U Našicama se zapalio HŽ-ov vlak, sumnja se na sabotažu. Policija istražuje još jedan čudan slučaj

Na jednom je vlaku otkriveno da je cijev za dovod goriva probušena i na električnim instalacijama skinuta izolacija

”Mjerodavna tijela”, kako su to naveli u odgovoru na Telegramov upit iz Hrvatskih željeznica Putnički prijevoz (HŽPP) provode istragu ”o slučaju vlaka koji je izgorio u Našicama” pa zbog istrage koja se vodi ne mogu davati nikakve dodatne informacije.

Ali iz pouzdanog izvora iz sustava Hrvatskih željeznica Telegram je saznao da je razlog istrage ”mjerodavnih tijela” moguća sabotaža. Navodno je sabotaža mogući uzrok požara u vlaku koji je prometovao na liniji Osijek – Virovitica i zapalio se nekoliko stotina metara iza kolodvora u Našicama, 16. listopada prošle godine.

Probušena cijev za dovod goriva

Vlak je izgorio u potpunost; na sreću nitko od pedesetak putnika nije stradao, a već sljedećeg dana službenici osječko-baranjske policije obavili su očevid u suradnji s inspektorima zaštite od požara. Utvrđeno je kako je do požara došlo zbog tehničkog kvara na motoru.

Ali, istraga o tome kako je i zašto izgorio dizel-motorni vlak serije 7121 koji je vozio na relaciji Osijek – Virovitica, kako nam je potvrđeno iz HŽ Putnički prijevoz, provodi se i dalje, mada je već 17. listopada 2020. rečeno da je požar izazivao tehnički kvar na motoru.

Razlog istrage, kako smo neslužbeno doznali, je nedavni remont vlaka, koji je nakon završetka obavljenih radova trebao biti pušten u promet. Na njemu su uočena dva ozbiljna propusta za koja se sumnja da su namjerno izazvana. Kako nam je rečeno, cijev za dovod goriva bila je probušena, a na dijelu električnih instalacija nasilno je skinuta izolacija. To je bio razlog za sumnju da je riječ o namjerno izazvanoj mogućnosti da se i taj vlak, tijekom uporabe, zapali i izgori. Zbog toga je slučaj prijavljen policiji i DORH-u

Oba vlaka bila su na remontu u Osijeku

Na naš izravni upit o mogućem namjernom propustu, odnosno hotimičnom oštećenju, te jesu li o tome izviješteni istražni organi, iz HŽ Putnički prijevoz odgovorili su da je sve prijavljeno istražnim tijelima.

”O slučaju vlaka koji je izgorio u Našicama provodi se istraga mjerodavnih tijela, a drugi slučaj koji navodite [namjerni propusti na remontu] također je prijavljen mjerodavnim tijelima stoga ne možemo komentirati navedeno”, odgovorili su iz Hrvatskih željeznica Putnički prijevoz.

Neslužbeno, Telegramu je rečeno da se remont vlaka izgorjelog u Našicama, kao i drugog vlaka koji se vratio s potencijalno ozbiljnim propustima, radio u Radnoj jedinici HŽPP Vinkovci, odjelu Vuče u Osijeku, Ulica Kneza Trpimira 2 a. No, iz HŽ Putnički prijevoz na pitanje jesu li remonti rađeni u Osijeku nisu nam odgovorili. Sve što smo dobili bilo je: ”Vlakovi su bili na remontu u ovlaštenim radionicama željezničkih vozila.” Dodali su kako je vlak, koji je prošle godine izgorio u Našicama bio na ”zadnjem propisanom redovitom remontu 2009. u ovlaštenoj radionici za popravak željezničkih vozila”.

Požari na vlakovima posljednjih godina

Radnici HŽ Putnički prijevoz koji rade na remontu vlakova s kojima smo razgovarali u utorak, 10. veljače u Osijeku, kažu da se ne mogu sjetiti je li izgorjeli vlak prije požara bio na popravku u Osijeku. Rekli su da se u Osijeku i Vinkovcima rade remonti, popravci i održavanje vlakova, a da se složeniji zahvati obavljaju u Zagrebu, u pogonima Tvornice željezničkih vagona Janko Gredelj.

Upravu HŽ Putnički prijevoz pitali smo koliko je u posljednjih pet godina bilo požara na vlakovima a glasnogovornica Mihaela Tomurad Sušac odgovorila je: ”U zadnjih pet godina došlo je do velikog požara na vlaku koji navodite [dizel-motorni vlak serije 7121], a u ostalim slučajevima došlo je do zapaljenja određenih sklopova zbog čega je došlo do pojave dima ili manje vatre.”

U cijeloj toj priči, znakovito je, međutim, što ”mjerodavni organi” ponovno istražuju razloge zapaljenja vlaka izgorjelog u Našicama sredinom listopada prošle godine, mada je, kako smo već rekli, samo dan nakon požara policija priopćila da je razlog požara bio tehnički kvar na motoru.