Telegram otkriva: Park prirode Medvednica kupio skupi auto za prijevoz posjetitelja. Vozi ga ravnateljica, supruga bivšeg HDZ-ovog ministra

Auto koji ravnateljica uredno parkira pred svojom kućom, pritom je kupljen novcem Europske unije

Javna ustanova Park prirode Medvednica nabavila je prije tri godine dva vozila Mitsubishi Outlander PHEV Intense Safe za, tvrdili su, “prijevoz posjetitelja”. Nabavljeni su novcem Europske unije, a svaki od tih hibridnih automobila koštao je 58.035,70 eura s PDV-om. U natječaju za europski novac eksplicitno je pisalo da je trošak prihvatljiv “za kupnju vozila u svrhu prijevoza posjetitelja”.

No, prema Telegramovim izvorima, jedan od tih skupocjenih automobila u najvećoj mjeri i gotovo kontinuirano koristiti ravnateljica te javne ustanove Marina Popijač, i u privatne svrhe.

50 kilometara dnevno,12.000 godišnje?

“Nabava hibridnih vozila bila je jedan od kriterija zelene javne nabave za potrebe upravljanja posjetiteljima i prijevoza posjetitelja”, priznaje i sama ravnateljica. Na pitanje služi li se automobilom za prijevoz od kuće do posla i nazad, premda tako nije propisano u Pravilniku, Popijač odgovara: “Ponekad”. Koliko je to “ponekad” – jednom mjesečno, jednom tjedno ili pet puta tjedno? Na to pitanje nije odgovorila. Prema tvrdnjama naših izvora upućenih u poslovanje Parka, ravnateljica samo za odlazak i dolazak na posao godišnje prevaljuje prosječno oko 12.000 kilometara.

Ravnateljica navodi da dnevno na posao obično dolazi iz obiteljske kuće u Rakitju, udaljene 25 kilometara od radnog mjesta. A ponekad pak, zbog obveza u svom OPG-u, putuje s lokacije udaljene 94 kilometra.

Automobil kupljen za prijevoz posjetitelja snimili smo pred obiteljskom kućom ravnateljice

 

GPS karticu nije aktivirala

Taj automobil, prema navodima naših izvora, redovito parkira na poziciji u krugu upravne zgrade Parka prirode na Bliznecu gdje nisu postavljene nadzorne kamere koje prate ostala službena vozila.

Pritom, sva ostala službena vozila imaju ugrađen program za praćenje preko GPS-a, pomoću kojeg je moguće generirati i povijest kretanja. Ravnateljica priznaje da u automobilu kojim se ona služi taj program nikad nije ugrađen. „Zasad jedan automobil nema sustav praćenja, ali to nije niti potrebno obzirom da se ne koristi za monitoringe na terenu”, odgovara ravnateljica Popijač.

Na pitanje ima li svoju karticu i prijavljuje li se, kao i ostali korisnici službenih automobila u ustanovi, u Raptorov softver za praćenje kretanja, Popijač piše: „Imam svoju karticu za pokretanje sustava, ali na teren često idem s kolegama koji me voze jer bolje poznaju teren i ciljanu lokaciju.”

Iz kontradiktornih odgovora nije jasno čemu onda služi automobil nabavljen novcem EU za prijevoz posjetitelja. Ravnateljica kaže da se njime služi za terenske aktivnosti, sustav satelitskog nadzora u vozilu koje koristi nije instaliran, jer je pak, prema vlastitim riječima, na teren voze kolege koje “bolje poznaju teren i lokacije”.

Paralelno uzimala naknadu za prijevoz

„Kao ravnateljica koristim službeni automobil sukladno potrebama, s obzirom na to da djelatnost gotovo svih zaposlenika uključuje pretežito terenske aktivnosti, poput monitoringa, nadzora, istraživanja i upravljanje posjetiteljima”, ističe Popijač. Ravnateljica se u zadnjih šest godina, kako tvrdi, povremeno koristi službenim automobilima za odlazak i dolazak na posao, a paralelno je donedavno uzimala i naknadu u mjesečnom iznosu za prijevoz.

„Od početka rada do siječnja ove godine dobivala sam mjesečno 800 kuna za troškove prijevoza. Od veljače do lipnja dobivala sam plaćene troškove prema prijeđenom kilometru od adrese stanovanja do ustanove i nazad, što je ukupno 50 kilometara dnevno”, odgovara ravnateljica. Naknada se obračunava po cijeni od 0,16 eura po kilometru. U prvih šest mjeseci ove godine ta se naknada kretala od 86 eura u travnju do 177 eura u svibnju.

Ravnateljica, inače supruga Đure Popijača, nekadašnjeg ministra gospodarstva, potpredsjednika Vlade, bivšeg predsjednika Uprave Petrokemije dok je bila u državnom vlasništvu, u imovinskoj kartici nema prijavljen osobni automobil. U lipnju ove godine iznenadno je zatražila da joj se prestane isplaćivati naknada za prijevoz na posao koju je koristila u šest godina kroz svoja dva mandata na čelu Parka prirode Medvednica.

Kompromitacija EU projekta

Prije vođenja Parka prirode Medvednica, Marina Popijač radila je u tvrtki Fitoekologija, specijaliziranoj za pripremu projekata za dobivanje potpora iz EU i nacionalnih fondova, a u biografiji objavljenoj u brošuri Fitoekologije piše da se bavi “procedurama upravljanja strukturnih fondova na regionalnoj i nacionalnoj razini i izradom projektne dokumentacije EU fondova”.

Ravnateljica Popijač do zaključenja ovog teksta nije odgovorila koliko često koristiti vozilo. No vjerojatno je dobro upućena da rastezljivo tumačenje što se i kako u projektima koje sufinancira EU smije koristiti, može dubinski kompromitirati cijele projekte. A oni debelo premašuju vrijednost jednog vozila.