Šef HTZ-a najavio zaokret u brendiranju i promociji Hrvatske: 'Naglasak će biti na premium segment, želimo goste koji više troše'

'Imali smo najbolju predsezonu u povijesti', pohvalio se

24.06.2023., Stara gradska jezgra, Dubrovnik - Guzve u gradu i na plazama.
Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
FOTO: Grgo Jelavic/PIXSELL

Direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ) Kristjan Staničić u petak je najavio da će se veći naglasak u promociji Hrvatske kao turističke destinacije staviti na premium segment, odnosno goste koji više putuju, a ne samo u ljetnoj sezoni, i koji više troše.

“Napravit ćemo zaokret u brendiranju i promociji Hrvatske kao kvalitetne turističke destinacije i dat ćemo veći naglasak na premium segment. To ne znači da nećemo imati i drugih gostiju, koji imaju nešto manju platežnu mogućnost, upravo zato što Hrvatska ima takvu strukturu turističke ponude”, rekao je Staničić novinarima u Splitu, govoreći o Strateškog marketinškom i operativnom planu hrvatskog turizma za razdoblje od 2023. do 2027. godine.

Pozitivna transformacija

Staničić je u Splitu držao koordinacijski sastanak s predstavnicima turističkih zajednica s područja Splitsko-dalmatinske županije. Sastanku su, uz direktoricu Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivanu Vladović, prisustvovali i predstavnici 32 turističkih zajednica gradova i općina s područja županije.

Po njegovim riječima, turistički sektor iskusit će novi zamašnjak investicija ne samo u smještajne kapacitete, nego i u nove turističke atrakcije. “Vjerujem da će Hrvatska u sljedećih pet godina doživjeti transformaciju u pozitivnom smislu”, naglasio je.

Rekao je i da će se ubuduće naglasak staviti na motive dolazaka turista izvan turističke sezone, a to su poslovni turizam, povijesna baština i kongresni turizam. Najavio je i ambiciozniju promociju hrvatskog turizma digitalnom tehnologijom i na društvenim mrežama.

Izvrsne brojke predsezone

Staničić je naglasio kako ove godine Hrvatska ima najbolju predsezonu u povijesti turizma, a u prvih pet dana srpnja na razini je rezultata iz prošle godine i 2019., koja je bila rekordna. “Očekujem da ćemo u nastavku sezone ponoviti prošlogodišnji rezultat ili biti malo bolji, kako bismo ostvarili veći financijski efekt od turizma,” kazao je.

Za festival Ultral u Splitu rekao je da bi i ubuduće trebao ostati u tom gradu. “Ultra ima veliki utjecaj na brendiranje Hrvatske kao turističke destinacije i dala je snažan doprinos povoljnim turističkim rezultatima”, rekao je Staničić. Za prizore neprikladnog ponašanja turista na javnim mjestima u Splitu Staničić je kazao da je to “neuobičajena slika, koja nije pravilo”.

Na početku koordinacijskog sastanka predstavljeni su pozitivni turistički trendovi na razini cijele Hrvatske, a Staničić je naveo da trenutno u zemlji na dnevnoj bazi boravi preko 800 tisuća gostiju, a i sam Split i Splitsko-dalmatinska županija su odlično popunjeni, čime sigurno doprinosi i današnji početak svjetski popularnog glazbenog festivala Ultra Europe, izvijestili su iz HTZ-a.

Usvojen novi operativni plan

Tijekom koordinacijskog sastanka predstavljen je novi Strateški marketinški i operativnog plana hrvatskog turizma za razdoblje do 2027. godine, s čijom se primjenom kreće s obzirom da je dokument usvojen od strane tijela HTZ-a.

„Planom su identificirani autentični turistički doživljaji Hrvatske koji su usklađeni s potrebama različitih segmenata potražnje. Plan predlaže 23 operativne inicijative, a marketinški je plan usklađen sa Strategijom razvoja održivog turizma RH do 2030. god. gdje je naglašena važnost razvoja održivog turizma“, izjavio je Staničić.

Na sastanku se također razgovaralo o promotivnim aktivnostima do kraja tekuće godine, posebno na tržištu Njemačke, ali i dalekim tržištima poput SAD-a, o nautičkom turizmu i promociji nautike, ali i o brojnim aktualnim turističkim izazovima poput porasta cijena turističkih usluga u pojedinim destinacijama, neprijavljivanja gostiju i dr.