Izgleda da ima još tipova Boeingovih aviona kojima bi mogla otpasti vrata usred leta

Američka savezna uprava za zrakoplovstvo naložila je preglede

PORTLAND, OREGON - JANUARY 7: In this National Transportation Safety Board (NTSB) handout, plastic covers the exterior of the fuselage plug area of Alaska Airlines Flight 1282 Boeing 737-9 MAX on January 7, 2024 in Portland, Oregon. A door-sized section near the rear of the Boeing 737-9 MAX plane blew off 10 minutes after Alaska Airlines Flight 1282 took off from Portland, Oregon on January 5 on its way to Ontario, California.   NTSB via Getty Images/AFP (Photo by Handout / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
FOTO: Getty Images via AFP / Ilustrativna fotografija

Nakon što su ranije ovog mjeseca usred leta otpala vrata s jednog od Boeingovih zrakoplova tipa 737 Max 9, provjere ispravnosti šire se i na druge modele tog američkog proizvođača. Američka savezna uprava za zrakoplovstvo (FAA) priopćila je da bi zrakoplovne tvrtke također trebale pregledati starije modele 737-900ER, koji imaju sličan tip vrata.

U FAA-u, koji je ranije ovog mjeseca naredio prizemljenje više od 170 Boeinga 737 Max 9, najnoviji potez opisuju kao “dodatni sloj sigurnosti”.

Iz agencije navode da nije bilo prijavljenih problema s modelom aviona 737-900ER, ali da oni imaju isti tip “panela za zatvaranje” vrata kao i avion Alaska Airlinesa kojemu su ona 5. siječnja otpala. Tada je zrakoplov tvrtke, koji je bio na letu za Kaliforniju iz Portlanda u Oregonu, bio prisiljen hitno sletjeti nakon što se ploča odvojila, čime je nastala ogromna rupa na trupu zrakoplova, podsjeća BBC.

Ne zna se kada će 737 Max 9 ponovno u službu

Incident je potaknuo FAA da prizemlji sve 737 Max 9 koji koriste isti tip panela, što je dovelo do pada cijene dionice Boeinga. Agencija istražuje proizvodne prakse i proizvodne linije tvrtke, uključujući one povezane s podizvođačem Spirit AeroSystems, koji je dostavio panel.

Iz FAA su prošlog tjedna potvrdili da je završena inspekcija na 40 prizemljenih aviona, no nisu rekli kada će oni ponovno moći letjeti. U priopćenju objavljenom u nedjelju, agencija navodi: “Sigurnost, a ne brzina, odredit će vremenski okvir za vraćanje ovih zrakoplova u službu”. Boeing je priopćio da će nakon incidenta unaprijediti kvalitetu inspekcija u svom proizvodnom procesu.

Modeli 737-900ER izveli su 11 milijuna sati leta bez sličnih incidenata zabilježenih na novijem 737 Max 9. FAA nije naredio da se stariji modeli zrakoplova prizemlje dok operateri provode vizualne inspekcije trupa i panela.