MODA

Veliki intervju s Caterinom Ravaglia, ženom koja mijenja pravila industrije kožne galanterije u Italiji

Karijeru je započela već kao 16-godišnjakinja, živjela je u Parizu i New Yorku, a onda se vratila u Italiju i pokrenula još neviđen brend modnih dodataka

FOTO: tmg creative / privatni album

Karijeru je započela već kao 16-godišnjakinja, živjela je u Parizu i New Yorku, a onda se vratila u Italiju i pokrenula još neviđen brend modnih dodataka

Dok su njezini vršnjaci čitali lektiru i crvenili zbog prve ljubavi, 16-godišnja Caterina Ravaglia iz Milana je preselila u Pariz. Živjela je kod stare prijateljice svojih roditelja koja je imala zadatak paziti na djevojku u samom početku njezine manekenske karijere. Koliko je to bilo moguće. Jer u kratkom je roku Caterina počela nositi revije za Pradu, Chanel, Givenchy, Saint Laurent, Hermès i druge te snimati editorijale za magazine među kojima su Vogue, Elle, Grazia, i-D, Interview, Marie Claire Another i niz drugih. Živjela je tada između Pariza, London i Milana, a onda se trajno preselila u SAD i upisala Pennsylvania State University.

“Osjećala sam se pomalo izgubljeno”, kaže na samom početku našeg intervjua. “Završavala sam Penn State i trebala sam odlučiti što ću raditi u budućnosti. Shvatila sam da me modeling ne ispunjava i tog sam ljeta ponovno otkrila Italiju, sazrela sam dovoljno da bih shvatila kakvo nasljeđe imamo u ovoj zemlji.” I tako se 2017. u dobi od 23 godine vratila u rodnu Italiju.

OD MODELA DO DIZAJNERICE

Kroz nekoliko godina u ulozi modela, Caterina je uz materinji talijanski, naučila engleski i francuski što joj je, kaže, bilo vrlo praktično jer je razumjela sve gdje god se nalazila. “Razumjela sam sve komentare na fotografije, styling, dizajn i puno sam učila iz toga”, priča i dodaje da joj je upravo to pomoglo da pokrene vlastiti brend Kate Cate. Osnovala ga je vrlo brzo po povratku u Italiju i to iz čiste želje da iskoristi potencijal talijanske tradicije u modnoj industriji. Bez ikakvog velikog plana, počela je raditi remene za torbe. “Kate Cate rođen je više kao ostvarenje sna nego kao posao. Prije lansiranja nisam imala strategiju niti poslovni plan, projekt je bio neovisan i razvijao se vrlo prirodno”, kaže nam Caterina koja je od pokretanja brenda odrađivala sve moguće poslove od dizajna i proizvodnje preko marketinga do izvoza. Na ništa od toga, iskrena je, nije bila spremna, ali je putem puno naučila.

Brend je i vrlo spontano oblikovan na održiv način. “Nisam odlučila kreirati održivi brend i tako ga pozicionirati na tržištu. To se jednostavno dogodilo. Bilo mi je sasvim prirodno ne koristiti plastiku ni u kojem procesu. U to sam doba radila u tvornici bioplastike i znala sam da je situacija već jako ozbiljna. Imam i jako osjetljivu kožu, uvijek provjeravam sastojke u kozmetici i sastav odjeće pa sam se, kad sam shvatila koliko se kemikalija koristi u bojenju i obradi kože, odlučila za čišće procese obrade. A i dolazim iz obitelji koja je uvijek bila na makrobiotičkim dijetama, izbjegavala kemikalije u kućanstvu i birala osamljene lokacije umjesto velikih gradova. Bilo mi je važno prenijeti taj stil života u Kate Cate.”

