Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Ekskluziv: Tolušić je prijavio upola manju kvadraturu kuće. Gradila ju je firma kojoj je dao milijunske poslove

Nova istraživačka priča Telegramovog Drage Hedla iznimno je nezgodna za ministra poljoprivrede

Ministar poljoprivrede u imovinsku je karticu, koju je kao državni dužnosnik obvezan istinito popuniti, upisao kako njegova kuća u Virovitici ima 165 kvadrata. Podaci iz katastra, međutim, svjedoče kako je njezina veličina 330 kvadrata, a na istom je zemljištu još jedna zgrada, od 121 četvorni metar, koju uopće nije prijavio. Kao dodatni problem djeluje činjenica da je kuće gospodina Tolušića gradila tvrtka koja je, dok je bio župan, dobila poslove izgradnje društvenog doma, ambulante, doma zdravlja, područne škole…

Ministar poljoprivrede i potpredsjednik hrvatske Vlade Tomislav Tolušić (40) od prve je Telegramu priznao pogrešku u svojoj imovinskoj kartici o veličini obiteljske kuće koju posjeduje. Naime, sukladno Zakonu o sprečavanju sukoba interesa, Tolušić je, kao državni dužnosnik, obvezan javno predočiti svoju imovinu, pa je pored stana u Zagrebu, veličine 83,45 metara četvornih (čija je vrijednost, kako je napisao, 600.000 kuna), prijavio i kuću u Virovitici. Naznačio je kako ta kuća ima 165 metara četvornih, a njenu vrijednost procijenio na 950 tisuća kuna.

Čitatelj Telegrama poslao nam je nedavno sliku s Google Eartha sa zračnom snimkom na kojoj se, u Ulici Eugena Kumičića, u Virovitici, vidi Tolušićeva kuća, te uz nju, na istoj katastarskoj čestici, još jedna zgrada. Prema njegovu izračunu Tolušićeva je kuća bila značajno veća u odnosu na kvadraturu prikazanu u imovinskoj kartici. I mi smo, pomoću alata za izračun površine zgrada, također došli do ozbiljne razlike između kvadrature ministrove kuće kakva se vidi na Google Earthu, u odnosu na onu prikazu u njegovoj imovinskoj kartici.

Google Earthov prikaz nekretnina na zemljištu ministra Tolušića

Ministar tvrdi kako avionski snimci njegove kuće nisu točni

Kako taj alat nije do kraja precizan, obratili smo se ministru Tolušiću i zamolili za odgovor koja je stvarna veličina kuće u kojoj živi. Izračun kvadrature njegove kuće i zgrade uz nju (koja, kako smo rekli, uopće nije unesena u ministrovu imovinsku karticu), pokazivao je naime, drastičnu razliku. Podatke o veličini ministrove kuće koje smo dobili od čitatelja Telegrama (veličina kuće, 340,86 metara, a zgrade do nje 150,95 metara) poslali smo ministru Tolušiću i zamolili ga za odgovor je li pogriješio u navođenju kvadrature kuće u kojoj živi, unoseći njenu površinu u imovinsku karticu.

Kao što smo rekli, grešku je odmah priznao. ”U pravu ste”, napisao nam je ministar Tolušić. ”U imovinskoj kartici je napisana kriva kvadratura. Stambeni prostor obiteljske kuće nije 165 m² nego 153 m². Krivo je uneseno jer je uračunata i garaža u kvadraturu kuće. Ispravit ću grešku sukladno Zakonu o sprječavanju sukoba interesa i posebno upisati kvadraturu stambenog prostora, a posebno garaže. Pomoćni objekt u dvorištu je upravo to, pomoćni objekt, ne stambeni, i kao takav se ne upisuje u imovinsku karticu. Žao mi je što vam avionski snimci i izračuni nisu točni”.

