Hrvatska pošta upozorava na novu prevaru koja se širi na Facebooku: 'Ne, ne prodajemo jeftino nepreuzete pakete'

Iz pošte su objavili kako najlakše prepoznati lažne objave

09.01.2023., Zagreb - Za dostavu paketa Hrvatska posta sve vise koristi elektricna vozila. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

Facebookom kruže objave o prodaji nepreuzetih paketa za samo 1,95 eura, a korisnike se pokušava uvjeriti da se radi o kampanji Hrvatske pošte. No, naravno, radi se samo o novom pokušaju prevare, a iz Pošte kažu da se sličan slučaj pojavio i u listopadu. Objavili su i kako najlakše prepoznati lažne objave i poruke.

“Obavijest o prodaji izgubljenih i neuručenih paketa samo je jedna u nizu pokušaja prijevara koji su se pojavili u posljednje dvije godine, a uključuju i lažne nagradne igre, humanitarne akcije, lažne poveznice za plaćanje i preuzimanje pošiljaka te prijevare vezane uz internetske oglasnike”, rekli su iz Pošte, prenosi 24sata.

Iz Pošte su potvrdili da svaku prijevaru prijavljuju nadležnim tijelima koja blokiraju sporne stranice. “Korisnike upozoravamo putem naših internetskih stranica i društvenih mreža. Korisnicima savjetujemo da se jave policiji ukoliko su bili žrtva internetske prijevare ili pokušaja prijevare, a najbolja prevencija svakako su edukacija i obraćanje pozornosti na detalje u poruci e-pošte i provjera poveznica koje nam stižu”, naveli su.

Kako prepoznati prijevaru?

Dodaju i da je u svim slučajevima zajedničko lažno predstavljanje u ime Hrvatske pošte te pokušaj krađe podataka, odnosno sredstava s bankovnih kartica. “Lažne poruke i obavijesti mogu se relativno jednostavno prepoznati po barem jednom od elemenata: sumnjivoj i čudnoj e-mail adresi ili poveznici (službena domena Hrvatske pošte je posta.hr), starom logu Hrvatske pošte te pravopisnim i gramatičkim pogreškama”, upozorili su iz Pošte.

“Pokušaj prijevare u komunikaciji vezanoj uz internetske oglasnike također se može prepoznati po sljedećim pokazateljima: broj s kojeg vam se javila osoba nije registriran u Hrvatskoj, a poruke koje vam osoba šalje imaju gramatičke i pravopisne pogreške”, naveli su.

“No, najveću sumnju svakako treba pobuditi ako dobijete poveznicu na kojoj trebate unijeti podatke s bankovne kartice. Poveznice za unos podataka s bankovne kartice pojavljuju se u svim prethodno navedenim pokušajima prijevare. Ukoliko prodajete putem oglasnika, jedini podaci koji su potreban za uplatu su vaš IBAN te ime i prezime, a traži li kupac broj vaše kartice i CVC/CVV broj sigurno se radi o pokušaju prevare”, priopćili su iz Pošte.