U padu Airbusa u Atlantik poginulo 228 ljudi. Sud donio presudu za jednu od najgorih avionskih nesreća u povijesti

Sud je 14 godina nakon nesreće odlučio da Airbus i Air France nisu krivi za 'ubojstvo iz nehata'

Handout picture released June 9, 2009 by the Brazilian Navy showing a piece of the tailfin of the Air France A330 aircraft that crashed June 1 while in midflight over the Atlantic ocean, being hoisted by a Navy rescue vessel. The decision to fit new "pitot probes" on A330 and A340 planes came as a union urged pilots not to fly these jets after the crew of the 0447 flight from Rio to Paris lost control and crashed, killing all 228 people on board.   AFP PHOTO/BRAZILIAN NAVY/HO     RESTRICTED TO EDITTORIAL       USE MAXIMUM QUALITY AVAILABLE (Photo by Handout / BRAZILIAN NAVY / AFP)
FOTO: AFP

Europski proizvođač zrakoplova Airbus i francuska aviokompanija Air France kojima je suđeno za “ubojstvo iz nehata” za pad zrakoplova na letu AF447 iz Rio de Janeira u Pariz u kojemu je poginulo 228 ljudi, oslobođeni su u ponedjeljak na pariškom sudu. Gotovo 14 godina nakon nesreće prekršajni sud u Parizu oslobodio je krivnje dvije kompanije, ocijenivši da su počinjene “pogrješke”, ali “nije pouzdano dokazana uzročno-posljedična veza” s nesrećom.

Malo poslije 13:30 sati po srednjoeuropskom vremenu velika sudnica bila je ispunjena članovima obitelji žrtava, predstavnicima Air Francea i Airbusa te novinarima. Nakon izricanja oslobađajuće presude neke civilne stranke u sporu digle su se sa svojih mjesta potpuno zgranute, a zatim ponovno sjele dok je predsjednica suda nastavila čitati a u dvorani je nastao neugodan muk.

Dana 1. lipnja 2009. zrakoplov na noćnom letu AF447 iz Rio de Janeira u Pariz srušio se u Atlantik nekoliko sati nakon polijetanja, pri čemu je poginulo svih 216 putnika i 12 članova posade. U zrakoplovu A330 bili su državljani 33 zemlje, među kojima 72 Francuza i 58 Brazilaca. Riječ je o najtežoj nesreći u povijesti francuske kompanije.

Katastrofa počela kad su se sonde zaledile

Pregledom crnih kutija pronađenih na dubini od 3900 metara potvrđeno je da su problemi počeli kada su se zaledile sonde za mjerenje brzine Pitot dok je zrakoplov letio na velikoj visini iznad ekvatora, usred područja koje ne pokrivaju radari.

Destabiliziran zbog posljedica toga kvara, jedan od kopilota počeo je povećavati visinu a trojica pilota, ne shvativši što se događa, nisu uspjeli uspostaviti kontrolu nad zrakoplovom koji je počeo ponirati i strovalio se u ocean 4 minute i 23 sekunde kasnije.

Istrage su pokazale da su se slični incidenti sa sondama već događali prije nesreće. Sud je ocijenio da je Airbus trebao zamijeniti modele Pitot sonda “AA” koje su bile sklone zamrzavanju, na floti A330-A340 i da “nije razmijenio informacije” s aviokompanijama. Air France je pak načinio dva propusta u vezi s načinom obavještavanja pilota o kvaru sonde.