Počele pripreme za gradnju novog mosta na Krku. Samo će dozvole sređivati 3 godine, ali Vlada tvrdi da će biti gotov 2030.

Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog

10.8.2020., Krk - Krcki Most.  Photo: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Započele su pripreme za izgradnju drugog mosta na otoku Krku, piše Riportal. Novi most, koji će obuhvatiti i cestovni i željeznički promet, protezat će se do novog lučkog terminala u Omišlju, čija gradnja također kreće.

Most bi bio dugačak oko 850 metara, no prometnu cjelinu projekta ne čini samo most, već i vijadukt duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.

Troškovi projektiranja procjenjuju se na 600 tisuća eura, a planirani završetak je do 2030. godine.

Razvoj riječke luke

Hrvatske autoceste nedavno su raspisale javni natječaj za izradu dokumentacije za izgradnju mosta, u sklopu šireg projekta razvoja riječke luke do 2030. godine. Novi most, osim što će biti povezan s autocestom Rijeka-Zagreb, omogućit će integraciju željezničkog koridora.

Plan je da se u naredne tri godine izradi SUO (studije utjecaja na okoliš) i drugi dokumenti, a onda bi najmanje dvije godine bile potrebne za izvođenje samih građevinskih radova, procjenjuju u HAC-u.

“Nakon što smo obnovili postojeći most Krk prije dvije godine, u strateškom planu razvoja prometa planirana je i gradnja ovog drugog, novog mosta, uključujući i željeznički most. Već sad postoji potreba za tim, a kad bude dovršen kontejnerski terminal u Omišlju, ta će potreba biti još i veća, i stari most ne bi bio za sve to dovoljan”, rekao je ranije za Novi list ministar prometa i potpredsjednik Vlade Oleg Butković.

Kako će izgledati most?

Predsjednik uprave HAC-a Boris Huzijan objašnjava da će se u ovoj fazi pripreme dokumentacije utvrditi vrsta konstrukcije novog mosta, dok voditelj projektiranja HAC-a Gregor Mihelčić objašnjava kako će most biti dvoetažni – gornji sloj činit će cesta, dok će željeznička pruga biti na donjem katu mosta.

To je takozvana “sanduk konstrukcija”, što znači da most, s obzirom na dvojnu željezničko-cestovnu funkciju ne bi nužno bio mnogo širi od postojećeg, nego bi svakako bio viši, odnosno na dva kata. Postojeći most Krk ostat će u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.

Vizualni izgled novog mosta nije unaprijed zadan, dakle moguće je da on uopće neće biti betonske konstrukcije kao postojeći, nego može biti i željezni ili bilo kakav koji bude izabran nakon izrade idejnog projekta. Nema imperativa da mostovi budu srodni ili sukladni jedan drugom, kažu u HAC-u.

Foto: Stjepan Banovic/PIXSELL Stjepan Banovic/PIXSELL