Ministrova kuća u Virovitici snimljena prošli tjedan Telegram

Dvostruko više kvadrata kuće i neprijavljen ‘pomoćni objekt’

Tolušić je još dodao da mu se javimo kada budemo u Virovitici i da možemo biti njegovi gosti, a mi smo u šali upitali odnosi li se poziv na ugošćavanje u kući ili pomoćnom objektu. ”Gdje god treba”, kratko je odgovorio ministar. Telegram je, međutim došao do dokumenta, prijepisa posjedovnog lista kojeg izdaje Državna geodetska uprava. U tim podacima, na dan 2. svibnja ove godine u knjigama Područnog ureda za katastar u Virovitici, stoji da je ministrova kuća, za koju nam je tvrdio da ima 153 m², a ne kako je naveo u imovinskoj kartici 165 m², zapravo veličine 330 metara četvornih.

Dakle, točno dvostruko više od kvadrature navedene u imovinskoj kartici! U posjedovnom listu stoji kako je pomoćni objekt, na istoj katastarskoj čestici u vlasništvu ministra poljoprivrede i potpredsjednika Vlade, kojega uopće nije unio u imovinsku karticu, veličine 121 m². U posjedovnom listu taj je objekte označen kao ”pomoćna zgrada”. No, na fotografijama se vidi da je zapravo riječ o kući, na kojoj se naziru velika staklena vrata, a ugrađen je i klima uređaj. Nije, dakle, riječ o zidanom roštilju, kakvoj nadstrešnici ili sjenici, već zgradi u kojoj se može stanovati. Obje zgrade, između kojih je travnjak, i koje su ograđene istom ogradom, nalaze se na prostoru od 1587 m².

Druga kuća koju ministar uopće nije prijavio jer tvrdi da je riječ o ‘pomoćnim prostorijama’, iako se jasno vidi kako je opremljena; ima i klima uređaj Telegram

Otkud tolika razlika i zašto ju nije prikazao u imovinskoj kartici?

Podaci iz posjedovnog lista broj 8465, koji se vodi u Područnom ureda za katastar u Virovitici, pokazuju dakle da je ministar Tolušić u imovinskoj kartici površinu svoje obiteljske kuće prikazao upola manje: u kartici je napisao da je njena veličina 165 metara četvornih, a u službenom dokumentu stoji da ima 330 m². Uz to, kako smo rekli, ”pomoćni objekt”, a zapravo manja kuća, veličine je 121 m² i, kao što smo također rekli, nije unesena u imovinsku karticu.

Kada se, dakle zbroje izgrađeni kvadrati navedeni u Tolušićevom posjedovnom listu, radi se o 451 metru četvornom ili čak 286 kvadrata više nego što stoji u imovinskoj kartici ministra poljoprivrede i potpredsjednika Vlade! Otkud tolika razlika? I zašto ministar Tolušić tvrdi da je kuća u kojoj stanuje stvarno manja od one koju je prikazao u imovinskoj kartici, te zašto pomoćnu zgradu, veličine manje kuće (121 m²) nije prijavio u imovinsku karticu?

Razlike između četvornih metara upisanih u katastru i ministrovoj imovinskoj kartici

Dok je bio župan, tvrtka koja je gradila kuću dobivala je unosne poslove

Ministra Tolušića, jednog od najbližih suradnika premijera Andreja Plenkovića, pitali smo i tko je izvodio radove na njegovoj novoj kući. Odgovorio je kako je izvođač radova bila tvrtka Horvat Građenje d.o.o. iz Čađavice. Međutim, tvrtka pod tim nazivom ne postoji u sudskom registru, ali postoji Građevinarstvo Horvat d.o.o. iz Noskovačke Dubrave, u Općini Čađavica, u Virovitičko-podravskoj županiji, pa smo ministra zamolili za odgovor je li mu ta tvrtka gradila obiteljsku kuću. U SMS poruci novinaru Telegrama, ministar Tolušić priznao je kako je opet pogriješio: ”Da, Građevinarstvo Horvat, isprika. Nisam uvijek pri papirima kada me trebate nešto”.

Upravo je s tom tvrtkom, Građevinarstvo Horvat, u vrijeme dok je bio virovitički župan, Tomislav Tolušić 21. rujna 2015. potpisao ugovor o rekonstrukciji stambene zgrade u zgradu ordinacije primarne zdravstvene zaštite u Novoj Bukovici, u Virovitičko-podravskoj županiji. Radovi su bili vrijedni, kao je tada pisalo, 1,5 milijuna kuna.

