Benčić iz Možemo: 'Što ako trgovački lanci ne vrate stare cijene? Treba im uvesti porez na ekstraprofit'

Smatra da treba postojati suprotna mogućnost ukoliko ne dođe do dogovora s trgovcima

03.07.2023., Zagreb - U prostorijama stranke Mozemo odrzana je konferencija za medije na kojoj su Sandra Bencic i Damir Bakic govoriti o Prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o porezu na dohodak te Prijedlogu izmjena i dopuna Zakona o doprinosima, njihovim negativnim, regresivnim ucincima, kao i dugorocno negativnim posljedicama smanjenja mirovinskih doprinosa.  Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

Saborska zastupnica Možemo Sandra Benčić komentirala je najave iz Vlade i Ministarstva gospodarstva oko sutrašnjeg sastanka s trgovačkim lancima od kojih će se tražiti da vrate stare cijene od 31. prosinca prošle godine. Radi se o cijenama 360 namirnica koje se nalaze na Vladinim stranicama Kretanje cijena.

Benčić je istaknula da dogovor između trgovaca i Vlade mora sadržavati stimulaciju za trgovce, ali isto tako i jasne mjere koje će biti provedene ako cijene i dalje rastu na štetu građana.

“Mora postojati jasna mjera što će se događati ako cijene nastave rasti ovakvim tempom, a rastu nauštrb građana s jedne strane i stvaraju velike profite trgovačkim lancima s druge strane. Mora se onda jasno najaviti porez na ekstra profit, kao suprotna mogućnost ako ne dođe do dogovora”, smatra Benčić, prenosi N1.

Izvukla primjer Njemačke

Također, Benčić je kritizirala Vladu zbog toga što, kako kaže, nije napravila ništa tijekom krize kako bi ojačala kompetencije Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. U tom kontekstu, istaknula je primjer Njemačke koja je donijela zakon koji agenciji daje široke ovlasti za zaštitu tržišnog natjecanja.

“Njemačka je dala zaista visoke ovlasti njihovom državnom tijelu za zaštitu tržišnog natjecanja. Odredila je da čak i kada se ne radi o protuzakonitoj praksi, ali ima efekt na način da nema zapravo tržišnog natjecanja, nego, eto, svi povise cijene u isto vrijeme ili svi snize cijene u isto vrijeme, da može primjenjivati mjere od kažnjavanja pa sve do dekoncetracije na tržištu”, kazala je.

“Riječ je o nalaganju da se određeni postotak tvrtke proda konkurenciji da bi se zapravo smanjio monopolistički položaj ili položaj velikog utjecaja na tržištu”, objašnjava Benčić.