Veliki uspjeh

Pričali smo s hrvatskom producenticom čiji je film sinoć premijerno prikazan na festivalu u Berlinu

Anita Juka za Super1 otkriva sve o filmu Infinity Pool s Alexanderom Skarsgårdom u glavnoj ulozi, koji se velikim dijelom snimao i u Hrvatskoj

U tijeku je 73. izdanje čuvenog Berlin International Film Festivala, poznatijeg pod nazivom Berlinale. Svjetska i europska filmska elita ponovno je stigla u njemačku prijestolnicu, a među odabranim filmovima koji se u okviru festivala prikazuju, nalazi se i Infinity Pool (Bazen beskraja). Scenarij i režiju potpisuje Brandon Cronenberg, sin najpoznatijeg kanadskog redatelja Davida Cronenberga (The Fly, Crash) koji uspješno gradi svoju karijeru, a u kojem glavne uloge tumače Alexander Skarsgård i Mia Goth. Nakon svjetske premijere na Sundance Film Festivalu, europska je premijera održana sinoć u Berlinu.

Suradnja je krenula tijekom odabira lokacija za snimanje

Jedna od producentica filma je i Anita Juka iz produkcijske kuće 4 film, koju smo uhvatili između sastanaka i obaveza zakazanih u sklopu festivala, a koja nam je ispričala kako je suradnja započela još 2019. godine kad su glavni producenti iz Kanade prvi put došli u Hrvatsku tražeći lokacije za novi film.

Anita Juka na crvenom tepihu Berlinalea privatno vlasništvo

“Dobili su preporuku za 4 film te su nam se obratili u nadi da ćemo im moći pomoći u pronalasku idealne kulise za novi projekt. Radnja filma smještena je u izmišljenu državu Li Tolqa te se pretežito odvija u sklopu ekskluzivnog resorta. Producenti su inicijalno razmišljali o zemljama poput Tajlanda, Novog Zelanda i Havaja, no na kraju su pronašli idealnu lokaciju u Hrvatskoj”, započinje Juka. Osim lokacija, partnerima u Kanadi pružili su punu produkcijsku potporu – sudjelovali su u financiranju filma, organizirali sve segmente snimanja u Hrvatskoj, angažirali filmsku ekipu te u konačnici, producirali film.

S Alexanderom Skarsgårdom i pridruženom producenticom Laurom Sinovčić (4 film) privatno vlasništvo

“Ovo je ujedno i prva kanadsko-hrvatska koprodukcija na jednom igranom filmu te se nadam da će ova suradnja potaknuti i druge međunarodne suradnje Kanade i Hrvatske”, dodaje. Kako doznajemo, radnja prati romanopisca Jamesa Fostera (Alexander Skarsgård) koji bezuspješno pokušava napisati svoju drugu knjigu, provodeći vrijeme na all-inclusive odmoru sa suprugom Em (Cleopatra Coleman). Jedna fatalna nesreća u resortu razotkriva perverznu subkulturu hedonističkog turizma, bezobzirno nasilje i nadrealne užase. “Film će se vrlo skoro moći pogledati u hrvatskim kinima, pa detalje radnje ne bih otkrivala”, poručuje Juka.

Film je sniman u Šibeniku, a u njemu se pojavljuju i brojni hrvatski glumci

Na filmu je, nadalje nam, priča, radilo preko 75 hrvatskih filmskih radnika, a osobito se ponosi time što su upravo Hrvati doprinijeli filmu na ključnim pozicijama, kao što su scenograf Zvonko Sarić, majstor rasvjete Slaven Spinčić, majstorica maske Svetlana Gutić i pridružena producentica Laura Sinovčić. Osim toga, zapažene uloge su ostvarili i Zijad Gračić, Amar Bukvić, Romina Tonković, Alan Katić, Dunja Sepčić i Lena Juka Štambuk, a na filmu je sudjelovalo i preko 400 statista. Zanimalo nas je doznati nešto više o točnoj lokaciji i odabiru iste.

