Novi brend

Pech je brend multifunkcionalne keramike za koji biste definitivno trebali znati. Jako je cool

Posuđe s potpisom brenda PECH koristit će se i u novom restoranu chefice Ivane Bekavac

FOTO: Pech

Od brendova nakita preko onih s kolekcijama odjeće pa do brendova namještaja i igračaka, u novoj rubrici Super1 vas upoznaje s novim brendovima koje neumorno pokreću hrvatski kreativci, ali i oni iz regije

Prošle godine okolnosti su se tako “poklopile” da je Petra Ceraj odlučila slijediti san iz djetinjstva i pripremiti se za otvaranje obrta za keramiku. Razmišljala je kako bi bilo povezati prezime Ceraj s ceramics, da sugerira čime će se baviti, ali nije joj uspijevalo. Tu je u pomoć uskočila prijateljica Lara Žic, dizajnerica iz Studija 1.65 koja je prepoznala što želi, napravila super logo i osmislila ime PECH kao spoj njenih inicijala i pečenja keramike. Kad su ga u nekoliko situacija ljudi umjesto peć pročitali peh, kaže da je tada znala da je “to to” jer je – pehist po prirodi.

U planu je bilo baviti se keramikom “sa strane”

Ideja o bavljenju keramikom bio je jedan od Petrinih “potisnutih snova”. Kroz godine je s iskustvom promijenila perspektivu o poslovima i vrijednostima različitih vrsta rada i shvatila da je jedini način krenuti nekim svojim putem. Sjećanje ju je stalno vraćalo na moment kad je kao dijete prvi put vidjela lončara na kolu. Kaže kako je zapanjeno gledala u taj proces rada i razmišljala kako je to sigurno hobi jer nije moguće da netko radi nešto tako super za život. Srećom, vremena i zanimanja su se promijenila i sada raste potreba za drugim oblicima rada te se puno ljudi vraća starim zanatima. 2017. godine je upisala tečaj za keramiku, a u planu je bilo baviti se keramikom “sa strane”. Ipak, ponestalo je vremena i prostora za to, a priznaje i kako joj je bilo teško sudjelovati u nečemu što ju interesira bez da se u potpunosti u to osobno investira.

Želi pridonijeti funkcionalnosti i široj uporabi svojih predmeta

Brend se sada, u početku poslovanja, primarno fokusira na izradu uporabne keramike u obliku posuđa i manjih vaza. Ideja je od početka bila izrađivati predmete koji se mogu koristiti za različite namjene. Primjerice, šalica nekome može poslužiti kao manja vaza i obrnuto. Petra ističe da to nije revolucionarno jer generalno interpretiramo predmete oko sebe i koristimo ih za namjenu koja nam odgovara i koristi u tom momentu, a i ona želi pridonijeti funkcionalnosti i široj uporabi svojih predmeta tako da ih ne ograničava svim karakteristikama klasičnih verzija tih predmeta. U planu su još i specifični uporabni proizvodi od keramike, a paralelno planira raditi i ukrasne predmete koji će biti veći odraz njenog osobnog izražavanja kroz glinu.

Petra se trenutno, također, bavi izrađivanjem posuđa za novi restoran chefice Ivane Bekavac koji će se uskoro otvoriti. Suradnja s njom krenula je ubrzo nakon upoznavanja jer su prepoznale da se, usprkos različitostima u karakterima i stilu, dobro razumiju i dijele slična mišljenja. Kako je Petra dotad već probala njena jela i bila oduševljena, a Ivana upravo saznala za njene keramičke radove i buduće planove, osmislile su koncept te odlučile ostvariti suradnju. Ivana je Petru inspirirala hranom, a želja joj je da i ona inspirira Ivanin rad u vidu ideja za nove recepte i prezentaciju jela.

Gdje kupiti PECH komade

U 2024. godini PECH će krenuti s većom proizvodnjom i ponudom keramičkog posuđa, a sve informacije o proizvodima bit će dostupne na Instagram profilu i TikToku te uskoro i na webshopu. Cijene će varirati od 20 eura nadalje, ovisno o predmetima i veličini.