Nekoliko dana prije toga, kako je zabilježeno u medijima, 10. rujna 2015., župan Tomislav Tolušić obišao je radove na rekonstrukciji zgrade Informativno-edukativnog centra u Noskovačkoj Dubravi, gdje se nalazi Javna ustanova za upravljanje zaštićenim dijelovima prirode i ekološkom mrežom Virovitičko-podravske županije. Vrijednost radova, koje je najvećim dijelom financirano novcem Europske unije, bila je 930.662,78 eura (dakle oko sedam milijuna kuna), a radove je izvodila tvrtka Građevinarstvo Horvat.

Obnova škole, gradnja društvenog doma, ambulante, doma zdravlja

Tih dana, u rujnu 2015., tadašnji virovitički župan, a danas ministar poljoprivrede i potpredsjednik Vlade, Tomislav Tolušić, obišao je i Osnovnu školu Davorin Trstenjak u Čađavici i najavio njenu obnovu, a obišao je i gradilište Društvenog doma, na kojem je radove izvodila tvrtka Građevinarstvo Horvat. Radovi na spomenutoj osnovnoj školi završeni su u prvoj polovini 2017., njihova je vrijednost bila 1,722.846,25 kuna, a izvela ih je – sad već naravno pogađate – tvrtka Građevinarstvo Horvat.

Početkom lipnja 2015. godine Tomislav Tolušić posjetio je Gornji Miholjac kako bi se uvjerio u napredovanje radova na izgradnji tamošnje područne škole, koji su započeli u rujnu 2014. Izgradnja škole, rečeno je tada, stajat će 974 tisuće kuna, a novac je osigurala županija na čijem je čelu bio današnji ministar poljoprivrede. Radove je, opet, izvodila tvrtka Građevinarstvo Horvat. U rujnu 2015. godine tadašnji župan Tomislav Tolušić s vlasnikom tvrtke Građevinarstvo Horvat, Tomislavom Horvatom, potpisao je ugovor o rekonstrukciji i prenamjeni stambene zgrade za potrebe stomatološke i ambulante opće medicine u zgradi koju je Općina Nova Bukovica dobila na tridesetogodišnje korištenje od Požeške biskupije. Vrijednost radova bila je 1,5 milijuna kuna.

Ime Tomislava Tolušića prečesto se spominje uz naziv tvrtke

U studenom 2015. tadašnji virovitičko-podravski župan Tomislav Tolušić potpisao je ugovor o gradnji doma zdravlja u Čađavici. Ambulanta je izgrađena i otvorena u prosincu prošle godine, a radove vrijedne 1,8 milijuna kuna, treba li uopće naglašavati, izvelo je Građevinarstvo Horvat. Iste te 2015. godine Tomislav Tolušić potpisao je i ugovor o izvođenju radova na energetskoj obnovi zgrade Osnovne škole A. G. Matoša u Čačincima i pohvalio se kako će to koštati 1,1 milijun kuna. Radove je, dakako, izvela tvrtka Građevinarstvo Horvat.

Mogli bismo nabrajati i dalje, ali bojimo se da postaje dosadno. Previše često u istim se rečenicama pojavljuje ime Tomislava Tolušića i tvrtke Građevinarstvo Horvat, koja je, po vlastitom priznaju ministra poljoprivrede i potpredsjednika Vlade, gradila i njegovu obiteljsku kuću u Virovitici, vrijednu 950 tisuća kuna. Tvrtki Građevinarstvo Horvat, čini se, ide prilično dobro. U 2018. imala je prihod od 5,8 milijuna kuna, za milijun kuna veći nego 2017. Tako dobrom poslovnom rezultatu sigurno je pridonio i posao na gradnji kuće ministra Tomislava Tolušića, završenoj lani, kada ju je ministar poljoprivrede i potpredsjednik Vlade unio u svoju imovinsku karticu.

Drago Hedl
Istraživački novinar
368 članaka Više o autoru
OGLASI
učitavanje...
Više s weba