Učitelji više ne bi držali dopunsku nastavu. Pisali Fuchsu: 'To nam zagorčava život, vratite popravne'

Tvrde da je dopunska nastava učenicima donijela ocjene koje nisu zaslužili

FOTO: Vjekoslav Skledar

Sindikat Preporod poslao je pismo ministru obrazovanja Radovanu Fuchsu u kojem navode da je uvođenje dopunske nastave prije 10 godina otežalo posao nastavnicima. Kažu da je dopunska nastava “učenicima donijela ocjene koje nemaju uporište u njihovim stvarnim postignućima, a prosvjetnoj vlasti omogućava zavaravanje javnosti nerealnim učeničkim uspjehom”.

Učitelji smatraju da se u školsku praksu, osnovnu i srednju, trebaju vratiti popravni ispiti te su pozvali ministra da ih uvede i podsjetili ga da se i on sam zalagao za ukidanje dopunske nastave. U nastavku prenosimo njihovo priopćenje u cijelosti.

Učitelji izbjegavaju negativne ocjene

“Poštovani Ministre! Deset godina nakon što je Vaš prethodnik Vedran Mornar dopunskim radom pedagoški unakazio završetak nastavne godine; sedam godina nakon što se Hrvatska demokratska zajednica, izjasnila za plaćanje učiteljima i nastavnicima ove vrste rada; tri godine nakon što je Vama povjereno vođenje Ministarstva znanosti i obrazovanja, a prije toga sami ste se zalagali za ukidanje dopunskog rada i godinu dana nakon što je Vaš državni tajnik Tomislav Paljak najavio ukidanje ove vrste rada i povratak popravnih ispita – dopunski rad i dalje zagorčava život učiteljima i nastavnicima, učenicima donosi ocjene koje nemaju uporište u njihovim stvarnim postignućima, a prosvjetnoj vlasti omogućava zavaravanje javnosti nerealnim učeničkim uspjehom”, napisali su nastavnici.

“Za koji će dan negativno ocijenjeni učenici krenuti s dopunskim radom. Njime će se mnogim negativno ocijenjenim učenicima omogućiti da još dok nastava traje, bez truda i rada, postanu pozitivni. Ne želeći se dodatnim radom samokažnjavati za nešto za što nisu odgovorni, sve više je učitelja i nastavnika koji izbjegavaju negativne završne ocjene.

‘Vratite popravne ispite’

Onima koji postupe drugačije i čiji se učenici ipak nađu na dopunskom radu, dva će tjedna proteći u radu s učenicima koji ozbiljno kompromitira dokimologijski dio pedagoške struke. Umjesto da se negativne ocjene ispravljaju u razredu ili pred višečlanom stručnom komisijom na popravnom ispitu, najvažniji se dio ocjenjivačkog posla obavlja bez ičijeg uvida i nadzora.

Povratku na prijašnje stanje, kada su postojala dva popravna roka na kojima se negativno ocijenjenim učenicima omogućilo polaganje ispita pred tročlanim povjerenstvom, nije pomoglo ni tri tisuće potpisnika peticije kojom se traži ukidanje dopunskog rada.

Zašto se ukidanje dopunskog rada odlaže cijelo jedno desetljeće? Zna prosvjetna vlast jako dobro koje su sve negativne posljedice postojećeg rješenja. Ali zna ona i da je dopunski rad ispunio očekivanja onih koji su ga uveli ili kasnije branili. Zahvaljujući njemu prepolovio se ionako mali broj negativno ocijenjenih učenika. Sa 7362 iz 2014. broj je 2021. pao na 3444.

‘Dopunski rad je loše rješenje’

Poštovani Ministre, dopunski rad je loše pedagoško rješenje kojim se ruši dignitet ocjene i poslova ocjenjivanja i njime se značajno pridonosi stvaranju iskrivljene slike o postignućima naših učenika. A protiv ovoga očito ništa nemaju ministri ma iz koje političke grupacije dolazili. Zato i jest moguće da štetno rješenje ne mijenjate čak ni Vi koji ga takvim „smatrate“.

Poštovani Ministre, ako odmah ne reagirate, dat ćete za pravo onima koji tvrde da je razlika između onih koji dopunski rad opravdavaju i onih koji ga osporavaju, kada se radi o ministrima, samo u tome što se ovi drugi – izmotavaju!”, priopćio je sindikat Preporod.