U Amsterdamu se silno žele otarasiti razularenih turista pa su pokrenuli ludi kviz: 'Želite kupiti kokain?'

Grad ovako želi obeshrabriti one koji dolaze zbog droge ili prostitucije

AMSTERDAM - A graffiti painting on the Red Light District. In the fight against nuisance caused by drug use in public spaces, it is prohibited from mid-May to smoke weed on the street in the old city center of Amsterdam. ANP KOEN VAN WEEL netherlands out - belgium out (Photo by Koen van Weel / ANP MAG / ANP via AFP)
FOTO: ANP via AFP

Amsterdam već godinama na razne načine pokušava odvratiti problematične turiste i suzbiti njihovo razulareno ponašanje. Pokušali su s kampanjom “drži se podalje”, kojom su htjeli odvratiti britanske turiste, uglavnom mlade muškarce, od dolaska zbog prostitucije i konzumacije droge. Uveli su i zabranu pušenja kanabisa u centru, a barovi su se morali zatvoriti do dva sata ujutro.

Sada su se odlučili za još jedan pristup – internetski kviz kojim žele odvratiti one koji žele posjetiti grad s ciljem koji ne bi podrazumijevao samo razgledavanje znamenitosti i konzumaciju tipične lokalne hrane. “Želite li kupiti kokain?”, glasi jedno pitanje, dok se u drugom pita “želite li istražiti grad s pićem i jointom u ruci?”.

Ture crvenom četvrti su zabranjene

Oni koji žele organizirati pub crawl, momačku ili djevojačku proslavu dobit će poruku: “to će biti gnjavaža i to je zabranjeno”. Oni koji odgovore potvrdno na pitanje žele li “vođeni obilazak crvenom četvrti i izlozima seksualnih radnica” dobit će poruku da to također više nije opcija.

Kviz, odnosno cijela interaktivna kampanja, uskoro bi trebala biti dostupna na talijanskom, francuskom, španjolskom i nizozemskom jeziku, a cilj je pokazati turistima da su stvari koje se tipično asociraju uz grad zapravo izvan zakona.

Bore se s turistima koji ‘vrišteći uriniraju’

Dok se Amsterdam istovremeno bori za svaki cent od goleme turističke pristojbe, bore se i s povratkom turista nakon pandemije, među kojima su nepoželjni gosti koji povraćaju na kućnim pragovima, trče ulicama i vrišteći uriniraju u javnosti. Premda su pokušali odvratiti “nepoželjne turiste”, broj noćenja u Amsterdamu prošle godine porastao je za 21 posto, na devet milijuna, ističe The Guardian.

Sofyan Mbarki, zamjenik gradonačelnice Amsterdama, rekao je u srijedu tijekom sastanka gradskog vijeća da je kviz nova verzija inače prilično kritizirane kampanje odvraćanja. “Sada radimo stvari malo drugačije. Budući turisti koji guglaju ‘Amsterdam coffee shop’, ‘Amsterdam red light district’ i ‘Amsterdam stag do’ doći će na ovaj kviz kroz Google oglase. Web stranica treba raskrinkati asocijacije koje party turisti imaju o razularenosti Amsterdama, s pitanjima poput ‘Koje biste poznate nizozemske proizvode željeli isprobati? Kokain?”, rekao je Mbarki.

Izrada kviza koštala 165.000 eura

Cilj kviza je obeshrabriti one koji su imali raskalašene planove za boravak u gradu prije nego uopće rezerviraju let. Svatko tko klikne na dovoljno opcija za kršenje pravila dobiva odgovor: “Šteta… S obzirom na vaše želje, Amsterdam možda neće ponuditi iskustva koja tražite”.

No, neki stručnjaci smatraju da kviz, čija je izrada stajala 165.000 eura, možda neće doprijeti do ciljane publike. “Čini se da grad Amsterdam želi prestrašiti potencijalne posjetitelje koji su voljni ispuniti ankete”, rekao je Maarten Bruinsma, predsjednik Amsterdam Gastvrija, koji zastupa vlasnike apartmana.

Rogier Havelaar, čelnik lokalne stranke Demokršćanski apel, kaže da vijeće šalje miješane poruke. “U isto vrijeme objavljujemo planove za izgradnju najvećeg bordela u Europi i legalizaciju kokaina. Kako se ovo uklapa u kampanju brendiranja?”, rekao je Havelaar tijekom sastanka gradskog vijeća.