S1 intervju

Zagrebački par pokrenuo je PLACE market, genijalni projekt revitalizacija gradskih tržnica. Rekli su nam sve o tome

Sarah Josipović i Jan Jerić bračni su par vrlo dobro poznat na zagrebačkoj ugostiteljskoj sceni. Sada imaju novi projekt

FOTO: Aleksandar Selak

Sarah Josipović i Jan Jerić bračni su par vrlo dobro poznat na zagrebačkoj ugostiteljskoj sceni; ona je magistra marketinga s višegodišnjim iskustvom u PR-u i organizaciji evenata u područjima turizma i ugostiteljstva, on je bio jedan od originalnih vlasnika restorana El Toro, a nedavno je s kolegom Igorom Čimburom otvorio prvu zagrebačku cicchetteriju, u Tomašićevoj ulici. Na svom su najnovijem projektu, PLACE market, koji za cilj ima revitalizirate gradske tržnice, odlučili udružiti snage, a mi smo o svemu izravno od Sare naumili doznati nešto više.

Za početak, kaže nam projekt nije nastao preko noći. “Razvijamo i pokušavamo ga napraviti sedam godina. Konačno smo za njega dobili podršku i što je najvažnije, konačno su u Tržnicama Zagreb, i Parkovima i nasadima koji upravljaju sa splitskim pazarom ljudi koji žele nešto napraviti, a kad imate podršku i surađujete s ljudima koji vole raditi i imaju volju i želju, sve je puno jednostavnije”, priča.

Ideja se rodila na putovanjima na kojima uvijek posjećuju – tržnice

Aleksandar Selak

Ovakvi projekti se, nastavlja, održavaju diljem svijeta, tržnice su svugdje mjesto okupljanja, mjesto gdje turisti upoznaju lokalnu kulturu, lokalnu zajednicu, ljude, hranu, namirnice, lokalne običaje i tradiciju. Dok putuju, ona i suprug i sami obilaze tržnice, pa se kroz godine putovanja rodila ideja da pokušaju oživjeti i one hrvatske. Ideja se razvijala i nadograđivala da bi konačno, uz mnogo rada, došla do predstavljanja nacionalnog projekta revitalizacije tržnica koji se ove godine odvija u Zagrebu i Splitu.

PLACE market je, kaže nam, večernji street food market na tržnici, koji se odvija nakon zatvaranja tradicionalne tržnice, a koji bi trebao unijeti toliko željeni život u centre Zagreba i Splita. “Svi znamo da, nakon što se tržnice zatvore malo iza podne, one postaju prazne otužne plohe na kojima nema života. PLACE market je projekt koji to želi promijeniti, koji želi donijeti život na tržnicu poslije radnog vremena”, priča nam.

Plan je svaki petak nakon radnog vremena oživjeti tržnicu tako da na nju i njene klupe izađu neki od najpoznatijih lokalnih i nacionalnih chefova i ugostitelja i za posjetitelje na licu mjesta pripreme specijalitete ili po kojima su poznati ili koje su posebno osmislili za ovu manifestaciju. “Ove će se godine odvijati svaki petak u Splitu na Starom Pazaru, a onda se u lipnju selimo u Zagreb na glavnu zagrebačku tržnicu Dolac, samo nekoliko koraka od glavnog trga. Nakon ljetne pauze, ideja je da vratimo s jesenskim izdanjem, odnosno da se družimo i nekoliko petaka tijekom rujna u Zagrebu i listopada u Splitu” poručuje.

Moći ćete kušati hranu s potpisom nekih od najboljih hrvatskih chefova

Pod geslom od od farme do stola, odnosno u ovom slučaju, od polja do street fooda, kaže Sarah, u sklopu ovog projekta na ulice gradova po prvu put izlaze neki od najboljih hrvatskih chefova i restorana. Tu je Hrvoje Zirojević ispred restorana Dvor, restoran Artičok, Bokeria, slastičarka Ivana Čuljak, Kinoteka s chefom Juricom Jantolekom, Make Make, bistroa Ka Doma i Otprilike ovako te Konoba Hvaranin kad govorimo o samo nekima koje možete očekivati u Splitu.

