Trend alert

U doba duplića i smrti osobnog stila, svijetla točka 2024. bit će personalizirane torbe

Potraga za osobnim stilom ključ je koji traži cijela industrija

FOTO: @miumiu

Iza nas je još jedan modni mjesec. Nakon muških revija i visoke mode, počeli su tjedni puni novih ready-to-wear kolekcija koje smo prvo gledali u Kopenhagenu, zatim u New Yorku, Londonu, Milanu i, naposljetku, Parizu. Ulice tih gradova okupirali su pripadnici modne industrije među kojima je sve teže prepoznati lica. Jedino što vidimo su čitavi lookovi s revija dizajnerskih kuća iz prethodnih sezona koje su PR uredi poslali celebovima, influencerima, urednicima i drugim polaznicima revija kako bi im poslužili kao ljudska reklama. I odjednom se čini kao da se nitko više ne zna samostalno odjenuti.

Joseph Altuzarra ove je sezone odlučio tome reći ne te je u prve redove umjesto influencera pozvao stotinjak ljudi koju su ga u posljednjih 15 godina karijere svesrdno podržavali. “Htio sam postići to da se osjećate kao da ste ušli u ormar osobe koja ove komade skuplja godinama”, rekao je okupljenim novinarima nakon revije. U istoj potrazi za izgubljenim osobnim stilom su, čini se, i brojni drugi dizajneri, a to se u kolekcijama za proljeće i ljeto 2024. posebno očitovalo kroz stiliziranje torbi.

Najpamtljivija nedvojbeno je Miu Miu revija za spomenutu sezonu na kojoj smo vidjeli modele s torbama s kojih su visjeli privjesci, vezice, iz njih su stršale odjeća i cipele. Miuccia Prada i Raf Simons kroz to su htjeli reći da u suvremenom poimanju ljepote govorimo u množini jer više nema jedne krute paradigme. “Ne ljepota, nego ljepote, zagrljaj jedinstvenih karaktera, radost života”, poručili su publici u službenim bilješkama o reviji.

Bogat život jedne torbe

A što bolje govori o jedinstvenom karakteru osobe od njezine ili njegove torbe? Ideju o tome da torba reflektira tko smo, što nas veseli i čemu težimo – bilo u životu ili stilu – brzo su prihvatili i drugi brendovi. Većina ih to nije stigla učiniti na pistama jer kuća Miu Miu reviju je imala nakon svih, u posljednjem terminu Tjedna mode u Parizu u listopadu prošle godine. No, učinili su to u kampanjama i stylingu u svojim online trgovinama.

Kuća Balenciaga stilizirala je novu torbu s hrpom kožnatih privjesaka, ključeva, lokota, karabinera i mini torbica za kovanice. Multibrend online trgovina Matches stilizirala je The Row Margaux torbu u svojoj kampanji za proljeće 2024. upravo na ovaj način – pretrpanu stvarima. Kuća Bottega Veneta se ovim styling trikom poslužila na svojoj reviji, baš kao i Miuccia Prada, ali u nešto suptilnijem obliku. Iz njihovih torbi virile su novine i odjeća koja je izgledala kao da je skinuta na plaži i zamijenjena kupaćim kostimom. I u kampanji za proljeće 2024. to su ponovili.

Najbolja stvar kod ovog trenda je ta da nam ne treba skupocjena dizajnerska torba da bismo odjećom i dodacima pokazali tko ste. Možemo to učiniti sa stvarima koje već imamo u ormarima, s komadima koje smo naslijedili od obitelji ili dobili na poklon od prijatelja, sa stvarima koje možda uopće ne spadaju u odjevnu kategoriju. Autentičan osobni stil krije se u svemu tome.

Originalna personalizirana torba

Torbe kao odraz osobnosti nisu novost. Najpoznatija torba na svijetu nastala je upravo tako, iz osobnih potreba jedne vrlo poznate žene. “Bila sam u avionu kad mi je plastična vrećica u kojoj su se nalazile sve moje stvari pukla i sve se rasulo po podu – moj planer, papiri, sve. I taman sam izjavila da bih zbilja voljela da Hermès proizvede torbu u koju bi mi stale sve stvari kad je ispalo da čovjek koji radi u Hermèsu sjedi pored mene.” Riječi su to kojima je Jane Birkin ispričala magazinu o stilu New York Timesa, T, kako je nastala Birkin torba.

Čovjek koji je sjedio pored nje bio je Jean-Louis Dumas koji je u to doba bio art direktor i predsjednik Hermèsa. “Već su imali Kelly torbu nazvanu prema Grace Kelly pa je on odmah počeo raditi na Birkin torbi. Otišla sam do njegovog ateljea da vidim prototip koji je izradio od kartona. Razgovarali smo o njemu, a ja sam rekla da bi bilo dobro unijeti neke promjene, primjerice povećati džepove. I tako je nastala torba.”

Jane bi svoju Birkinicu uvijek pretrpala stvarima, privjescima, maramama, a čak su i ogrebotine činile dio njezine osobnosti. Slavna pjevačica i glumica je, naime, bila vrlo savjesna kupkinja te je tijekom života nosila svega četiri Birkinice. Novu bi naručila tek kad bi se prethodna sasvim izgrebala i raspala, a onda ih je u kasnijoj životnoj dobi sasvim prestala nositi. Kad torbu napunite “smećem i s pola namještaja iz vaše kuće to postane vrlo, vrlo teška torba” rekla je za BBC 2017. godine. “Sada napunim džepove stvarima kao i muškarci i tada ne moram ništa nositi sa sobom.” I time nam je rekla sve što o filozofiji osobnog stila treba znati.