Ovo je Sanader na otvorenju radova na autocesti do Dubrovnika. Izgleda da će ih uskoro, 15-ak godina kasnije, otvoriti i Plenković

Uoči izborne godine HDZ opet obećava gradnju nedosanjane dionice

11.05.2009., Dubrovnik - Otvaranje radova na dionici autoceste od mjesta Osojnik do mjesta Doli blizu Peljesca. Premijer Ivo Sanader prisustvovao je potpisivanju ugovora izmedju vlade i izvodjaca radova. rPhoto: Zvonimir Pandza/Vecernji list
FOTO: Zvonimir Pandza/Vecernji list/Pixsell

Dionice autoceste Metković – Dubrovnik i Križišće – Žuta Lokva stajat će dvije milijarde eura, a plan završetka izgradnje je 2030. godina, piše u četvrtak Jutarnji list. Krajem ove godine Hrvatske autoceste raspisat će natječaje za gradnju autoceste Doli – Dubrovnik i dionicu autoceste Križišće – Žuta Lokva, od Selca do Križišća, doznaje Jutarnji.

Time počinje finalizacija dovršetka autocestovne mreže u našoj zemlji, u sklopu koje treba sagraditi još dvije autoceste: Metković – Dubrovnik i Križišće – Žuta Lokva. Prema neslužbenim procjenama, za njihovu gradnju trebat će izdvojiti oko dvije milijarde eura. Autocesta od Križišća do Žute Lokve stajala bi oko 800 milijuna eura, a ona do Dubrovnika oko 1,2 milijarde eura.

Nekoliko puta u planovima

Hrvatske autoceste našle su model kojim bi se osiguralo nešto više od 1,3 milijarde eura za projekte, a ostala sredstva tek će morati namaknuti. Prema najavama, obje prometnice trebale bi biti završene do 2030. godine.

Obje autoceste već su nekoliko puta bile u planovima gradnje. Godine 2009. u vrijeme premijera Ive Sanadera potpisan je ugovor s izvođačima i svečano su otvoreni radovi. Na kraju je sve palo u vodu jer je to bio predizborni trik, a za radove nisu bili osigurana sredstva.

Vlada: Nije predizborno obećanje

Autocesta do Žute Lokve najbliže je bila realizaciji 2012. godine u vrijeme kratkotrajnog ministarskog mandata Zlatka Komadine. Za najzahtjevniji objekt, tunel Vratnik u dužini od oko 3500 metara, ishođena je i građevinska dozvola.

No, tadašnja Vlada Zorana Milanovića procjenjuje da je gradnja te autoceste neisplativa i preskupa pa od nje odustaje, a Komadina daje ostavku na mjesto ministra prometa. Ponovno smo u godini uoči izbora, ali u Vladi Andreja Plenkovića tvrde da gradnja tih autocesta nije prazno predizborno obećanje i da su čvrsto odlučili sagraditi te autoceste, piše novinar Jutarnjeg lista Krešimir Žabec.