Tjedan mode

Marnijeva nova kolekcija odraz je svega što modnom svijetu trenutačno nedostaje

Marni je izvan programa svih tjedana mode predstavio jesensku kolekciju u Tokiju

FOTO: @popsqueek

“Odjeća dodiruje. Odjeća diše. Odjeća se kreće.” riječi su kojima je kuća Marni u posljednjih nekoliko dana na društvenim mrežama najavljivala svoju kolekciju koja je jučer prikazana u Tokiju. Radi se o kolekciji za jesen 2023. koju je kreativni direktor Francesco Risso odlučio prikazati izvan tradicionalnog rasporeda ženskih tjedana mode koji kreću idući tjedan u New Yorku. Reviju je priredio tjedan dana prije početka ludila i daleko od New Yorka, Londona, Milana i Pariza – u Tokiju.

“Ovdje u Japanu pronašao sam duboki osjećaj strpljenja, mira, poštovanja, nešto što na Zapadu gubimo. Okruženi smo uzaludnošću. Nakon tri godine pandemije, u kojoj smo svi glasno govorili o promjenama koje želimo u sustavu, usporavanju itd., vratili smo se na početak. Ponovno nas proždire brutalnost algoritma”, kazao je Risso za Vogue prije revije u Tokiju. I potpuno je u pravu. Većina dizajnera i dalje traži taj fantastičan moment, ključni potez koji će postati viralan i učiniti ih najpopularnijima, najpoželjnijima, najboljima. U suštini, traže nešto što zapravo ne postoji ili je u najmanju ruku kratkovječno i lažno.

KOLEKCIJA ZA ŽIVOT

Došli smo do toga da dizajneri kreiraju kolekcije koje izazivaju emociju zahvaljujući vizualnom dojmu – impresioniraju, šokiraju, raznježuju. No, kada dođe do momenta da trebaju ispuniti svoju funkciju, a to je nosivost, obično svjedočimo tome da oni najviralniji, najpopularniji komadi – primjerice minijaturne Miu Miu suknje ili strmoglave Attico natikače – uopće ne funkcioniraju. Risso je u ovoj kolekciji išao u potpuno suprotnom smjeru. “Odjeća treba biti naš prijatelj”, napisao je u bilješkama o kolekciji koje su svakog gosta dočekale na sjedalu prije revije, a svaku od njih Risso je napisao ručno. “Ono što želim jest raditi sve manje i manje odjeće koja nam je nepotrebna.”

Samu kolekciju sve je na primarne boje žutu, crvenu i plavu koja se pojavile samo u detaljima, te neboje crnu i bijelu. Od uzoraka koristio je samo točkice i prugice u različitim formacijama. Siluete su bile različite – od uskih i dugačkih, preko kratkih i dječačkih do predimenzioniranih i mekanih. Čitava je kolekcija vrlo moderna i svježa, ali je opet svaki komad zasebno itekako nosiv i svevremenski. Risso je u ovoj kolekciji, načinu i mjestu prezentacije pokazao sve ono što modnom svijetu trenutačno nedostaje, a to je u suštini doticaj s ljudskim tijelom i njegovim stvarnim potrebama. U nastavku pogledajte cijelu reviju.