HRVATSKA MODA

Nova kolekcija Nataše Mihaljčišin bavi se tijelom kao takvim, a u fokus opet stavlja ručni rad

Novu kolekciju Nataša Mihaljčišin nazvala je Metamorfoze te je duboko istražila kako su se kroz recenta događanja promijenile naše navike odijevanja

FOTO: Sara B. Moritz

Novu kolekciju Nataša Mihaljčišin nazvala je Metamorfoze te je duboko istražila kako su se kroz recenta događanja promijenile naše navike odijevanja

Nataša Mihaljčišin predstavila je novu kolekciju imena Metamorfoze, a koja u prvi plan ponovno stavlja ručni rad, u prvom redu pletivo po kojem je dizajnerica i poznata. Radeći na konceptu kolekcije, Mihaljčišin je istraživala odnos tijela i identiteta pitajući se pritom kako se moda manifestira u vremenu u kojem se trenutačno nalazimo, a definirajuću pritom modu kao ambivalentni medij koji reprezentira, kritizira i propituje.

“Kao iskusna i lukava zavodnica, ona svoj teritorij ingeniozno transferira sve više na samo tijelo oblikujući novi izraz njegove slobode, uz istovremeni povratak magičnom činu odijevanja na način primarne taktilnosti i strpljive izgradnje dodira čiju smo vrijednost reevaluirali u recentnosti njegove okrutne uskrate”, opisala je to u priopćenju za medije povodom predstavljanja ove kolekcije.

U prvi je plan ove kolekcije zato odlužila staviti ručni rad koji ne samo da budi interes zbog kompliciranog izgleda i načina na koji je proveden, već i kao, kako navodi “otpor masovnoj proizvodnji suvišnosti”.

Rezulata je zaista slojevita kolekcija koja u prvi plan stavlja slobodno tijelo bez identiteta, odnosno samo ljudsko biće odjeveno u tijelo u koje se ona, kako opisuje, “moda upisuje simbolički, ritualno i autoreferencijalno”.

U ulozi modela u kampanji koja prati kolekciju našla se tako multimedijalna umjetnica Nina Kamenjarin koja se u svom radu također bavi tijelom. Ona se sama našminkala, diptihe je oblikovao Saša Stubičar, periku je osmislila i izvela Milena Maršić (Glamour), a fotografije je u prostoru nekadašnje tvornice Jugovinil u Kaštel Sućurcu snimila Sara B. Moritz.

Svi odjevni komadi su, ističe nadalje Mihaljčišin, “realizirani u suradnji sa stalnim suradnicama, a neki dijelovi su izrađeni iz doniranog obiteljskog nasljeđa – mahom su to različiti konci i tkanine za izradu velova za šešire” što kolekciji daje još jednu dodatnu dimenziju održivosti. Pogledajte je u nastavku.