ODRŽIVOST NIJE MARKETINŠKI ALAT

Kate Cate danas u ponudi ima i remene, torbe, šešire, a iako im to nije glavni punchline u oglašavanju, sve je izrađeno prema najvišim standardima održivosti. Svi proizvodi i pakiranja su u potpunosti bez plastike, a izrađeni su isključivo od slame, kože i metalnih komponenata. Potonje se izrađuju u Milanu i Firenci od stopostotnog mesinga koji se može reciklirati. Koža koju koriste nusprodukt je u mesnoj industriji koji bi da nije iskorišten u kožnoj industriji završio na otpadu. Ona dolazi iz zemalja EU i to isključivo iz tvornica koje slijede etičke standarde uzgoja i klanja. Kod tzv. štavljenja odnosno obrade kože koriste se samo prirodni tahini iz biljaka koji dolaze iz održivih izvora. Caterina svoje kože na štavljenje šalje u jednu tradicionalnu tvornicu u Toskani koja radi pod nadzorom Leather Working Group, neprofitne organizacije koja dodjeljuje certifikate održivosti tvornicama u industriji kože.

Osim toga, svi Kate Cate komadi izrađuju se u talijanskim tvornicama kako bi se dodatno minimizirao utjecaj na okoliš i podržala zajednica. Većina zaposlenih u tim tvornicama su žene, a Caterina kaže da su sve legalno zaposlene, pošteno plaćene i imaju pravo raditi od kuće. Da bi sve ovo bilo moguće bilo je potrebno puno istraživanja i upoznavanja s ključnim ljudima. “Umrežavanje s proizvođačima je važno jer se tvornice u ovoj industriji ne oglašavaju te im marketing nije prioritet budući da su stare i tradicionalne, no možete ih otkriti kroz druge dizajnere i obrtnike. Provodim puno vremena radeći i razgovarajući sa svojim dobavljačima, neki su mi i dio obitelji, tako da uvijek mogu saznati sve o određenom načinu izrade, štavljenju, tehnikama pletenja kože i slično.”

Iako slijedi najviše standarde održivosti, Caterina nikad nije htjela koristiti održivost kao fokus komunikacije i marketinga brenda. “Mnogi moji klijenti niti ne znaju da se držim ekoloških principa i to mi je u redu jer znači da svejedno cijene proizvod. Kada radite nešto osviješteno ne morate imati potrebu to komunicirati. Meni je u Cate Kate to normalno i nikad ne bih radila drugačije niti bih mogla biti ponosna na sebe.”

“SVE SAM RADILA IZ STRASTI I ZABAVE”

Kad je pokrenula brend, Caterina nije dugo čekala na uspjeh. Šeširi i remeni objavljeni su joj u editorijalima magazina među kojima su Vanity Fair, Elle, Marie Claire, Porter, L’Officiel i Vogue dok se o samom brendu raspisao Forbes. A lista žena koje su nosila njezine komade zaista je zvjezdana. Među njima su Anne Hathaway, Khloe Kardashian Halsey, Nicky Hilton, Pandora Sykes, Blanca Miro, Linda Tol i niz Caterininih kolegica iz manekenskih dana među kojima su Gigi Hadid, Candice Swanepoel, Bianca Balti, Stella Maxwell, Romee Strijd, Vitoria Ceretti i Toni Garrn. “Ništa od ovog nisam očekivala, zaista, sve sam radila iz strasti i zabave i nikad nisam mislila da je moguće postići nešto ovakvo.”

Njezini komadi danas se mogu kupiti na više od 40 lokacija diljem svijeta, a među njima su i Net-A-Porter, pariški Printemps, londonski Harvey Nichols, pa i rovinjski Salt u koji su Kate Cate dodatci stigli početkom 2021. godine. “Salt mi je oduvijek odličan partner, vlasnici Chiara i Luca su vrlo educirani ljudi po pitanju mode i proizvodnje i zaista cijene energiju koja je uložena u proizvodnju i odabir kože. K tome su vrlo osjetljivi na održivost. Mnogi kupci samo gledaju koji je komad najviše trendi i koji će se najlakše prodati, nije ih baš briga za ostalo, ali oni su drugačiji”, kaže Caterina i za kraj nam vrlo sramežljivo govori da su sljedeći koraci za Kate Cate recikliranje i društvena pitanja. “Želim iskoristiti ovaj brend da pomognem ljudima i razvijem etički i održivi poslovni model koji je lako slijediti.”