MODA

Tko je Bruno Pavlovsky, novi čovjek na čelu Federacije za haute couture i modu

Pavlovsky je predsjednik Chanela već 20 godina

FOTO: tgm creative / afp

Pavlovsky je predsjednik Chanela već 20 godina

Bruno Pavlovsky s 1. srpnjem postao je novi predsjednik francuske Federacije za visoku modu i modu (Fédération de la Haute Couture et de la Mode). Tijelo je to koje određuje raspored i imena dizajnera koji će predstavljati svoje kolekcije na pariškim tjednima mode kao i na Tjednu visoke mode koji je najprestižniji takve vrste u svijetu i nije lako postati njegovim dijelom. Pavlovsky je na poziciji predsjednika naslijedio Ralpha Toledana, francuskog biznismena i predsjednika modne divizije grupe Puig koja je vlasnik brendova među kojima su Dries Van Noten, Jean Paul Gaultier, Paco Rabanne, Carolina Herrera i Nina Ricci. Toledano je bio predsjednik Federacije posljednjih osam godina, izabiran je dvaput, a Pavlovsky će na poziciji biti iduće četiri godine ili dulje ovisno o novim izborima unutar Federacije.

Pavlovsky se zahvalio bivšem predsjedniku i pohvalio njegove napore da zadrži Pariz modnim centrom svijeta. Međutim, za WWD je rekao da će sponzori i članovi Federacije trebati staviti više novca na stol za njegova mandata ako žele da Pariz i ostane modnim centrom jer Federacija ili samo Fédé kako je Pavlovsky zove, ima manji budžet od CFDA-a u New Yorku i od British Fashion Councila u Londonu.

35 GODINA ISKUSTVA U SVIJETU MODE

Bruno Pavlovsky s bivšom francuskom ministricom financija i sadašnjom predsjednicom Europske središnje banke Christine Lagarde, na Chanel reviji, Pariz, 2011. AFP

Pavlovsky je iz grada Biarritz u Baskiji. Djed mu je emigrirao iz Rusije u Francusku početkom prošlog stoljeća, a dio obitelji je kroz godine zbog činjenice da su bili Židovi nastavio selidbu prema Argentini. Prvi dio svog obrazovanja završio u školi menadžmenta École Supérieure de Commerce de Bordeaux, a diplomu iz ekonomije zaradio je na Harvardu. Karijeru je započeo 1987. godine u konzultantskoj tvrtki Deloitte da bi se već tri godine kasnije pridružio kući Chanel kao administrativni i modni direktor. Bio je na toj poziciji osam godina, a onda je postao direktor zadužen za svu modu unutar tvrtke (pret-a-porter, haute couture i modne dodatke) dok je predsjednik kuće postao 2002. i još uvijek to jest. Njegov je posao, piše Business of Fashion, osigurati komercijalno okruženje koje omogućuje kreativan rad kreativnim direktorima.

Upravo je za njegove vladavine Karl Lagerfeld kreirao najkreativnije kolekcije i scenografije za svoje revije, a nakon njegove smrti Pavlovsky je nadgledao tranziciju s novom kreativnom direktoricom Virginie Viard s kojom je nastavio nizati uspjehe i ostvarivati ogroman rast čak i za vrijeme pandemije. U intervjuu za Fashion Network Pavlovsky je 2017. rekao da mu je Lagerfeld bio veliki mentor te da je s njim lako dolazio do rješenja kako spojiti kreativno i komercijalno. Za BoF je rekao da Chanel zato danas ima “jedan od najuspješnijih poslovnih modela koji su bazirani na kreativnosti. Dopuštamo kreativnim ljudima da odu korak dalje u dizajnu kolekcija. I onda maksimiziramo utjecaj takve kolekcije u svakom segmentu prodaje.”

VAŽNOST OČUVANJA RUČNOG RADA

Direktor Fendija Serge Brunshwig, direktor LVMHA-a Sydney Toledano, Brigitte Macron i Bruno Pavlovsky na komemoraciji za Karla Lagerfelda u Grand Palaisu, Pariz, 2019. AFP

Pavlovsky smatra ručni rad najvrednijim dijelom modne industrije te je kroz rad u Chanelu produbio odnose s njihovim vanjskim suradnicima. Uz prisutnost Emanuela i Brigitte Macron tako je u prosincu prošle godine otvorio Le19M, novu je zgrada na rubu Pariz koja je posvećena isključivo Chanelovim obrtnicima umjetnicima. To je cijela plejada zanatlija koji za Chanel rade modne dodatke i detalje na odjeći. Među njima su Lesage i Montex koji rade vez, Lemarié koji radi perje i floralne dekoracije, Lognon koji je zaslužan za plise, Goosens koji im radi nakit, Maison Michel zaslužan za šešire i Massaro zaslužan za cipele.

To će nastaviti njegovati i kao predsjednik Federacije. Član je njezina izvršnog odbora već 10 godina, a na ovim je izborima bio jedini kandidat te je izabran jednoglasno od strane 18 drugih članova odbora. Za WWD je otkrio da će naglasak njegove vladavine biti na provođenju mjera koje nas vode k održivijoj modnoj industriji. Francuska je 2020. uvela zakon prema kojem je zabranjeno uništavati komade koji se ne prodaju, a Pavlovsky kaže da će biti dodatnih mjera kako smanjiti ugljični otisak pojedinih proizvoda i revija te će Federacija tu nuditi pomoć brendovima kako da što bolje prebrode tu tranziciju. “Na brendovima je da odrade posao. Novi brendovi i generacije su prirodno osjetljiviji na ta pitanja i optimističan sam da će promjena, iako se ne može dogoditi preko noći, biti relativno brza.”