Osmaši pišu nacionalne ispite, učitelji tvrde da su dosta ležerni: 'Jedva ih zadržavamo, predaju prazne papire...'

Iako u nekim školama kažu da će testovi utjecati na ocjene - to nije točno

04.03.2024.,Sibenik-Ispitima iz hrvatskog jezika poceo je nacionalni ispiti za ucenike cetvrtih razreda, a novost je da ce ih do 8. ozujka umjesto u odabranim eksperimentalnim skolama pisati svi polaznici cetvrtog razreda, njih 37.007.  Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL
FOTO: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Nacionalnim ispitom iz hrvatskog jezika počelo je testiranje učenika završnih razreda osnovnih škola. Pred njima je polaganje ispita iz osam predmeta. Ispite će tijekom sljedeća tri tjedna iz osam predmeta polagati oko 40.700 učenika osmih razreda.

Učenici navode da im je u nekim školama rečeno kako će se gledati rezultati nacionalnih ispita bude li im zaključna ocjena na granici. Iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje znanja ističu da takvo što nije po pravilima.

Ravnatelj NCVVO-a Vinko Filipović navodi da su jasno komunicirali sa školama i učiteljima o tome da ne koriste rezultate kod zaključivanja ocjena, piše 24sata.

Vrednuju se znanja bez pripreme učenika

“Rezultat na nacionalnim ispitima nije objektivno usporediv sa zaključnom ocjenom na kraju nastavne godine. Ovim ispitima se vrednuju trajno stečena znanja za čitavo četverogodišnje razdoblje bez prethodne pripreme učenika, a zaključna ocjena nastaje kontinuiranim pisanim i usmenim provjerama učenika za što učitelji pripremaju učenike, kao i praćenjem napretka učenika tijekom nastavne godine”, objasnio je Filipović.

Rezultati ispita stižu pred kraj školske godine, u lipnju, a ocjene će tada već biti zaključene. Škole i ravnatelji trenutno se bave organizacijom nastave jer su ispiti svaki drugi dan u 9 sati, a učenici koji ih pišu taj dan ne bi trebali pisati druge ispite ili odgovarati.

Osmaši su, čini se, prilično nezainteresirani za ispit. “Moj osobni stav jest da i ne doživljavaju to posebno stresno. Svjesni su činjenice da im rezultat ne ulazi u prosjek ocjene i da im neće utjecati na upis željene srednje škole pa je dio njih čak vrlo ležeran”, rekla je ravnateljica OŠ Brda iz Splita Katarina Zelić.

Sve ih je teže održati na ispitima

“Kako vrijeme odmiče, sve nam je teže zadržati ih na samim ispitima. Dio učenika čak ne pokazuje volju da uopće nešto napišu, ostave prazno, motivacija im je slaba. Učitelj je tu da ih pokuša aktivirati, ali zaista osjetimo taj manjak motivacije”, dodaje.

Slično je i u drugim školama. Dio učenika predaje prazne testove, a pojedine škole su zabilježile više izostanaka nego inače.