Prometni stručnjak: 'Banožić je teško i bahato prekršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama'

Marušić ističe da bi javni dužnosnici trebali biti ugled drugima

04.09.2023., Zagreb - Prof. dr. sc. Zeljko Marusic, prometni strucnjak s Prometnog fakulteta u Zagrebu. Photo: Boris Scitar/PIXSELL
FOTO: Boris Scitar/PIXSELL

Prometni stručnjak s Fakulteta prometnih znanosti, Željko Marušić, komentirao je jutrošnju nesreću u kojoj je sudjelovao ministar obrane Mario Banožić i u kojoj je smrtno stradao četrdesetogodišnji otac dvije malodobne kćeri iz Privlake. Banožić je prema sada dostupnim informacijama jutros išao u lov, a nesreća se dogodila kada je pretjecao teretno vozilo svojim terencem, te se frontalno zabio u nadolazeći kombi. Svjedoci kažu da je Banožić skrivio nesreću.

Marušić za Index navodi da je Banožić “pretječući, ne obilazeći kombi, ušao u škare te se na suprotnom traku automobilom sudario s nadolazećim kombijem”. “O silini udara i magnitudi kršenja prometnih propisa svjedoči činjenica da je 40-godišnji vozač kombija poginuo, a vozač automobila teško je ozlijeđen”, smatra Marušić.

Marušić: ‘Dužnosnici bi trebali biti ugled drugima’

Prometni stručnjak potom kaže kako je Banožić “teško i bahato” kršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama. “U uvjetima otežane vidljivosti brzinu nije prilagodio uvjetima (članak 51. stavak 1 ‘Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste… te vidljivosti i preglednosti … tako da vozilo može sigurno zaustaviti pred svakom zaprekom, koju u konkretnim okolnostima može predvidjeti…’) te posebice jer se u uvjetima otežane vidljivosti zbog magle upustio u pretjecanje kombija (članak 66. stavak 2 ‘Vozač ne smije pretjecati i obilaziti kad time, s obzirom na karakteristike ceste i postojeće okolnosti na cesti… ugrožava druge sudionike u prometu’)”, navodi Marušić.

Marušić potom dodaje da “ako je itko bio educiran o važnosti poštivanja prometnih propisa, to je ministar Banožić”. Marušić ističe kako se iz ove nesreće mogu izvući tri pouke. Prva je da je bitno povećati izvjesnost kažnjavanja, te najvažnije ceste i opasna mjesta pokriti radarskim kamerama i uvesti mehanizam objektivne odgovornosti. Potrebno je, kaže, i provesti katarzu pravosudnog sustava, u cilju bitnog povećanja njegove pravednosti i učinkovitosti.

Dalje kaže kako je potrebno i povećati kazne za neprilagodbu brzine uvjetima, uz oduzimanje vozačke dozvole od 3 do 12 mjeseci, ako se pritom izazove prometna nesreća. Na kraju, Marušić kaže da bi javni dužnosnici svojim ponašanjem u vožnji i odnosom prema drugim sudionicima u prometu trebaju biti pozitivan primjer drugima.