Prije 10 godina Air Franceov avion pao je u more. Sud je sad oslobodio kompaniju krivnje, obitelji žrtava su bijesne

U nesreći je poginulo 228 ljudi. Nakon maratonskog procesa, sud je zaključio da su krivi isključivo piloti

Bahia Bakari, 12, drinks juice on a plane next to medical personel, prior to her arrival at the Bourget airport, outside Paris, on July 2, 2009 after she miraculously survived the Yemenia airliner crash off the Comoros islands, being ejected from the plane into pitch-black Indian Ocean waters. The 12-year-old girl was rescued alive in the sea amid debris and dead bodies after a Yemeni Airbus jet crashed on June 30 in the Indian Ocean as it tried to land in the Comoros with 153 people aboard. The A310 had aborted a landing and was making a second attempt when it crashed. AFP PHOTO STEPHANE DE SAKUTIN (Photo by STEPHANE DE SAKUTIN / AFP)
FOTO: AFP

Francuski suci odbacili su optužbe protiv zrakoplovne kompanije Air France i Airbus zbog pada zrakoplova 2009. nad Atlantikom pri čemu je poginulo 228 osoba te su odgovornost za nesreću pripisali su pilotima, a čime su odmah izazvali bijes obitelji žrtava.

Piloti Airbussa A330 nisu postupili prema svim upozorenjima i dostupnim očitanjima instrumenata, presudili su suci u zaključcima u koje su uvid imale novinske agencije. Zrakoplov se srušio u ocean na letu iz Rio de Janeiroa do Pariza s visine od 11.500 metara tijekom oluje pošto je ušao u zonu jake turbulencije. Njegovi su motori radili, ali su krila gubila uzgon.

Najsmrtonosnija u povijesti Air Francea

“Izravni uzrok nesreće je što je posada izgubila kontrolu nad zrakoplovom”, odlučili su suci, navodi agencija Reuters. Time su suci zanemarili prijašnji zaključak da je uzrok katastrofe zamrzavanje Pitotove cijevi tijekom leta. Pitotova cijev služi za mjerenje brzine zrakoplova, podsjeća agencija France presse.

Suci su na taj način odbacili optužnicu koju je protiv kompanije Air France podnijelo državno odvjetništvo. No odvjetnik obitelji žrtava odmah je najavio žalbu. “Suci su crno na bijelo napisali da zamrzavanje Pitotove cijevi nema nikakve veze s nesrećom. Glupost. Da se Pitotova cijev nije zamrznula, ne bi bilo nesreće”, rekao je odvjetnik Sebastien Busy.

Nesreća je bila najsmrtonosnija u povijesti Air Francea i u povijesti zrakoplova A330. Desetljeće nakon nesreće, avioindustrija još primjenjuje pouke izvučene iz te nesreće. Unesene su tako izmjene u uvježbavanju pilota, u protokole postupanja u cockpitu te praćenju zrakoplova u udaljenim zonama.