Snimke kontrole leta otkrile uzrok nesreće na aerodromu u Tokiju. Za sve je kriv avion japanske obalne straže?

Započela je istraga zrakoplovne nesreće u kojoj su se oba aviona zapalila

An aerial photo shows Japan Airlines flight 516  burnt on the runway at Haneda Airport in Ota Ward, Tokyo on Jan.3rd, 2024.  According to the Transport Ministry, the plane caught fire from the rear of the fuselage the moment after the plane collided with a Japan Coast Guard (JCG) aircraft. all 379 passengers and crew members of the JAL flight 516 managed to escape from the fire after a collision with a JCG aircraft, while five of the JCG plane crew had died. ( The Yomiuri Shimbun via AP Images ) (Photo by Ryoichiro Kida / Yomiuri / The Yomiuri Shimbun via AFP)
FOTO: The Yomiuri Shimbun via AFP

Japanske vlasti su u srijedu, na temelju snimke kontrole leta, priopćile da je putnički zrakoplov koji se dan ranije sudario s avionom obalne straže u tokijskoj zračnoj luci dobio dozvolu za slijetanje, ali da manji zrakoplov nije dobio zeleno svjetlo za polijetanje. Zrakoplov Japan Airlinesa u utorak se pri slijetanju sudario s avionom obalne straže te su se oba zapalila.

Svih 379 putnika putničkog Airbusa A350 uspjelo je pobjeći iz zapaljenog aviona bez većih ozljeda, no petero putnika u zrakoplovu obalne straže De Havilland Dash-8 poginulo, a spasio se samo kapetan koji je pretrpio teške ozljede. Požar na Airbusu ugašen je tek osam sati nakon sudara.

Veći sigurnosni propust

Japanski odbor za sigurnost prometa (JTSB), vladina agencija odgovorna za teške nesreće koje uključuju letjelice, brodove i vlakove, započela je istraživati izgorjele olupine, prenosi u srijedu japanska novinska agencija Kyodo. S obzirom da je istraga tek počela, još uvijek nije poznato kako su oba zrakoplova završila na istoj pisti.

Stručnjaci tvrde da do takve nesreće dolazi samo u slučaju više sigurnosnih propusta. No, iz komunikacije kontrole leta je vidljivo da je putničkom zrakoplovu dana dozvola za slijetanje, dok je zrakoplovu obalne straže bilo odobreno rulanje do zaustavne točke u blizini piste.

Nije dobio dozvolu za polijetanje

Prema JTSB-u, zrakoplovu Obalne nije dana dozvola za polijetanje. U međuvremenu, tokijska policija u zasebnoj istrazi utvrđuje je li došlo do profesionalnog nemara i je li to uzrok smrti i ozljeda putnika.

Inače, ranije paralelne istrage između zrakoplovnih tijela i policije dovele su do velikih napetosti. “Postoji velika vjerojatnost da se radi o ljudskoj greški”, rekao je istražitelj zrakoplovnih nesreća Hiroyuki Kobayashi, bivši pilot JAL-a.

“Zrakoplovne se nesreće rijetko događaju zbog samo jednog problema, tako da smatram da postoji više čimbenika koji su pridonijeli toj nesreći”, rekao je Kobayashi.