INTERVJU

Razgovarala sam s parfemskim čarobnjakom čiji mirisi dosežu cijenu od nekoliko desetaka tisuća eura

FOTO: Aleksandar Selak

Zagreb je posjetio talijanski parfumer Paolo Terenzi koji je za nas kreirao nekoliko mirisa, a stigli smo i razmijeniti nekoliko riječi

Rijetko se sreću takve osobnosti i ličnosti kakav je Paolo Terenzi. S jedne strane veliki stručnjak u parfumerstvu, a s druge strane zaigrani dječak s dobrim smislom za humor. Imala sam tu čast prisustvovati njegovoj mirisnoj radionici koju je održao u Martimexu na Trgu bana Jelačića. Kaže kako u Zagrebu nije bio čak 20 godina, a od tada se mnogo toga promijenilo, pogotovo ako pričamo o ponudi niche mirisa. To je bilo vrijeme kad se tek počela buditi scena, a danas bi mogli reći da u Zagrebu zaista cvjeta, što bi moj prijatelj iz susjedstva rekao, parfemski turizam.

Aleksander Selak

Paolo Terenzi sa sobom ima veliki kožnati retro kofer u kojem po svijetu nosi svoj laboratorij i jedan je od rijetkih koji svoj posao demonstrira na način da održava radionice na kojima “kuha” nove mirise. Njegov ujak osnovao je tvrtku 1968. godine i bio je parfumer dok je njegov otac kreirao svijeće te su zajedno stvorili prvu mirisnu svijeću na svijetu. Paolo kaže da nije htio biti parfumer već da je htio biti glazbenik. Bio je jako dobar u tome, međutim, kad je dobio priliku da svira s jednim jako uvaženim glazbenikom, shvatio je da nije dovoljno talentiran.

“Moji snovi su prestali biti snovi i suočio sam se sa stvarnošću, ali moj učitelj gitare dan danas kaže da mi to i nije bila baš dobra ideja”. Ipak, kreiranje mirisa je baš poput glazbe, uvijek su potrebni pravi akordi koji čine skladnu ariju. Paolo kreira personalizirane parfeme za odabranu klijentelu kao što su glumci, princeze ili nogometaši, koji mogu doseći i cijenu do nekoliko desetaka tisuća eura.

Aleksandar Selak

Parfemska kuća Tiziana Terenzi danas ima dva brenda, Tiziana Terenzi – brend koji radi sa svojom sestrom koja je kreativni direktor i veliku pažnju polaže na sve detalje, od luksuznog pakiranja na dalje i V Canto, Paolov šest godina star brend. V Canto upravo doživljava svoj procvat jer kako kaže, njegovi klijenti žele jedinstvene mirise. “Parfem je samo jedan od načina kojim se možete prezentirati i pokazati zapravo ono što nudite. Parfem je pokretač emocija”. Omiljene esencije su mu oud i amber, kaže za sebe da je tip od drvenastih nota. Svi parfemi su uniseks jer kaže da ne vjeruje u muške ili ženske stvari, to je sve stvar osjećaja. Njegovi klijenti su najčešće osobe od 25 do 45 godina, visokoškolovani, imućni i snažne osobnosti, a 60 posto čine žene.

Nama je pripremio tri mirisa koje je kreirao na licu mjesta, jednog je čak posvetio Zagrebu jer je u njega umiješao emocije koje su ga pratile tijekom posjeta. Paolo dolazi iz mjesta pored Riminija, a Hrvatska mu je ljetna destinacija u koju svake godine uplovi brodom sa svojom obitelji te kaže kako mu je to druga zemlja. Naravno da nas je pozvao u svoje parfemsko carstvo koje svaki dan stvori neku mirisnu notu.

Aleksandar Selak
Aleksandar Selak
Aleksandar Selak