Prekinut postupak protiv Prskala i Žužula, DORH zaključio da nisu napuhali cijenu radova na autocesti
Proces je trajao duže od deset godina
Zagrebačko Županijsko državno odvjetništvo obustavilo je istragu protiv Jurice Prskala (60), Slavena Žužula (58) i tvrtke Skladgradnja-Grup d.d, iako su na tom slučaju radili više od desetljeća.
Kako piše Jutarnji list, dvojac više ne terete da su zlouporabom položaja i ovlasti te poticanjem na zlouporabu položaja nabijali cijenu radova i tako Skladgradnji priskrbili više od 11 milijuna kuna koristi. Riječ je o radovima na proširenju poluautoceste u autocestu punog profila na dionicama autoceste između Zagreba i Rijeke.
Mijenjali obračune radova
Prskalo je tada bio predsjednik Uprave trgovačkog društva Autocesta Rijeka – Zagreb, dok je Slaven Žužul bio direktor Skladgradnje. Tijekom istrage tvrdilo se da je Prskalo na Žužulovo traženje mijenjao obračuni radova za pojedine objekte, i to tako da se ugovarala fiksna cijena za sve radove do dovršetka pojedinog objekta bez obzira na stvarno izvedenu količinu radova.
No, već 2014. godine počele su se javljati sumnje da takve optužbe ne drže vodu, pa je Županijski sud u Zagrebu tada donio rješenje kojom je tu optužnicu, tada protiv četiri osobe, vratio tužiteljstvu radi dopune istrage i otklanjanja nedostataka.
Naime, vijeće je među ostalim, prihvaćajući argumente Žužulovih branitelja, odvjetnika Mate Matića i Krešimira Vilajtovića, ustvrdilo da činjenični opis iz optužnice ne odgovara dokazima koje je pribavilo tužiteljstvo, piše Jutarnji.
Rezultati građevinskog vještačenja
Tijekom istrage ispitani su brojni svjedoci i provedeno je građevinsko vještačenje, a Prskalo i Žužul poricali su da zlorabili položaj ili da je bilo poticanja na zloporabu položaja. Riječ je uglavnom, piše list, o radovima vezanim uz pripremne građevinske radove koji su se izvodili miniranjem ili teškom građevinskom mehanizacijom.
Građevinski vještak ustvrdio je da, prema prikupljenoj dokumentaciji, trgovačko društvo Autocesta Rijeka – Zagreb nije preplatilo izvođenje radova jer je ugovorena cijena iz troškovnika bila prosječna cijena za radove koji su izvedeni te iz sve prikupljene dokumentacije i iskaza svjedoka ne proizlazi da su Prskalo i Žužul počinili navedena kaznena djela.
Sada kad je tužiteljstvo obustavilo istragu, čiji će trošak platiti porezni obveznici, Hrvatskim autocestama kao oštećeniku u ovom postupku ostaje mogućnost da preuzme kazneni progon.