Alexander Skarsgård na setu filma David Lukacs

“Kako je radnja smještena u all-inclusive resortu, od početka smo tražili hotel na hrvatskoj obali u kojem bismo snimili značajan dio filma. Na prvom pregledu lokacija proputovali smo cijelu obalu i posjetili sve veće resorte od Istre do Dubrovnika. Na kraju je odluka pala na Šibenik i na Amadria resort”, otkriva. U šibenskom području našli su i ostale mikrolokacije, kao što su skrivena plaža, priobalne ceste i hangari. U Hrvatskoj se, dodaje, snimila polovica filma, tijekom rujna i listopada 2021. godine, a nakon toga se ekipa preselila u Mađarsku te su snimljene ostale scene u filmskom studiju. A prvi dojmovi, sudeći prema ono što je doživjela na premijeri, kaže, jako dobri.

Mia Goth na setu filma David Lukacs

“Izuzetno sam ponosna što je svjetska premijera filma održana na prestižnom festivalu kao što je Sundance. Premijera je prošla odlično, sve karte su bile rasprodane te je dvorana ostala popunjena i nakon filma, za vrijeme Q&A-a, što nije čest slučaj. Film je financiran, između ostalog, od strane NEON-a, nezavisnog američkog producenta i distributera koji je zaslužan za vrhunske filmove kao što su pobjednici Cannesa Parazit i Titane, distribuirat će ga Focus Features i Universal u SAD-u i Europi, a trenutačno dogovaramo i prikazivanje u Hrvatskoj. Brojke su za sada odlične, a vjerujem da će film jednako dobro proći i kod nas”, kaže.

Kako izgleda festival iza kulisa i zašto sudionici u pravilu ne stignu pogledati nijedan film

Ispričala nam je nešto i o tome kako festival izgleda iza kulisa kino dvorana, odnosno što se sve ondje događa kad dođete u svojstvu sudionika. “Kad mi kao filmski profesionalci idemo na filmske festivale, prvenstveno sudjelujemo na filmskim marketima te održavamo sastanke s partnerima i budućim suradnicima. U ovom slučaju, paralelno uz Berlinale, održava se European Film Market, ujedno i najveći filmski sajam. Prosječno tijekom dana održimo do 12 sastanaka, a sve u cilju promocije sadašnjih i financiranja budućih projekata. Filmove na festivalu ni ne stižemo gledati”, priznaje.

S druge strane, na kraju svakog radnog dana, očekuju ih pozivnice za više partyja koji se održavaju taj dan, gdje se onda imaju priliku opustiti s kolegama iz cijelog svijeta. “Baš smo jučer smo odradili poslovnu večeru s producentima iz European Producer’s Cluba, nakon čega smo se uputili na party u organizaciji Documentary Association of Europe (DAE) i najvećeg dokumentarnog filmskog festivala na svijetu – IDFA-e. U principu smo u akciji od jutra do mraka, ali ne žalimo se. Ne bih mijenjala svoj posao ni za što”, govori nam.

Uskoro nas očekuje novi holivudski film koji je producirala, ali i jedan hrvatski

Za kraj razgovora, upitali smo je još i može li nam otkriti na čemu trenutačno radi, i očekuje li nas još koji filmski naslov s pompoznim holivudskim imenima koji je producirala, a potvrdni odgovor stigao je instantno.

Ekipa filma Infinity Pool na europskoj premijeri filma u Berlinu privatno vlasništvo

“Posljednji film koji sam producirala, a koji uskoro izlazi je River Wild, redatelja Bena Ketaija. Film je financirao Universal Studio, a radi se o svojevrsnom nastavku poznatog naslova iz 1994. s Meryl Streep i Kevinom Baconom u glavnim ulogama. Film je također sniman u Hrvatskoj, glavne uloge igraju Leighton Meester i Adam Brody, a polovicom godine publika će ga moći pogledati na Netflixu”, kaže. Osim toga, radi na domaćoj produkciji filmova; upravo se snima novi igrani film redateljice Ivone Juke, Stranac u noći.

“S obzirom na sve uspjehe koje smo postigli s Ivoninim prvijencom Ti mene nosiš, koji je prikazan na više od 30 festivala i koji je osvojio 14 nagrada, a ujedno je bio i prvi hrvatski film koji je Netflix kupio i distribuirao u 190 država, itekako me veseli novi zajednički projekt”, zaključuje.