Otkrivamo neopisiv kaos u MUP-u. Da bi dobili dozvole, strani radnici moraju satima - ponekad i danima - stajati u ovom redu

‘Ovo me podsjeća na Afganistan. Ovakvo što bih samo tamo očekivao’, kaže za Telegram gospodin iz Indije kojeg smo zatekli u čekanju

Strani radnici koji trebaju prijaviti boravište ili izvaditi dokumente bez kojih ne mogu početi raditi u Hrvatskoj, moraju satima, a ponekad i danima stajati u nepreglednom redu. Gužvaju se ispred policijske postaje u Remetinečkom gaju na broju 13, gdje je početkom ožujka preseljena Služba za državljanstvo i statusna pitanja stranaca.

Stotine stranih državljana svako jutro dolaze pred policijsku postaju, neki od njih i u tri ujutro, i na hladnoći stoje u redu kako bi riješili potrebnu dokumentaciju.

Strani državljani čekaju u redu ispred Službe za državljanstvo i statusna pitanja stranaca Telegram

‘Vratite se za tri sata’

Jučer rano ujutro reporter Telegrama obišao je Remetinečki gaj i razgovarao s nekima od njih. Funkcioniranje službe, reći će nam u razgovoru, poprilično je kaotično. Rade od 8.00 do 14.00, a na šalterima su samo dvije službenice. U 7:30 jedna od njih, u pratnji dva policajca, izlazi pred ljude koji čekaju i dijeli im redne brojeve.

Na red, objašnjava stranim državljanima jedan policajac, neće doći tako skoro, pa ljudima koji su dobili papirić sugerira da odu popiti kavu i da se vrate za tri sata. Dnevno se podijeli oko 150 rednih brojeva, a oni koji ga ne uspiju dobiti, moraju se u postaju vratiti sutra.

‘Kao da smo životinje’

Tu situaciju prošao je jedan gospodin iz Indije koji je došao u pratnji svog sunarodnjaka. Kaže nam kako u redu stoji od tri ujutro te da je ovo već drugi dan kako pokušava ishoditi potrebne dokumente. Njegov kolega prilično nezadovoljno govori kako je cijela situacija apsurdna.

“Ovo je nehumano, kao da smo životinje. Ne razumijem zašto je toliko neorganizirano. Pa zar nisu mogli sve staviti na internet, ne bi li to bilo jednostavnije za sve?”, pita se.

Strani državljani čekaju u redu Telegram

‘Kampiraju’ od tri ujutro

“Ovo me malo podsjeća na Afganistan. Ovakvo što bih samo tamo očekivao, a ne u jednoj europskoj državi poput Hrvatske. U Indiji je to vrlo jednostavno uređeno. Tamo vam kažu: Vaš termin je od 10:30 do 10:45, dođete kada su vam rekli i sredite papirologiju. Iskreno, meni se čini da se ovdje kod vas nikome ne da raditi”, govori rezignirano gospodin iz Indije.

Grupica Filipinaca priča nam pak kako su njihove kolege prošlog utorka došli srediti papirologiju, a na red su stigli tek u četvrtak. Ni oni baš nisu zadovoljni funkcioniranjem Službe za državljanstvo i statusna pitanja stranaca. Jedan od njih govori kako je u četiri ujutro došao stati u red, nakon što jučer nije uspio dobiti broj.

Preselili odjele zbog obnove

Komentar smo zatražili od zagrebačke policije. Zanimalo nas je postoji li plan da se riješe gužve ispred policijske postaje te namjeravaju li još negdje postaviti punkt na kojem bi ljudi koji čekaju također mogli rješavati potrebnu papirologiju.

Iz Policijske uprave zagrebačke odgovorili su da su zbog obnove zgrade u Petrinjskoj ulici u Zagrebu, koja je pretrpjela konstrukcijska oštećenja, preselili Službu za državljanstvo i statusna pitanja stranaca na adresu Remetinečki gaj 13. Navode da su preseljeni i odjeli za izdavanje osobnih iskaznica te prijave boravišta ili prebivališta hrvatskim državljanima.

‘Poduzimamo mjere’

Odgovarajući na pitanje mogu li se riješiti gužve koje se svakodnevno stvaraju pred postajom u Remetinečkom gaju ili otvoriti još jedan punkt kako bi se rasteretilo postaju u kojoj se sve trenutno obavlja, iz PU zagrebačke odgovaraju da poduzimaju mjere kako bi bili još efikasniji.

“Uzimajući u obzir otegotne okolnosti koje prate svako preseljenje, a posebice cijelog poslovnog procesa, vjerujući u razumijevanje građana, problem koji navodite doista je posljedica objektivnih okolnosti na koje ne možemo uvijek utjecati. Svakako, ulažemo napore u smislu interne reorganizacije rada te poduzimamo razne mjere kako bismo bili efikasniji, obzirom da je nemoguće predvidjeti broj stranaka koje nam se dnevno obraćaju u svrhu rješavanja njihovih zahtjeva, to na žalost to nismo uvijek u mogućnosti”, navode u odgovoru.

Osluškivat će potrebe građana

Ističu kako su svjesni da unatoč velikom broju zahtjeva koji se obrađuju, ponekad dolazi do većih gužvi. “Ne može se utjecati na broj građana koji su se odlučili u određenom trenutku (čak i u odnosu na predviđeno ili izmijenjeno radno vrijeme) ili na određeni dan doći podnijeti zahtjev za rješavanje statusnih pitanja.

U tom smislu ćemo u narednom razdoblju, odnosno po preseljenju, osluškivati potrebe građana kako bi bili, unatoč objektivnim razlozima (prvenstveno broju zaposlenika i broju građana koji nam se obraćaju) maksimalno dostupni i učinkoviti”, navodi se u priopćenju PU zagrebačke.