Posjetitelji zagrebačkog izdanja će imati priliku kušati hranu iz Baltazara i Baltazara 2, od chefova Matije Bregeša i Marka Jantoleka, iz restorana Tač, Bistroa Apetit by Marin Rendić, od chefa Marija Mihelja, iz Brooma44 i chefa Igora Gudca, iz Lara i Penata, Ficleka, Begs plant based streetfooda, Cicchettija, Mašklin i Late te slastičarnice Amelie. “Uz vrhunske ugostitelje koji će pripremati klopu i porcije po fer cijenama, tu će biti i DJ, a nekad i ulični bendovi koji će uz ponudu na šankovima dodatno začiniti ova druženja petkom u popodnevnom terminu. U planu se i neke radionice, ali i pop up štandovi ponekog OPG-a i suradnje s hrvatskim product dizajnerima”, najavljuje Sarah.

Prvo izdanje bit će u Splitu, a u lipnju kreće i ono zagrebačko na Dolcu

Aleksandar Selak

Prvo izdanje PLACE marketa, dakle, očekuje nas vrlo skoro, 14. travnja na splitskom Starom Pazaru, na samo nekoliko koraka od rive. Projekt se održava svaki petak nakon radnog vremena tržnice. “U Splitu će ukupno biti 20 ugostitelja i trajat će od 14 sati do ponoći. Od 2. lipnja smo u Zagrebu gdje će se PLACE market održavati svaki petak do sredine srpnja, od 18 sati do ponoći, a gdje će pak biti ukupno 30 ugostitelja. Ulaz je otvoren za sve posjetitelje i u potpunosti besplatan, a porcije koje će pripremati naši chefovi bit će nešto manje kako bi posjetitelji mogli kušati što više”, pojašnjava.

Zagreb i Split su početak ovog projekta, ali i njegov, kako ga Sarah naziva, trajni dom. “Plan je da se dogodine projekt odvija svaki četvrtak u Splitu, svaki petak u Zagrebu u periodu od travnja do listopada uz kraću ljetni pauzu. U drugim gradovima ćemo imati povremena gostovanja, tu su Rijeka, Pula, Osijek, Zadar, Šibenik, Varaždin, ali i brojni drugi”, najavljuje.

Nadaju se da će ovaj projekt postati svojevrsno ogledalo gradova

Aleksandar Selak

Zanimalo nas je doznati koja je, iz njezine perspektive, najveća vrijednost projekta ovakvog tipa. “Ovaj projekt obuhvaća više segmenata turističke ponude – kulturne, gastro, eno i zabavne te prezentira cjelokupnu hrvatsku tradiciju i naglašava vezu između tržnice i uslužnih dionika turizma te turista i domaćih gostiju. Ideja je da PLACE market pomaže očuvanju autentičnosti svake hrvatske gastro regije te brendiranju Hrvatske kao gastronomske turističke destinacije”, odlučno odgovara. Dodaje i kako je projekt je ostvaren u suradnji s Hrvatskom turističkom zajednicom, Tržnicama Zagreb, Parkovima i nasadima Split, uz potporu Turističke zajednice Grada Zagreba, Turističke zajednice Grada Splita drugih partnera.

Za kraj, Sarah s nama dijeli svoju krajnju viziju projekta nje i supruga – da će on postati svojevrsno ogledalo grada u kojem se održava, prvenstveno Zagreba i Splita. “Nadam se da će turisti dolaziti na tržnicu petkom i tako upoznavati lokalnu kulturu i ponudu, a da će lokalni stanovnici tu pronalaziti mjesto druženja i okupljanja, znati da je petkom to mjesto gdje će se družiti i vidjeti s prijateljima, a pritom uživati u vrhunskoj klopi. Mjesto gdje će se chefovi družiti i projekt za koji će rado osmišljavati nova street food jela” priča nam i za kraj i poručuje svima da dođu ako su u prilici – jer ne mora se kuhati baš svaki dan.