FOTO: Getty Images via AFP

Ima li u današnjoj klimi zbilja mjesta za još jedan brend brze mode? Kylie Jenner očito zna odgovor

Dok svijet proživljava još jedan El Niño, najmlađa članica klana Kardashian-Jenner pokreće brend brze mode

Vruća tema

Ima li u današnjoj klimi zbilja mjesta za još jedan brend brze mode? Kylie Jenner očito zna odgovor

Dok svijet proživljava još jedan El Niño, najmlađa članica klana Kardashian-Jenner pokreće brend brze mode

FOTO: Getty Images via AFP

Bivša urednica u njujorškom uredu Business of Fashiona, modna analitičarka i kritičarka Lauren Sherman objavila je u novoj kolumni za The Puck ekskluzivnu vijest o tome da Kylie Jenner pokreće brend brze mode. Radi se o, piše Sherman, top secret projektu na kojem Jenner radi već nekoliko mjeseci s Jensom i Emmom Grede, bračnim parom koji stoji iza brenda Skims njezine polusestre Kim Kardashian. Radi se o brendu brze mode koji bi trebao biti nešto poput Sheina i Fashion Nove, kineskog i kalifornijskog brenda brze mode koji već godinama kopiraju kombinacije sestara Kardashian-Jenner, ali s kvalitetnijim materijalima.

Sestre su i nakon 16 godina emitiranja njihove reality emisije, relevantne i uspijevaju privući pažnju medija i kupaca sa svojim projektima kao što je primjerice posljednja Kimina suradnja s brendom Dolce & Gabbana. A s bračnim parom Grede i njihovom tvrtkom Popular Culture imaju stabilan odnos od kojeg koristi imaju obje strane. Popular Culture vlasnik je brenda Good American čija je suosnivačica Khloe Kardashian, brenda proizvoda za čišćenje doma Safely čije je zaštitno lice Kris Jenner, te brenda Skims iza kojeg stoji Kim Kardashian. Sve to daje nam naslutiti da će i brend na kojem rade s Kylie biti megauspješan, no ima li u današnjoj klimi zbilja mjesta za još jedan celebrity brend brze mode?

Trebamo li još jedan celebrity brend brze mode?

Sherman piše da je cilj novog brenda na kojem Jenner radi s parom Grede, ponuditi sličan asortiman koji nude brendovi kao što su Shein i Fashion Nova koji je nadahnut osobnim stilom Kylie Jenner, ali s finijim materijalima iz održivih izvora koji izgledaju skuplje nego komadi spomenutih brendova. Sve je još uvijek u tzv. stealth modeu odnosno poslovanje se odvija u tajnosti dok sve ne bude spremno za javno lansiranje, no navodno bračni par Grede već intervjuira potencijalne kandidate za dizajnerske pozicije bez otkrivanja o čemu se radi.

Glavni problem u cijeloj ovoj priči je činjenica da svijetu koji trenutačno svjedoči još jednom El Niño fenomenu i bilježi najviše temperature ikad zabilježene na planetu, zaista nije potreban još jedan brend brze mode. Prošlo je 10 godina od katastrofalnog kolapsa tvornice rana Plaza u Bangladešu i devet otkad je Tansy Hoskins u svojoj knjizi “Zašiveno do bola: Antikapitalistička knjiga mode” pisala o problemima s pesticidima koji se koriste u proizvodnji pamuka za industriju brze mode kao i velikom zagađenju koje uzrokuju kemikalije od bojadisanja tkanina koje zagađuju rijeke u kineskim gradovima u kojima su smještene tekstilne tvornice. Pritom stradavaju i zaposlenici jer rad u blizini takvih kemikalija nije siguran za njihove dišne puteve. O mikroplastici u oceanima danas piše gotovo svaki portal koji se bavi dnevnim novostima, a veliki dio nje dolazi upravo od pranja odjeće od sintetičkih vlakana poput poliestera.

Kako je javnost postala sve svjesnija tih problema, brendovi su shvatili da se moraju prilagoditi pa su, posebno brendovi brze mode, počeli predstavljati kolekcije koje su nosile predznak održivo ili svjesno. Takve kolekcije obično karakterizira upotreba organskog pamuka, recikliranog poliestera i vune, korištenje Econyla odnosno tkanine dobivene reciklažom otpada iz oceana kao što su ribarske mreže i slično. Međutim, kod brendova brze mode i dalje je problem sama činjenica da se radi o brzoj modi odnosno ogromnim količinama jeftinih komada odjeće koje netko na drugom kraju svijeta šiva za jako mali novac dok sami komadi vrlo kratko traju jer vlasnici brenda žele da kupite novi za par mjeseci.

Tu onda opet dolazi do problema gomilanja neprodane odjeće koja se spaljuje ili odlaže u najsiromašnijim zemljama svijeta, ali i do posramljivanja kupaca koji kupuju brzu modu za mali novac i time podržavaju ovaj neodrživi sustav. I dok Amancio Ortega (Inditex) i Stefan Persson (H&M grupa) pokušavaju dokučiti kako doskočiti svim ovim problemima u svojim iznimno dugačkim, kompleksnim i zamršenim lancima proizvodnje koje njeguju desetljećima, Kylie Jenner kreće s novom stranicom svjesna štete koju brza moda čini svijetu. Pitanje je samo što će s tim informacijama učiniti.

Bračni par Grede je garancija za uspjeh?

Najmlađa članica klana Kardashian-Jenner prošle je godine kritizirana kad se na društvenim mrežama hvalila da ne zna s čijim bi privatnim zrakoplovom putovala, svojim ili onim u vlasništvu njezinog bivšeg partnera Travisa Scotta. Već je ta scena bila dovoljna da vam bude jasno što Kylie misli o zaštiti okoliša odnosno da o njoj uopće ne misli. No, ovaj se put kladi na utjecaj i vještine bračnog para Grede. Sherman ih je nazvala najjačim i najutjecajnijim trgovcima svoje generacije koji znaju da marketing funkcionira samo ako je proizvod dobar.

Kylie se već uvjerila u to pravilo, nastavlja Sherman, s vlastitim brendom Kylie Cosmetics. Nakon inicijalnog booma 2015. godine i ogromnog rasta, ispalo je da su njezini slavni lip kitovi poprilično loše kvalitete i da će kupci vrlo brzo od njih odustati pa je starleta brže bolje prodala većinski udio tvrtki Coty za 600 milijuna dolara još 2019. godine. Jens i Emma Grede znaju da njezino ime nije dovoljno da bi brend uspio, ali u aktualnoj klimi koja vlada u modnoj industriji, morat će biti iznimno oprezni kako bi zaista stvorili brend koji je istovremeno održiv, estetski privlačan i nudi nešto novo kao što je to slučaj kod brendova Skims i Good American iza kojeg stoje njene polusestre.