju stručnjaci koji su i prošli i ovaj vikend intenzivno radili na tomu. Ministrica je dodala kako treba razumjeti da je problem zaista kompleksan.

Vedran Vrabec
Telegram autor
559 članaka Više o autoru
Više s weba