U HEINEKENU Hrvatska za proizvodnju jedne litre piva danas je potrebno 43% manje vode nego prije 15 godina

Za proizvodnju jedne litre piva nekada je trebalo gotovo sedam litara vode

Izvori vode ključni su za ljudsko zdravlje, prirodu i gospodarstvo. Diljem Europske unije ti su resursi ugroženi brojnim pritiscima. Jedan od njih je industrija – najveći korisnik svježe vode u čitavom svijetu. U Europi se čak 50 posto ukupne potrošnje vode odnosi na industriju – za proizvodnju hrane, pića, odjeće i svega onoga bez čega danas ne možemo zamisliti svakodnevicu. Bez značajnijih promjena u načinu na koji konzumiramo vodu, potražnja za vodom u svijetu mogla bi prerasti opskrbu za 40 posto do kraja desetljeća. Druga prijetnja su klimatske promjene čije posljedice već i danas osjećamo. One na kompleksne načine utječu na vode: od topljenja leda na polovima, porasta razine mora do ekstremnih suša i poplava. Zato ne čudi da je smanjenje klimatskih promjena dio najambicioznijih europskih i globalnih strateških planova. UN, primjerice, navodi kako je cilj jasan – do 2030. godine osigurati pitku vodu za sve. HEINEKEN, jedan od lidera kad je u pitanju održivost i društvena odgovornost, već godinama snažno podržava taj cilj. I u HEINEKENU Hrvatska neprestano podižu ljestvicu kad je riječ o zaštiti vode, prirodnog resursa koji čini oko 95 posto piva.

Za proizvodnju jedne litre piva nekada je trebalo gotovo sedam litara vode. Modernizacija pogona, unaprjeđenje procesa i kontinuiran rad na temama održivosti dovele su do toga da je danas u pivovari u Karlovcu za proizvodnju jedne litre piva potrebno čak 43,2 posto manje vode nego prije petnaest godina.

„Tijekom proteklog desetljeća, ulagali smo značajan trud i sredstva kako bismo smanjili potrošnju vode te pročistili otpadne vode. Moramo svoj utjecaj na vodu promatrati u širem kontekstu i razmišljati o okolišu koji se nalazi izvan četiri zida naše pivovare“, poručuju iz HEINEKENA Hrvatska.

Ponosni su i na činjenicu da pivovara u Karlovcu danas ostvaruje značajno bolje rezultate na području zaštite okoliša nego što je to činila prije petnaest godina. Lani je njihov trud potvrđen i najvećom domaćom nagradom za održivo poslovanje – Hrvatskim indeksom održivosti u kategoriji Velikih poduzeća.

Posvećenost održivom poslovanju i društvenoj odgovornosti odražava se i u njihovoj podršci lokalnim zajednicama, posebno u Karlovcu – gradu na četiri rijeke s dugom povijesti pivarstva. Osim što podržavaju rad lokalnih udruga čiji je rad usmjeren očuvanju rijeka, uložili su značajan trud i sredstva da otpadne vode prije ispuštanja u kanalizaciju budu pročišćene, a da ostaci iz proizvodnje ne dospiju u riječne vodotoke. Ugradili su, tako, pročistač tehnoloških otpadnih voda, šest separatora ulja za pročišćavanje oborinskih voda s prometnica i pretakališta koja osiguravaju da proizvod ne dođe do rijeke Kupe.

Smanjenje potrošnje vode i utjecaja na njene izvore ostaju važan dio poslovanja kompanije i strategije održivosti Stvaramo bolji svijet do 2030. Zato su odlučni nastaviti uvoditi inovacije, nove tehnologije i pristupe kako bi nastavili smanjivati svoj utjecaj na okoliš.

„Znamo da možemo napredovati samo ako i naši ljudi, naš planet i zajednice koje nas okružuju također napreduju i zato nastavljamo stvarati bolji svijet za generacije koje dolaze“, zaključuju u HEINEKENU Hrvatska.