MODA

Tko je Simon Porte Jacquemus, samouki dizajner s juga Francuske koji je osvojio svijet

PARIS, FRANCE - JULY 16: Simon Porte Jacquemus is seen prior "L'Amour" : Jacquemus Spring-Summer 2021 show on July 16, 2020 in Paris, France. (Photo by Pascal Le Segretain/Getty Images)
FOTO: Pascal Le Segretain/Getty Images

Jacquemus od prvog dana igra isključivo prema vlastitim pravilima i nema namjeru mijenjati svoj pristup

Sigurno ste vidjeli njegove minijaturne torbice u koje stane otprilike jedna chia sjemenka, točkaste košulje s puf rukavima ili predimenzionirane šešire u kojima modeli na njegovom Instagramu poziraju goli jer su tako veliki da prekrivaju sve. Njegovo ime je Simon Porte Jacquemus, odrastao je na farmi na jugu Francuske i dane provodio gledajući Jeana Paula Gaultiera na televiziji.

Kad je napunio 18 preminula mu je majka. Tad je odlučio promijeniti život, preselio se u Pariz i naumio postati modni dizajner. I nije ga u tome spriječila činjenica da se nije školovao na nekom prestižnom sveučilištu niti pekao zanat u ateljeu visoke mode. Danas mu je 30 godina i jedno je od najpopularnijih dizajnerskih imena ne samo u Francuskoj već u cijelom svijetu.

OD FARME U PROVANSI DO TJEDNA MODE U PARIZU

Za magazin Purple Jacquemus je jednom prilikom otkrio da je kao dječak na farmi na kojoj je odrastao stalno gledao televiziju s obitelji, a posebno se veselio vidjeti Jeana Paula Gaultiera. Čak je i njegov ujak koji je bio vodoinstalater mislio da je Gaultier užasno cool tip i to je mladom Simonu bilo dovoljno da shvati da ne trebaš biti ni bogat ni snob da bi ušao u svijet mode.

Kad je stigao u Pariz bio je odlučan da dopre do koga god može. Neumorno je slao poruke na Facebooku važnim ljudima, pokrenuo Tumblr na kojem je dijelio inspiraciju, a već je s 19 znao da je najbolje da odmah otvori vlastitu modnu kuću. Nazvao ju je jednostavno Jacquemus po svom obiteljskom prezimenu i krenuo marljivo raditi. Odlazio je na sva događanja gdje se okupljala modna elita na koja je mogao ući, prijavljivao se na natječaje i za razne stipendije. I 2015. je uspio. Dobio je 150 tisuća eura za razvoj brenda i jednogodišnje mentorstvo grupacije LVMH koja je inače vlasnik kuća kao što su Louis Vuitton, Dior i Fendi.

PODRIJETLO KAO INSPIRACIJA

Jacquemus nije tratio ni sekunde i bacio se na posao tako aktivno da danas udvostručuje prihod svog brenda svake godine. 2018. zaradio je 11 milijuna eura od prodaje koja se u većem dijelu odvija online. Zbog toga ga je Forbes već iduće godine uvrstio na svoju 30 Under 30 listu, a koronavirus nije mu predstavio tako veliki izazov kao onima koji se uvelike oslanjaju na fizičke trgovine.

Kada govorimo o njegovom dizajnu, on je jako pročišćen, oslanja se na seksepilne siluete s elementima koje Jacquemusa podsjećaju na djetinjstvo. To su marame u kosi, slamnati šeširi, prirodni materijali kao što su pamuk i lan. Jacquemusove djevojke zato nerijetko podsjećaju na beračice lavande koje možete vidjeti na razglednicama iz Provanse. Posveta je to njegovoj prerano preminuloj majci i cijeloj obitelji s kojom je snažno povezan.

SURADNJA S ČLANOVIMA OBITELJI

Jacquemus je, čini se, cijelim putem ostao vrlo prizemljen. Njegov je brend i dalje isključivo u njegovom vlasništvu, a zaposlenici su mu uglavnom obitelj i prijatelji. Njegova najbolja prijateljica Marine peče slane kekse za klijente u pariškom showroomu, stara prijateljica Marion stilizira komade na lutkama u prostoru, a njegov životni partner, Fabien, vodi financije. Sam je dizajner za američki Elle jednom prigodom rekao da su svi njegovi zaposlenici obitelj i kad zapošljava nove gleda na njih kao da ulaze u njegovu obitelj i postaju njeni članovi.

Uz to, Jacquemus je odlučio sasvim igrati po svojim pravilima. Prije godinu dana donio je odluku da neće predstavljati revije u tradicionalnom kalendaru u sklopu Tjedna mode u Parizu. Sada organizira revije samo dvaput godišnje, u siječnju i srpnju, i to prema vlastitim pravilima. Primjerice u polju lavande ili pšenice, na toplu srpanjsku večer dok cijeli svijet strahuje od nekog virusa.