Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Premijer je govorio o kurikulumu povijesti i osudio ustaše. Ali nije ušao u meritum ni probleme predloženog programa

Vlada i dalje ignorira burne reakcije zainteresirane javnosti, koje većinom negativno ocjenjuju ponuđeni kurikulum

ZADNJA IZMJENA: velj 21, 2019
Foto: PIXSELL

Na današnjoj sjednici Vlade, premijer Andrej Plenković između ostalog je govorio i o kurikulumu povijesti, koji je “ponovno došao u fokus javnosti”. Kazao je kako je cilj ove vlade da se povijest tumači na temelju činjenica.

Pritom se osvrnuo na pitanja koja se povlače po medijima, te jasno i nedvosmisleno osudio ustaški režim. Premijer je poručio kako je cilj ove Vlade da hrvatski obrazovni sustav prije svega mora biti prilagođen realnim potrebama tržišta rada.

Nema nikakvih dilema o ustaškom režimu

Plenković je objasnio da standard znanja i informacija koje mladi ljudi moraju dobiti kroz svoje školovanje, “Mora vrlo jasno djeci ukorijeniti i ključna identitetska pitanja, ključni vrijednosni sustav, vrlo argumentirano i na temelju povijesnih činjenica obrazloženu hrvatsku povijest, hrvatski jezik i hrvatsku kulturu.”

Dodao je da je to politički cilj njegove Vlade i da nove generacije “Jako dobro znaju što su to vrijednosti Domovinskoga rata, ali isto tako da se vrlo jasno određuju prema pitanju Holokausta, uz osudu onih režima koji su bili najgori tijekom Drugog svjetskog rata. Mi tu nemamo nikakvih dilema kada je riječ o ustaškom režimu.”

Osim deklaratorne osude, međutim, premijer se nije osvrnuo na meritum. Primjerice na burne reakcije zainteresirane javnosti, koje većinom negativno ocjenjuju ponuđeni kurikulum. O prijedlogu se, kako smo pisali, očitovao i Odsjek za povijest filozofskog fakulteta u Zagrebu. Oni smatraju da bi usvajanje novog kurikuluma “unazadilo nastavu povijesti te dugoročno imalo negativne posljedice i za hrvatsku historiografiju”. Svoje prigovore na novi kurikulum povjesničari s Filozofskog predstavili su u nekoliko točaka, a nakon što su ga žestoko kritizirali, na kraju su konstatirali kako je jedino rješenje da se ovaj prijedlog kurikuluma povuče. Što točno brine ljude s Odsjeka za povijest možete pročitati ovdje.

Teo Marević
Telegram autor
Više s weba