Studija pokazala da djeca bogatih roditelja imaju veće šanse za uspjeh od siromašnije i sposobnije djece

Studija je analizirala živote 17 tisuća ljudi koji su rođeni istog tjedna 1970. godine

POUR ILLUSTRER LE PAPIER D'EMMANUELLE MICHEL :"Twitter à l'école, un moyen efficace pour apprendre à lire et à écrire" - Céline Lamare, institutrice, explique le fonctionnement de Twitter à une classe de CE1 à l'aide d'un tableau informatique interactif, le 05 décembre 2011 à l'école privée Immaculée Conception de Seclin. AFP PHOTO PHILIPPE HUGUEN
FOTO: AFP

Istraživanje provedeno u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazalo je da djeca bogatijih roditelja koja su slabijih akademskih sposobnosti imaju veće šanse za uspjeh u životu od djece koja su se pokazala sposobnijima od njih, ali dolaze iz siromašnih obitelji. Gledano u postocima, bogata djeca slabijih akademskih sposobnosti imaju 35% veću šansu da će kao odrasli raditi visokoprofitabilne poslove od siromašne i talentiranije djece, piše The Independent.

Ova studija, koju je provela Komisija za društvenu mobilnost i dječje siromaštvo, analizirala je živote 17 tisuća ljudi koji su rođeni istog tjedna 1970. godine u UK-u. U službenom obrazloženju istraživanja stoji da “djeca koja su postizala odlične rezultate u školi a pripadala su obiteljima lošijeg imovinskog statusa nisu bila sposobna, ili nisu imali dovoljno sreće, da taj rani potencijal pretvore u kasniji uspjeh na tržištu rada”.

Fenomen ‘staklenog poda’

Pokazalo se i da su bogatiji roditelji koristili svoja sredstva i utjecaje kako bi svojoj djeci osigurali prednost ispred ostalih. U to se ubraja pronalazak neplaćenog stažiranja, korištenje društvenih veza i osiguravanje kvalitetnijeg obrazovanja. Takav obrazac ponašanja naziva se “stakleni pod”, ili “glass floor”.

Predsjednik Komisije, Alan Milburn, izjavio je kako u britanskom društvu već dugo postoji problem s djecom kojoj se ne omogućuje da ispune sav svoj potencijal. “Činjenica da demografija i dalje određuje sudbine je skandalozna. Vlada bi si kao primarni zadatak trebala postaviti misiju u kojoj bi se svakom djetetu dala jednaka šansa da u životu postigne maksimum. Društvu u kojem uspjeh djece jednakih sposobnosti ovisi o ekonomskom statusu njihovih roditelja nije pošteno. Time se nanosi velika šteta, kako pojedincima, tako i cijelom društvu”, rekao je Milburn.