MODA

Kako su nastali genijalni kostimi koje Claire Foy nosi u novoj seriji A Very British Scandal

Serija je 22. travnja stigla na Amazon Prime

FOTO: Nick Wall Amazon Press Studio

Serija je 22. travnja stigla na Amazon Prime

Istinita priča o vojvotkinji od Argylla, Margaret Campbell, u petak 22. travnja stigla je na Amazon Prime. Mini serija sastoji se od samo tri epizode, a nazvana je A Very British Scandal. Prati priču o braku Margaret i Iana Campbella, vojvode od Argylla te medijsku pompu koja je nastala oko njihove rastave 1963. godine, a kroz koju su u javnost iznesene razne tvrdnje o prevarama, lažiranju, krađi, nasilju, mitu i zloupotrebi droga. Bio je to jedinstven i još neviđen slučaj za to doba, a serija istražuje i društvenu i političku klimu tog doba u Velikoj Britaniji općenito, kao i stav javnosti prema ženama.

Nick Wall / Amazon Studios Press

Margaret Campbell u seriji koju autorski potpisuje Sarah Phelps, glumi genijalna Claire Foy, a poseban naglasak stavljen je na njezin stil koji je bio velik dio medijskih napisa o njoj u šezdesetima. Kostimograf Ian Fulcher bio je zadužen da osmisli kostime za period od 16 godina u kojem se serija odvija, a koji se proteže od 40-ih do 60-ih. Osmislio je 85 kostima za Claire Foy, ali nije se bavio identičnim replikama komada iz ormara vojvotkinje čiji je suprug kao jednu od taktika protiv nje u razvoju razvoda medijima dao njezine nage fotografije.

Alan Peebles

Fulcher je za sve kostime koristio istu vrstu venecijanske vune kreirajući siluete karakteristične za period u kojem se radnja odvija. Stil Margaret Campbell opisao je kao tipičan za jednu aristokratkinju toga doba. “Ono što mi se svidjelo kod nje je da je, kako je starila, odlučila birati još moćnije statement komade. Povećavala je kosu, bisere koje je nosila, zabavljala se. Ono što je sjajno u tome jest da je sve to bio njezin statement. Kroz njega je ljudima davala do znanja da joj nije važno što o njoj misle. Radila je što je htjela”, rekao je Fulcher za WWD.

Nick Wall / Amazon Studios Press

I u kostimima mu je bilo važno prenijeti taj njezin stav, ali kroz komade s kojima će se današnja publika lakše poistovjetiti. Zato je u kombinacije uveo hlače koje vojvotkinja u stvarnom životu i nije tako puno nosila no bile su moćan izraz njezine osobnosti. Claire Foy također je kostime prihvatila kao dio lika i odlično ih iznijela. Vojvoda od Argylla kroz kostime je prikazan kao njezina suprotnost. On je u čitavom tom periodu i sve do svoje smrti nosio odijela istog kroja, a Fletcher je u seriji na raznovrsnosti poradio tek kroz promjenu boja odijela. “Kostimi su važan dio produkcije jer pomažu gledatelju da ga priča uvjeri i uvuče. Ako su kostimi pretjerani i previše se toga događa, gledatelj može zaboraviti na dramu zbog koje zapravo gleda seriju. Zato je važno paziti na mjeru”, zaključio je Fulcher.

Alan Peebles