Kakav trijumf HAC-a. Trebalo im je 18 godina da sagrade 47 km autoceste koja završava usred praznog polja

Opcija za spajanje na Sisak zasad nema

02.11.2022., Sisak - Zracna fotografija radova na dovrsetku mosta Odra koji je dio projekta autoceste Sisak - Zagreb. Photo: Slaven Branislav Babic/PIXSELL
FOTO: Slaven Branislav Babic/PIXSELL

Gradnja 47 kilometara autoceste Zagreb – Sisak trebala bi biti završena nakon 18 godina, no posljednja dionica ceste neće biti puštena u promet najmanje godinu dana jer će, po završetku, biti u praznom polju bez opcije za spajanje na sam Sisak, javlja Jutarnji list.

Isti list neslužbeno doznaje kako Hrvatske ceste i Hrvatske autoceste pokušavaju pronaći način kako autocestu privremeno spojiti na postojeću DC Zagreb – Sisak da bi bila u funkciji. No, zasad nisu pronašli rješenje.

Posljednjih 10,9 kilometara autoceste bi trebalo biti završeno za oko pet mjeseci. Prema projektu ona završava kod čvora Sisak, nedaleko Stupnog. Tu radove trebaju preuzeti Hrvatske ceste koje trebaju izgraditi 2,65 kilometara ceste do rotora Staro Pračno, u roku od 18 mjeseci.

Zašto sve kasni?

Ugovor za posao je sklopljen u svibnju s tvrtkom Osijek Koteks, ali Hrvatske ceste kao investitor još nisu ishodile građevinsku dozvolu. Zahtjev su podnijeli 23. rujna, ali je nadležno ministarstvo tražilo dopune i korekcije. Dopune su tražila i neka javnopravna tijela pa je projekt završio na korekciji i dopuni te se izdavanje građevinske dozvole još čeka.

Osim toga, Jutarnji doznaje da je problem i u nedostatku kamenog materijala zbog obnove Banovine i drugih infrastruktura. Uz sve ovo, problem je i s cestom na ulazu u grad Sisak a koja se nastavlja na spojnu cestu. Njena gradnja uključuje i gradnju novog mosta preko rijeke Odre, radi ju tvrtka Elektro Petek i trebala je biti završena u lipnju. Rok im je sada travanj, isti kao i za autocestu.

Hrvatske ceste tvrde da sve kasni zbog iznimno nepovoljnih vremenskih uvjeta od svibnja do kolovoza, nedostatka materijala, zaštitnih arheoloških istraživanja te dijelom zbog preuzimanja radova jednog člana zajednice ponuditelja od preostalih. Na dionici Lekenik – Sisak zasad neće biti ni izlaza Zažina za Petrinju čija gradnja se planira od 2025. do 2026. godine.