HRVATSKA MODA

Nataša Mihaljičišin predstavila je novu kolekciju pletiva. Izgleda zbilja sjajno

Nataša Mihaljčišin vrlo se dobro snalazi u novom početku nakon izlaska iz brenda I-Gle

Elementi kojima moda barata danas manipuliraju naslijeđe, kanon, manir, angažman, manifest, ideologija, komercijalizacija, pobuna i potraga za transformacijom. Koliko jedna vesta ispletena na način svojstven nekadašnjem vremenu neumreženog društva, može biti aktualna, reprezentativna i u svojem intimnom protokolu jedinstvena, subverzivna i suvremena? Itekako može i to dobro zna dizajnerica Nataša Mihaljčišin.

Na koji način kolektivni sentiment može pronaći svoj kanal komunikacije kroz medij mode i što mu uopće, danas, može reći, a da to bude novo, svježe i modno zanimljivo? Postoji li u našoj osobnoj povijesti tako idilično ishodište koje smo spremni reanimirati u kontekstu traganja za identitetom koji zaziva bliskost, razgovor, strpljenje, dodir i naivnu zaigranost, i u svemu tome isplativu neponovljivost? Kolekcija Nataše Mihaljčinišin je, zapravo, jedan modni dijalog, razgovor o svim ovim gore navedenim momentima i premisama.

Sastoji se od pletenih vesti, pulovera, kaputića i kardigana, a realizirana je u suradnji s vrsnim pletiljama i jednim pletiocem. Svaki od njih je na svoj način, svojim umijećem, vještinom, maštom i estetskim iskustvom doprinio konačnoj čaroliji kreativne interakcije. Isto tako svaki komad je jedinstven, osmišljen i realiziran u samo jednoj izvedbi bez namjere za serijskom reprodukcijom. Na taj način korespondira s procesom ručne izrade odjeće koja zadržava stanovitu i neponovljivu emotivnu upisanost.

Korištene su razne tehnike ručnog i strojnog pletenja (radi se o kućnim pletaćim strojevima), heklanja i vezenja i ukrašavanja. Osnovna intencija sentimentalizacije odijevanja je, u neku ruku, i osvještavanje vrijednosti ručnog rada i njegovo repozicioniranje u modnom sustavu te apelira na humane postulate proizvodnje i kolektivne održivosti.

Kampanja je snimljena u XVI. gimnaziji, a u ulozi modela našla se Eva Ljubić. Za frizuru je bila zadužena Milena Maršić, a za šminku Saša Joković. Kolekcija unikatnog signature pletiva Sentiment 2 od danas je dostupna ekskluzivno u konceptualnoj trgovini Garderoba.