Bivša stjuardesa JAT-a o dramatičnoj evakuaciji iz gorućeg aviona u Splitu: 'Djecu smo dodavali jedni drugima i spuštali ih niz tobogan'

U Splitu je posada aviona 1985. godine u manje od minute evakuirala osnovnoškolce

FOTO: screenshot YouTube

Kabinsko osoblje Japan Airlinesa za manje od 20 minuta izvelo je na sigurno 367 putnika iz gorućeg Airbusa koji se prije nekoliko dana zapalio u sudaru s drugim avionom prilikom slijetanja na tokijsku zračnu luku Haneda. Svi su putnici iz tog aviona prošli bez ozljeda, no pet od šestero osoba iz drugog aviona poginulo je.

Ova je nesreća bivšu stjuardesu JAT-a Snježanu Božić podsjetila na požar koji se 1985. godine dogodio na avionu u splitskoj zračnoj luci. Sa splitskog aerodroma avion je trebao prevesti stotinjak djece osnovnoškolske dobi koja su se vraćala s ljetovanja. Prilikom uključivanja motora on se zapalio, a kapetan je odmah naredio članovima posade da evakuiraju putnike i ne koriste zadnji izlaz jer su se u blizini nalazili motori.

Evakuirani za manje od minute

Voditeljica kabine, koja je sjedila kod prednjih vrata, čak nije dobro niti razumjela kapetanovu naredbu, no otvorila je glavna vrata i spustila stepenice. Kada je shvatila da se moraju evakuirati, spustila je i tobogan za evakuaciju putnika. “Onda smo krenuli doslovno dodavati jedni drugima djecu i evakuirati ih. Pored nas je bio zrakoplov koji se pripremao za polijetanje i od njih smo saznali da smo ispraznili avion za nekih 40-45 sekundi. Oni su nam mjerili vreme jer naravno da nama u tom trenutku to nije padalo na pamet”, prisjetila se Božić za RTS i istaknula da je 90 sekundi maksimalno vrijeme za evakuaciju.

Dodaje da je glavna uloga posade u avionu sigurnost putnika, a ne podijeliti im čaj i kavu. “Mi prolazimo obuku za sve moguće situacije. Evakuaciju redovito vježbamo na različitim avionima. Svaki avion je opremljen toboganima koji imaju rok trajanja i jako su skupi, a kada ga jednom otvorimo, on se više ne može koristiti”, pojasnila je. Svaki član posade mora znati sve propisane procedure na svakom tipu aviona za koji ima letačku dozvolu, a obvezni su i godišnji liječnički pregledi na kojima se provjerava njihovo fizičko i psihičko zdravlje.