Antički brod zbog kojeg je otkriveno kako su Grci gradili brodove otvara se kao podvodni muzej

Grčki brod Peristera, za prijevoz tereta, potonuo prije 2000 godina

Grčki brod Peristera, za prijevoz tereta, potonuo prije 2000 godina otvorit će se za javnost sljedeći mjesec kao podvodni muzej. Pomorska atrakcija, koja bi trebala biti dostupna posjetiteljima od 3. kolovoza do 2. listopad,a leži na dnu Egejskog mora kraj obale otoka Alonissosa, kažu grčke novine.

Veliki teretni brod prenosio je oko 4000 glinenih amfora, vjerojatno punih vina, kada je potonuo krajem petog stoljeća prije Krista. Desetljećima je olupina bila dostupna samo arheolozima. Grčka je 2005. godine revidirala politiku za zaštitu pomorskog blaga od potencijalnih pljačkaša i otvorila nekolicinu mjesta za ronjenje.

Grci su sada još više ublažili ograničenja u nadi da će privući ljetne posjetitelje. Od ovog mjeseca roniocima će se omogućiti istraživanje podvodnih arheoloških nalazišta gdje leže brodovi, potonuli prije više od 50 godina.

Lokalni ribar uočio amfore

Posjetitelji se nadaju da će vidjeti ostatke Peristere s licenciranim vodičima za obilazak olupine koja se nalazi na 28 metra ispod vode. Oni koji ne mogu roniti mogu uživati u virtualnom razgledavanju u informativnom centru Ministarstva kulture Alonissos.

Iako je brod pod vodom tisućljećima, teret mu je netaknut, a postao je dom ribama i spužvama.

Lokalni ribar je 1985. godine uočio brojne amfore koje su plutale niz obalu Alonissosa. Naknadna ronjenja otkrila su izvor predmeta. “Olupina je vrlo impresivna” kazao je Dimitris Kourkoumelis, arheolog zadužen za pripremu mjesta za ronioce. “Posve je drugačije je vidjeti amfore, pojedinačno u muzeju, ili ovako u velikoj koncentraciji.”

Napad gusara ili preveliki teret

Olupina je otkrila tehniku brodogradnje starih Grka. Prije nego je nađena Peristera, arheolozi su smatrali da su najveće brodove toga doba koje su mogle nositi do 70 tona i 1500 amfora, dizajnirali Rimljani.

Persistera je sagrađena otprilike 400 godina prije rimskih brodova, težila je 126 tona i mogla je nositi dvostruko više amfora.

Točne okolnosti potonuća broda ostaju nejasne. Pronađeni su dokazi da je na brodu izbio požar ali ništa ne ukazuje na to što je dovelo do potonuća. Ne zna se da li su brod napali gusari ili je bio pretovaren.