Njemački strojovođe idu u najdulji štrajk ikada

Pokušat će povećati pritisak na državne željeznice

An ICE Inter City Express train (R) of German railway operator Deutsche Bahn (DB) and IC Inter City train stand on sidings at a depot in Dortmund, western Germany on August 8, 2023. (Photo by Ina FASSBENDER / AFP)
FOTO: AFP

Njemački strojovođe ponovo su napustili svoja radna mjesta u, kako se čini, mogućem najduljem štrajku ikada radnika željeznice, zadajući nove glavobolje putnicima, javlja u srijedu Reuters i dodaje da se povratak pregovaračkom stolu jedva nazire.

Sindikat njemačkih strojovođa GDL pozvao je u ponedjeljak, tijekom aktualnih pregovora o kolektivnom ugovoru, na dosad najdulji štrajk koji bi trebao trajati punih šest dana i potpuno paralizirati željeznički promet u Njemačkoj.

Očekuju se goleme restrikcije

Štrajk, koji je počeo u srijedu u dva sata ujutro i trebao bi potrajati do ponedjeljka navečer, četvrta je runda industrijske akcije u sporu GDL-a s državnom kompanijom Njemačke željeznice (Deutsche Bahn, DB) i uslijedila je dva tjedna nakon posljednjeg štrajka koji je gotovo u potpunosti zaustavio željeznički promet tijekom tri dana.

Glasnogovornik DB-a je najavio “goleme restrikcije” u željezničkom prometu diljem zemlje. “Morate sjesti za stol, morate naći kompromis. To je jedini način”, rekao je glasnogovornik upozoravajući na teške posljedice šestodnevnog štrajka na gospodarstvo zemlje. U isto vrijeme se odvija i štrajk strojovođa teretnih vlakova. Oni su stupili u štrajk u utorak u 18 sati.

‘Moramo štrajkati dulje i snažnije’

Šef GDL-a Claus Weselsky rekao je za ARD da je spreman na kompromis oko plaća i radnog vremena, ali smatra da ponuda DB-a nije išla dovoljno daleko.”Moramo štrajkati dulje i snažnije jer se uprava DB-a protivi svakom savjetu”, rekao je Weselsky.

DB je rekao da ulaže napore kako bi bio postignut kompromis dok GDL, kako tvrdi, potpuno nepotrebno zaoštrava sukob i to preko leđa putnika.

U štrajku ne sudjeluju strojovođe nekih privatnih kompanija koje prometuju u regionalnom prometu, ali s obzirom na to da se štrajku priključuju i radnici DB infrastrukture, štrajk bi mogao paralizirati cjelokupni željeznički promet.