ZET-ovci održali prosvjed na Remizi. Traže još jedno povećanje plaća, bolje uvjete i nove tramvaje

Nezadovoljni su koeficijentima složenosti, žale se i na derutno stanje garaže i zgrade središnjice ZET-a

31.5.2023., Zagreb - Prosvjed nezadovoljnih radnika ZET-a na okretistu Remiza.
 Photo: Jurica Galoic/PIXSELL
FOTO: Jurica Galoic/PIXSELL

Kao što su najavili, radnici ZET-a danas su ispred okretišta na Remizi održali polusatni prosvjed upozorenja. Prijete i štrajkom na jesen, a traže, između ostalog, povećanje plaća, bolje uvjete rada, nabavu novih strojeva za održavanje, kupnju modernih i kvalitetnih vozila.

Nezadovoljni su koeficijentima složenosti koji im je propisan kolektivnim ugovorom, a upozoravaju i na derutno stanje garaže i zgrade središnjice ZET-a u kojoj rade.

Današnji prosvjed na okretištu Jurica Galoic/PIXSELL

Uvjeti rada su katastrofa

Prije nešto manje od četiri mjeseca sindikati Zagrebačkog holdinga, ZET-a i reprezentativnih sindikata potpisali su, inače, nove kolektivne ugovore kojima su dobili veću osnovicu plaće za pet posto te od 1. srpnja za dodatnih tri posto. U travnju je potpisana i nova sistematizacija radnih mjesta u ZET-u, koja detaljno utvrđuje koeficijente složenosti svakog od radnika.

Radnici ZET-a sad prigovaraju kako je hangar na Remizi u katastrofalnom stanju, da po njima fekalije ispuštaju golubovi, da su pruge također stare, da su vozači stalno na meti građana.

“Tu radniku novom nude 4500 kuna, a u Končaru radi za skoro 8000. Vozila je pola krepano, a oni idu u nabavu novih vozala koji nisu niti među 20 najboljih u svijetu. Situacija nije samo opasna po vozača, nego i po građana. Njihova sigurnost je ugrožena”, rekao je organizator prosvjeda Neven Brnjas, inače dugogodišnji “zviždač” iz ZET-a.

Prosvjed Jurica Galoic/PIXSELL

‘Ljeti nam ne rade klime’

“Vozila se samo krpaju. Vi morate početi ulagati u ono što je bitno”, rekao je Brnjas dalje, te dodao da ZET za veliki broj usluga, poput održavanja i čišćenja, koristi vanjske tvrtke umjesto da se sve radi unutar ZET-a. Ponovio je i da će doći do štrajka na jesen ako se stvari ne promijene.

Predsjednik jednog od sindikata, koji vozi više od 30 godina, rekao je kako je teško voziti ZET-ova vozila. “Uvjeti rada su u donjoj granici. Ljeti ne rade klime”, kazao je.