Novi debakl slavne ravnateljice. Skupo platila 7 e-bicikala, goste uopće ne zanimaju jer su preslabi za Medvednicu

U istom projektu nabavila je skupocjeni auto, navodno za prijevoz posjetitelja, koji sad sama koristi

Skupocjeno hibridno vozilo Mitsubishi Outlander koje je Park prirode Medvednica kupio europskim novcima kako bi se vozili posjetitelji, kontinuirano vozi ravnateljica javne ustanove Marina Popijač, otkrio je Telegram. No, u istom projektu vrijednom 37,7 milijuna kuna, koji je u najvećem dijelu s 24,3 milijuna kuna financirala EU, kupljeno je i sedam električnih bicikala.

Stajali su svaki 27 tisuća kuna ili više od 3500 eura a ukupna vrijednost nabave električnih bicikala za posjetitelje iznosila je 138 tisuća kuna, odnosno 18.300 eura. Ravnateljica Parka nije mogla precizno odgovoriti tko sada koristi nabavljene bicikle. Kaže da je na stranicama Centra za posjetitelje Medvedgrad vidljivo oglašavanje najma bicikala.

Oglas za e-bicikle duboko skriven

No, kao ni za vozila kupljena za prijevoz posjetitelja, tako niti za električne bicikle ne postoji oglašen cjenik ili promotivni sadržaj. Ako uporno kopate po stranici naći ćete na ponudu ‘Rezervirajte bicikl i krenite biciklirati’, no to vas vodi samo do kontakta javne ustanove.

Ravnateljica Popijač nam je u razgovoru rekla da projekt s biciklima za posjetitelje nije baš profunkcionirao budući da su bicikli preslabi za vožnju strmom Medvednicom. Nije dala podatke koliko je kroz ove tri godine posjetitelja koristilo bicikl, niti je jasno postoje li neke organizirane biciklističke ture za, primjerice, turiste željne sportske aktivnosti.

Obećano obogaćivanje turističke ponude

„Planirano je davanje bicikala u najam i na upravljanje putem javnog natječaja”, pisalo je u projektu. Kada se raspisivao EU projekt ‘Poboljšanje posjetiteljskog kapaciteta u svrhu održivog upravljanja Parkom prirode Medvednica’, i dva hibridna automobila (od kojih jedan za prijevoz od kuće do posla i nazad kontinuirano koristi ravnateljica) i električni bicikli zamišljeni su kao obogaćenje turističke ponude.

Evo što je bilo definirano projektnom dokumentacijom: „Medvednica je planina strmih obronaka i dolazak do određene točke često zahtjeva dosta napora i vještine. Stoga je korištenje bicikala koji kao dodatnu pomoć imaju elektromotor odlično rješenje za one manje spremne.”

Sporni navodi u natječajnoj dokumentaciji

“Planirano je davanje bicikala u najam i na upravljanje putem javnog natječaja”, pisalo je u dokumentaciji. Projektom su planirane i e-bike ture po Medvedgradu, a hibridnim vozilima prijevoz posjetitelja. „Planiramo je povezivanje dijelova Medvednice s Medvedgradom ili prijevoz turista iz grada na Medvedgrad,” eksplicitno se navodi u dokumentaciji.

Obećano je i ovo: „Primjerice, već aktivni tematski posjeti poput ture ‘Underground Medvednica’ – pred hotelom će se autom pokupiti ciljani posjetitelji te se ovim principom dobiva ‘ključ u ruke’ za prijevoz posjetitelja. Trenutno se iznajmljuje kombi koji ima visoki trošak najma i nije ekološki prihvatljiv kao hibridna vozila.”

Upravno vijeće je bilo upozoreno

Prema Telegramovim izvorima upućenim u aktivnosti i poslovanje Parka prirode Medvednica, korištenje hibridnog vozila koje sada isključivo koristi ravnateljica i e-bicikli prvih su mjesec dana bili oglašavani na stranicama Parka prirode, nakon čega su naprosto nestali. U cjeniku usluge ne postoje, jer takve uslugu Park prirode Medvednica jednostavno ne pruža.

Iako je još prije pola godine predsjednica Upravnog vijeća Parka Gabrijela Šestani bila upozorena od strane uposlenika da ravnateljica od prvog dana nabave 24 sata dnevno koristiti hibridno vozilo, ništa nije poduzeto, tvrdi naš izvor.

Šest automobila u voznom parku

Gospođa Popijač ima na raspolaganju šest automobila u vlasništvu parka, ali ne bi smjela za prijevoz na posao i s radnog mjesta do kuće koristiti vozilo kupljeno za potrebe prijevoza posjetitelja novcem koji je dala Europska unija, a riječ je o 52.000 eura. Uz stopu amortizacije, na to je vozilo plaćeno godišnje i oko 3.000 eura za tehnički pregled, registraciju, osnovno i kasko osiguranje, te servise.

Rastezljivim tumačenjem što se smije koristiti i uzurpacijom vozila za posjetitelje u privatne svrhe ugrožava se projekt. Također se otvara prostor za financijske korekcije tog najvrednijeg projekta u povijesti Parka prirode Medvednica. Bude li mogućih penala, bit će to vrlo skupa vožnja.