MODA

Marc Jacobs sinoć je imao reviju u kultnoj New York Public Library. Pogledajte je

Jacobs je u radu na ovoj kolekciji imao potpunu kreativnu slobodu

FOTO: Dimitrios Kambouris / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Jacobs je u radu na ovoj kolekciji imao potpunu kreativnu slobodu

Brend Marca Jacobsa koji je u vlasništvu velike francuske grupacije LVMH, 2017. bio je pred zatvaranjem. Ipak, grupa je odlučila zamijeniti menadžere te je dala šansu Ericu Marechalleu, čovjeku koji je transformirao Kenzo u popularan brend, da pokuša preokrenuti i Marca Jacobsa. Nova strategija koju je Marechalle primijenio podrazumijeva puno manje kolekcije, izvan rasporeda Tjedna mode u New Yorku koji je dizajner do početka pandemije zatvarao svake sezone, te potpunu kreativnu slobodu za dizajnera zbog čije je ogromne baze fanove brend i opstao do danas. Marc Jacobs u tome zbilja uživa, a čini se da je potez bio dobar i za posao. Iako iz LVMH-a još ne otkrivaju konkretne brojke, Business of Fashion piše da im je već sada prodaja iznad pretpandemijskih razina. Tvrtka u idućih tri do pet godina planira prodavati robu u vrijednosti od milijarde dolara godišnje, a u idućih 18 mjeseci otvaraju 20 novih trgovina.

Marc Jacobs, Anna Wintour i Bee Carrozzini na reviji u New York City Public Library 27. lipnja 2022.
Dimitrios Kambouris / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

Što će nas u njima čekati Marc Jacobs nam je pokazao sinoć u kultnoj njujorškoj javnoj knjižnici (The New York Public Library). U kolekciji za jesen 2022. pripremio je 42 odjevne kombinacije koje kao da su bile odraz života u SAD-u nakon odluke Vrhovnog suda o tome da svaka savezna država može donositi vlastite zakone o pobačaju. To je, dakako, nemoguće. Jacobsova je kolekcija morala biti gotova prije te odluke, ali je bilo zbilja teško oteti se dojmu da ju je kreirao s referencom na taj događaj. Modeli su izgledali poput nomada koji sve svoje nose na sebi dok bježe od stvarnosti, a Jacobs je u izradi odjevnih predmeta koristio atipične materijale koje nalazimo u svakodnevici kao što su aluminijska folija, staklo, papir i guma. U bilješkama o reviji koje je podijelio uzvanicima citirao je Nietzschea: “Imamo umjetnost da ne bismo umrli od istine.” U tom citatu i cijeloj ovoj kolekciji sažet je okus trenutka u kojem se nalazi američko društvo, a koji se svakako tiče i svih nas ostalih.

Što se tiče Marca Jacobsa i ovom je kolekcijom pokazao da je nakon 40 godina karijere itekako relevantan dizajnerski glas. Dok je čitav modni svijet sinoć bio na jugu Francuske gdje su gledali reviju 27 godina mlađeg Jacquemusa za kojim su lude mlade generacije, na Jacobsovoj su reviji u naizgled praznoj knjižnici u prvom redu sjedile Anna Wintour i njezina kći Bee Carrozzini. Kako je to izgledalo pogledajte u nastavku.