Zarađuju li vozači autobusa u Rijeci zbilja 1600 eura? Pljušte reakcije na izjavu gradonačelnika: 'Da je takva, bilo bi ljudi'

Tvrtka Autotrolej u sve je većim problemima, posljedice osjećaju građani

13.05.2024., Rijeka - Autobusi i garaza Komunalnog drustva Autotrolej koji obavlja javni gradski i prigradski prijevoz putnika na podrucju Grada Rijeke i okolice. Photo: Goran Kovacic/PIXSELL
FOTO: Goran Kovacic/PIXSELL

U Hrvatskoj trenutno nedostaje više tisuća profesionalnih vozača, a ogroman problem s nedostatkom vozača osjete Riječani koji se svakodnevno koriste javnim gradskim prijevozom. Već duže vrijeme tvrtka koja se bavi prijevozom u RijeciAutotrolej prorjeđuje svoje linije. Nekadašnja “dvojka” s Trsata do Srdoča je vozila svakih desetak minuta. Sada se vrijeme između polazaka autobusa udvostručilo.

Građani su bijesni jer autobuse čekaju na suncu, olujnim udarima bure, ali i na kiši. Iako na autobusnim stanicama postoje redovi vožnje, na njih se nemoguće osloniti. “Tko će voziti, to mene ne interesira, nek’ plate ljude pa će svi vozit’. Jel’ tako! Frustrira li vas ovo da dugo čekate? Kako da ne, evo ja sam sva mokra, bez veze…”, kazala je Mira koja je “četvorku” čekala na kiši u razgovoru za N1.

Do kolapsa javnog gradskog prijevoza u Rijeci, navode u Autotroleju, došlo je zbog manjka radnika. Pedesetak radnika koji im nedostaju mogli bi zamijeniti radnici iz Nepala, no oni nikako da stignu.

Stigao jedan strani radnik

“Trenutno je u Zagreb došao samo jedan strani radnik koji sada dodatno rješava papirologiju, a točan datum početka rada, zaista ne bismo s njime manipulirali, jer niti mi nemamo informaciju kada bi svih dvadeset radnika trebalo biti u Autotroleju”, poručila je glasnogovornica Autotroleja Kristina Prijić.

Riječanima je svejedno tko ih vozi, no Nepalce vide kao vatrogasno rješenje. Bitno im je stići na vrijeme na posao, a neki su i nepovjerljivi prema stranim vozačima.

Riječki gradonačelnik Marko Filipović tvrdi da su plaće vozačima među najvišima u Hrvatskoj, a nedavno su dobili i povišicu od oko 20 posto. “Neto plaća vozača u Autotroleju iznosila je za mjesec travanj s ovim povećanjem kojeg smo dogovorili s predstavnicima reprezentativnog sindikata u Autotroleju, čini mi se, 1604 eura”, kazao je Filipović.

Vozači tvrde da to nije točno

Vozači, pak, tvrde drugačije i navode da se taj iznos ne podudara sa stanjem na platnim listama. Robert Puljić kaže da je problem i u odnosu prema radnicima koji rade puno više nego što bi trebali. “Kad ta plaća stvarno bude takva, kad ta plaća bude za fond sati, a ne za 20, 30 prekovremenih mjesečno, onda će sasvim sigurno doći naši ljudi koji su otišli što u inozemstvo, što u druge prijevoznike”, navodi Puljić.

Autotrolej je na autobusnim stanicama imao velike promidžbene poruke, nudili su odraslim osobama školovanje za vozača i stalan posao. Nažalost, odaziv je bio malen. Slično je i s mladima.

Ravnateljica Prometne škole Rijeka Mira Žepina kaže da ih je iznenadilo 10 nepopunjenih upisnih mjesta prošle godine. “Nadamo se da ćemo ove godine upisati sva mjesta”, kaže Žepina.

Traženo i dobro plaćeno zanimanje

U školi navode da je riječ o traženom i dobro plaćenom zanimanju. Kad se govori o prijevozu tereta, dvije tisuće eura zvuče primamljivo, no mladi su svjesni da je to cjelodnevni posao koji vrijedi, u konačnici, puno više.

“Gazde i šefovi cijeli dan te tjeraju da zaradiš tu plaću i na kraju ta plaća dođe sitnica. Trebalo bi da stvarno bude ta plaća, ali da se radi 9 sati koliko se stvarno može raditi”, kaže jedan od učenika.

Prošle godine u EU je nedostajalo oko 400 tisuća vozača, a u Hrvatskoj između tri i pet tisuća. “Njemačkoj fali 30, 35 tisuća vozača. Prema tome moramo biti svjesni da će dio naših ljudi otići trbuhom za kruhom, smatrajući da će tamo više zaraditi”, rekao je dopredsjednik UHCP-a Branko Trstenjački.