Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Panika u Baranji. HEP iskapča prevarene potrošače koji su njihovom zaposleniku platili priključenje na plinsku mrežu

Nejasno je kako je moguće da u Sektoru za distribuciju nisu primijetili da se isporučene količine ne podudaraju s naplaćenima

ZADNJA IZMJENA: lip 26, 2019
Foto: Boris Scitar/VLM/PIXSELL

Uprava HEP-a već tjedan dana uporno šuti o velikoj aferi u HEP-plinu, a u Baranji gdje je slučaj otkriven, nekoliko stotina potrošača našlo se u krajnje neugodnoj situaciji u kojoj im se prijeti iskapčanjem plina, mada su mnogi od njih bez svoje krivice dovedeni u zabludu. Telegram, koji je prvi pisao o toj aferi, već tjedan dana čeka odgovor iz zagrebačke središnjice HEP-a, kamo su nas uputili iz HEP-plina Osijek, gdje direktor Damir Pećušak izbjegava reći kako je moguće da je nekoliko stotina priključaka u Baranji (spominje se brojka o čak 500 priključaka!), spojeno na plinsku mrežu, a da korisnici plina uopće nisu uvedeni u sustav naplate, te da im nisu isporučivani računi na utrošeni plin.

“Što biste vi učinili da vam pred kuću, službenim vozilom HEP plina, dođe šef uprave pogona u Belom Manastiru, Davor Horvat, osobno donese potvrdu o uplati za projektnu dokumentaciju i uzme 1.400 kuna, da vam potom iz HEP-plina s potpisom odgovorne osobe, direktora Damira Pećušaka stigne račun i uplatnica za izdavanje energetske suglasnosti, da taj račun platite, pa pribavite atest, i da vam nakon svega priključe plin. Zar biste u nešto sumnjali? Zar bi vam nešto bilo neobično?”, priča za Telegram M. Đ. iz mjesta Mece u Baranji koji je ovih dana ostao u šoku saznavši kako će mu HEP iskopčati tek nedavno uvedeni plin.

U HEP-u peru ruke od Horvata

“Kad sam čuo za aferu koja je buknula i saznao kako iz HEP-plina obilaze potrošače u Baranji, te kako plombiraju brojila i najavljuju iskapčanja”, nastavlja M. Đ.: “nazvao sam upravu HEP-plina u Osijeku i razgovarao sa Zoranom Pulom, direktorom Sektora za distribuciju. Nisam mogao vjerovati onom što mi je rekao. Najavio je kako će mi iskopčati plin jer moja projektna dokumentacija nije valjana. Kad sam rekao kako mi je račun za projektu dokumentaciju osobno donio njihov šef u Belom Manastiru, Davor Horvat, rečeno mi je kako oni s njim više ništa nemaju, te da ja svoje račune s njim mogu poravnati sudskim putem. Ostao sam u šoku i rekao da ni na koji način neću dopusti iskapčanje plina jer sam sve uredno platio i to ovlaštenoj osobi koja je do prije neki dan radila u HEP-plinu.”

M. Đ. je plin u svoju kuću uveo u travnju ove godine, no kaže, bilo mu je čudno što od tada, iako je plin trošio, računi nisu stizali. Namjeravao je otići u HEP-plin i pitati o čemu se radi jer nije želio da mu se nagomilaju računi, no onda je saznao za aferu. On je jedan među stotinama prevarenih potrošača u Baranji kojima sada – kad je afera buknula – prijete iskapčanjem iz mreže. Neki od njih, kako se neslužbeno može čuti, godinama su trošili plin, a da im računi nisu stizali. Oni su na taj način, u početku možda i nehotično, postali sudionici prijevare, no nakon nekog vremena svakako im je moralo biti neobično što plin uredno stiže, ali računa nema. Kao što smo pisali, neki potrošači, kako se priča, HEP-plinu duguje i više od stotinu tisuća kuna!

Zašto HEP šuti?

U cijeloj toj priči krajnje je neobično kako je i zašto bilo moguće da se uz znanje belomanastirskog HEP-plina potrošače priključuje na plinsku mrežu, a da ih se istodobno ne uvede u sustav naplate. Također je nejasno kako je moguće da u Sektoru za distribuciju nisu primijetili manjak plina, odnosno da se isporučene količine ne podudaraju s naplaćenima. No, najčudnija u svemu je šutnja uprave HEP-a koja nije našla potrebnim obavijestiti javnost o čemu se radi, tko je za to odgovoran, te koja nije poduzela odgovarajuće radnje, uključujući i kaznene prijave protiv odgovornih osoba. Sada se sve pokušava svaliti na leđa potrošača i bivšeg šefa pogona u Belom Manastiru, mada je više nego jasno da oni ne mogu biti jedini krivci.

“Nitko od potrošača u Baranji nije se sam, neovlašteno, mogao priključiti na plinsku mrežu. Plin uvijek pušta zaposlenik HEP-plina nakon što su zadovoljeni svi sigurnosni i financijski uvjeti. Potrošači se, dakle, nisu neovlašteno priključi na mrežu, kao što se ponegdje znalo događati s priključkom na električnu energiju. Ovdje to nije moguće, jer se radi o sasvim drugačijem slučaju”, kaže za Telegram osoba odlično upućena u sustav HEP-plina.

U Baranji vlada opća uznemirenost potrošača plina, građani strahuju od isključenja, a veliko je pitanje hoće li HEP uopće moći naplatiti isporučeni plin, s obzirom na to da je nejasno postoje li zapisnici o stanju plinskih brojila u vrijeme puštanja plina u domaćinstva ili druge potrošače. Jer, ako što smo pisali, u pitanju nisu samo građani, već i pravne osobe poput vatrogasnih društava, društvenih domova i slično. A iz HEP-plina se ne oglašavaju, kao da se ništa nije dogodilo i kao da je sve riješeno otkazom jednom od njihovih zaposlenika, šefu pogona u Belom Manastiru, Davoru Horvatu.

Drago Hedl
Istraživački novinar
338 članaka Više o autoru
Više s weba