Telegram otkriva: Zagrebački rektor raspisao natječaj za novi auto. Tako je detaljan da to može biti samo jedan model

Sa Sveučilišta kažu da traže tek ‘standardnu opremu’, no otkrili smo kako su doslovno kopirali specifikacije iz Škodina kataloga

Da je svaku javnu nabavu u Hrvatskoj moguće izigrati i namjestiti kako bi naručitelji dobili točno ono što traže, ili još gore – uzeli proviziju da to naprave, nažalost i nije neka novost. No, rijetko se kada pojavi slučaj poput onog sa Sveučilišta u Zagrebu koje je za nabavu vozila praktički prepisalo Škodin katalog specifikacija.

Naime, Sveučilište je 30. prosinca prošle godine, dakle dan prije Silvestrova, raspisalo javni natječaj za nabavu osobnog automobila putem operativnog leasinga na pet godina. Detaljnim pregledom navedenih tehničkih specifikacija, sasvim je očito kako je natječaj vrijedan 42.305 eura s PDV-om skrojen točno tako da ga mogu zadovoljiti samo tvrtke koje u ponudi imaju Škodu Octaviju.

Uz specifikacije to potvrđuje i kalkulator konfiguracije na službenim stranicama Škode putem kojeg smo, ubacujući traženu opremu iz natječaja, konfigurirali tri verzije opreme Octavije koje se sada nude, Style, Sportline i RS. Verzija s prvom košta 35.122, ona s drugom 37.966, a posljednja 41.398 eura. Dakle, sve su unutar tražene cijene.

Naručili tipična svjetla za Volkswagen grupu

Prvo što odaje da se radi o Škodi je specifikacija po kojoj se traži da vozilo (koje inače mora biti proizvedeno 2022.) ima LED glavna svjetla s Matrix funkcijom. Kako nam je objasnio jedan stručnjak koji se bavi prodajom auta, takva svjetla ima samo Volkswagen grupa.

“Budući da tražena cijena ne odgovara Audiju A4 ili A6 koji imaju takva svjetla, a Volkswagen Passat koji ih je imao se više ne proizvodi, očito je da je jedini kandidat od dostupnih vozila koji ima tu funkciju upravo Škoda”, objasnio nam je stručnjak koji je želio ostati anoniman. Traži se i Smartlink+ sustav koji je razvijen upravo za Škodu.

Uz cijenu, ostala vozila koja bi mogla ući u tu kategoriju eliminiraju dimenzije. No, Škoda Octavia savršeno paše u zadane mjere. U natječaju se tako traži vozilo dužine od najmanje 4.600 milimetara, širine od 1.800 do 1.850 milimetara te visine od minimalno 1.400 milimetara. Škoda Octavia duga je 4.689 milimetara, široka 1.829, a visoka 1.471 milimetar.

Prepisali specifikacije od Škode

Tu su i drugi još banalniji podaci koji sugeriraju da je Sveučilište u Zagrebu unaprijed znalo kakav auto želi. Naime, Octavia ima baš svu potrebnu opremu koja se traži, a naručitelj se nije ni potrudio izmijeniti specifikacije da prikrije namjeru. Pa su tako doslovno kopirali opis opreme sa Škodine stranice.

Tako navode da traže vozilo koje će imati, citiramo, “vanjska zrcala, s automatskim zaslanjanjem na vozačevoj strani, el. podesiva, sklopiva, odvojeno grijana, automatski zaslonjivo unutarnje osvrtno zrcalo, senzor za kišu”. Upravo tim redoslijedom riječi je ta oprema navedena na službenim stranicama Škode u Hrvatskoj.

Potom navode i da im trebaju sustavi “Care Connect 1 godina + Infotainment Online 1 godina”. Baš takvu sintagmu oba sustava opet nalazimo na stranicama Škode.

Sve odgovara Škodi

Od ostalih specifikacija koje je Sveučilište u Zagrebu tražilo, a Škoda nudi, tu su i kromirane unutrašnje ručice vrata, bežično otključavanje i zaključavanje i paljenje/gašenje motora, dodatno zatamnjenje stražnjih stakala vozila, automatska trozonska klima i adaptivni tempomat.

Škoda navodi kako imaju i tražena električna podesiva sjedala vozača s memorijom i električnom lumbalnom potporom za vozača (u tehničkim specifikacijama Sveučilišta čak imaju kratice “el.” uz tu opremu kao i Škoda na svom webu), privatni sustav za poziv u nuždi te prednja LED svjetla za maglu s CORNER funkcijom.

Škoda Octavia traženom odgovara i po opciji automatskog mjenjača s minimalno šest brzina, prtljažnikom od 650 litara (tražilo se najmanje 600) te zapremninom i snagom motora.

Auto za rektora

Iz Sveučilišta u Zagrebu odgovorili su nam kako imaju stari vozni park koji nije obnavljan godinama te da sadašnji rektor Stjepan Lakušić koristi Škodu Superb 2.0 TDI koja je nabavljena 2013. godine putem leasinga, a prešla je preko 244.000 kilometara. Time su nam potvrdili da je auto namijenjen njemu.

Tvrde da se specifikacije navedene u javnom nadmetanju danas smatraju standardnom opremom kod većine novih automobila koji se koriste za službena putovanja u zemlji i inozemstvu, u ovom konkretnom slučaju službena putovanja rektora i članova Uprave.

Na Telegramovu opasku kako sve upućuje da traženim specifikacijama odgovaraju samo vozila Škode iz Sveučilišta do objave ovog teksta nije stigao odgovor. Nisu nam odgovorili ni na pitanje tko je točno i po čijem nalogu sastavio specifikacije i traženu opremu. Nabava novog auta je u Plan nabave Sveučilišta u Zagrebu ubačena drugim izmjenama u svibnju 2022. godine kada je tu instituciju vodio rektor Damir Boras.